Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har dere merket noe på humøret?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-10, 14:58   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Har dere merket noe på humøret?

"Hvis man går over fra høyglykemisk til lavglykemisk mat, vil noen oppleve noe dårligere humør i starten, fordi lavglykemisk kost fører til mindre utskillelse av serotonin og dopamin. Men dette går over og etter hvert som blodsukkeret blir jevnt og man får mer omega 3 fett og protein, får man bra humør igjen. Noen mennesker ser ut til å trenge mer karbohydrat enn andre for å ikke få dårlig humør. Det finnes ikke mye forskning direkte på GI/GL og humør, men noe mer på karbohydrat generelt eller blodsukker og humør.
Mvh Dr. Fedon Lindberg"

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:01   #2
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Jeg vil si at jeg har jevnere og bedre humør enn før, men er dessverre like hissig.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:03   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har dere merket noe på humøret?

I starten da jeg begynte med lavkarbo så merket jeg enorm forskjell på når jeg spiste høykarbo og når jeg spiste lavkarbo..
Men nå merker jeg ingen forskjell lenger

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:48   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Jeg merker ikke betydelig forskjell, bare de gangene jeg spiser høykarbogreier og går ut av ketose - da blir jeg rimelig ulykkelig, men det vil jeg heller tilskrive naturlig skuffelse og ergrelse enn en direkte effekt av maten jeg har spist.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:28   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Er absolutt mindre irritabel og glefsete - men har holdt på et år så det var kanskje på tide? Jevnere humør - før ble jeg j... grinete når det var på tide med mat... nå er jeg jo aldri sulten ...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:31   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Jeg har vært ei skikkelig GNELDRE kjerring i dag. Skikkelig ille.
*opplyser*

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:35   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Jeg fikk tips om nattlysolje mot min pms og det funker faktisk. Er langt fra så hissig nå som før.I udos choice er det det, men jeg tar ekstra tilskudd også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:24   #8
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Humøret mitt er "happy" som jeg alltid er, men merker at Lavkarbo gjør at jeg føler mer :-/

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 16:01   #9
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Er mindre deprimert nå enn før. Om det er kostholdet eller andre ting, er jo vanskelig å si. Men humøret er mye jevnere på lavkarbo enn høykarb.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:14   #10
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Oh Yes! Jeg ble skikkelig bitchy da vi gikk over til ketogent i juli. Var generelt nedfor, og i tillegg sinna som ei fele. Null sexlyst, og alt var bare dritt.

Men nå, som kroppen har vent seg til ketogent, er humøret jevnt over mye bedre enn før. Litt av hissigheten og evnen til å feiltolke alt er også blitt borte, samt at jeg ikke lenger finnes kranglelysten

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:26   #11
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Aller første gang jeg prøvde meg på ketolyse ble jeg kjempeslapp, småsvimmel og absolutt ikke i perlehumør. Senere har det ikke vært et problem i det hele tatt.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:29   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Oh Yes! Jeg ble skikkelig bitchy da vi gikk over til ketogent i juli. Var generelt nedfor, og i tillegg sinna som ei fele. Null sexlyst, og alt var bare dritt.

Men nå, som kroppen har vent seg til ketogent, er humøret jevnt over mye bedre enn før. Litt av hissigheten og evnen til å feiltolke alt er også blitt borte, samt at jeg ikke lenger finnes kranglelysten

Så nå går det ikke an å terge deg opp? Er ikke det litt kjedelig for omgivelsene? *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 23:56   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Noen dager i begynnelsen var jeg helt flat i humøret og det var deilig til en forandring. Husker jeg ikke var stressa, sint eller oppspilt om hverandre som til vanlig. Tenkte; yeah, kuult!, men det varte ikke så lenge. Men noe roligere er jeg kanskje faktisk ennå enn før jeg begynte på lavarbodiett. Joda. Det er vel det jevne blodsukkeret sikkert. Digg det. Om det bare fantes en matvare som gjorde at jeg ikke ble så fort sint! Sukk.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 08:32   #14
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Jeg er mye bedre humør nå enn jeg var før.Litt små deppa tidligere jeg også .Nå går egentlig det meste enkelt å greit men tror det har me innstillingen vår og daMen maten har nok mye å si for hvordan en føler seg det er jo drivstoffet vårt..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 08:54   #15
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Så nå går det ikke an å terge deg opp? Er ikke det litt kjedelig for omgivelsene? *ler*

Haha, jeg kan nok fremdeles bli ganske så forbanna om omstendighetene er de rette
Men kranglelysten, den der litt uforklarlige "jeg er litt sinna men vet ikke hvorfor, så nå prøver jeg å få frem en grunn til å få det ut" er long gone

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:01   #16
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Har dere merket noe på humøret?

För ble jeg alltid sur og lett irritert når jeg var sulten för. Det er ikke slik når jeg er i ketose.

Men så hjelper det jo på humöret å se på vekta

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 10:40   #17
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere merket noe på humøret?

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Haha, jeg kan nok fremdeles bli ganske så forbanna om omstendighetene er de rette
Men kranglelysten, den der litt uforklarlige "jeg er litt sinna men vet ikke hvorfor, så nå prøver jeg å få frem en grunn til å få det ut" er long gone

Den følelsen der er totalt borte hjå meg og.
Har fortsatt temprament, men går ikkje lenger med det uforklarlige sinne i meg

Kansje noko av grunnen er at energie er så mykje bedre, og at eg får ut "uroen" med å gjere ting/ gå turer etc istaden for hissige "utbrudd"

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg har merket 3 bivirkninger på Skaldeman ... 114->92-95 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 24 22-12-10 22:27
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Når merket dere at dere hadde pcos? Boxie PCOS og karbohydratkontroll 17 12-06-06 12:29
Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?. Miriam Dr Lindbergs 6 16-06-04 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no