Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Farris Bris - 0 karbohydrater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-10, 13:49   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Farris Bris - 0 karbohydrater

Heisann.

Jeg er veldig glad i Farris Bris med tilsatt smak. Var derfor litt nysgjerrig på om det var karbohydrater i Farris Bris. Etter å ha søkt litt her var det litt i tvil om det var karbohydrater i Farris Bris, og det står ingen næringsinnhold på etiketten heller. Jeg sendte derfor en mail til Farris og fikk følgene svar:

Hei,

Takk for henvendelsen.
Det er ikke karbohydrater i Farris Bris, produktet er kun vann, smakssatt med aroma (ikke sukker eller kunstig søtstoff).

Vennlig hilsen
Liv Skjærstad
Forbrukerkontakt

Så da regner jeg med at jeg kan drikke så mye farris bris jeg bare vil

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:12   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

sikkert ett teit spm.. men hvordan tilsetter de aroma uten at det hverken kan være søtsoff eller sukker inne i bildet?? Tviler ikke på forbrukerkontakten altså men for meg er dette litt vanskelig å skjønne...

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:12   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Såklart, det står jo hva den inneholder, lett å skjønne at det er greit å drikke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:15   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Såklart, det står jo hva den inneholder, lett å skjønne at det er greit å drikke.

Tydeligvis ikke siden det er endel som lurer??

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:37   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Såklart, det står jo hva den inneholder, lett å skjønne at det er greit å drikke.

Ja, om man er vant til å lese på deklarasjonene i alle fall, men nå finnes det jo mye smakssatt imsdal etc som har mye karbo - så om man er uerfaren og har fått høre at én type smakssatt vann er ulovlig, kan man vel sikkert bli forvirra. Å lære seg å lese på etikettene er uansett bare en god vane.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:43   #6
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Enkelte brustyper har smaker som er basert på naturlige smaksemner. De beskrives som brus med «naturlig aroma». Når produktet inneholder kunstige smaksemner brukes begrepet «aroma» alene i deklarasjonenEnkelte brustyper har smaker som er basert på naturlige smaksemner. De beskrives som brus med «naturlig aroma». Når produktet inneholder kunstige smaksemner brukes begrepet «aroma» alene i deklarasjonen

hentet fra http://no.wikipedia.org/wiki/Brus

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 15:03   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Ja, men så er det sånn at man er PLIKTET til å oppgi karboinnholder dersom det er mere enn 1gr pr 100g,når det ikke er oppgitt er det 1g eller mindre.
Smaksatt imsdal inneholder jo fruktose osv.. Bris inneholder ikke noe søtt, kun vann, kullsyre og såvidt nok aroma til at det smaker.. ( så lite at om jeg tar 1dråpe sitron i 1/2liter vann så smaker det mere enn bris/farris med sitron).

Jeg vet noen ikke er vandt til å sjekke innholdet, men det kan være en god idè å bruke tid på å lese innhold og undersøke litt. Jeg sier IKKE at hovedinnlegger er er dum altså, det er veldig sunt å stille spørsmål og undersøke ting man er usikker på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 15:06   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg vet noen ikke er vandt til å sjekke innholdet, men det kan være en god idè å bruke tid på å lese innhold og undersøke litt. Jeg sier IKKE at hovedinnlegger er er dum altså, det er veldig sunt å stille spørsmål og undersøke ting man er usikker på.

I dette tilfellet sier TS at det ikke sto næringsinnhold på etiketten, da er det jo supert at h*n tar bryet med å sjekke via mail og så dele med resten av oss

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 15:10   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, men så er det sånn at man er PLIKTET til å oppgi karboinnholder dersom det er mere enn 1gr pr 100g,når det ikke er oppgitt er det 1g eller mindre.

Jeg vet dette, men erfaringsmessig er det flere varer som IKKE er merket med innholdfortegnelse selv om det har litt KH.

Ett eksempel er salatmesterns dressinger. Det finnes også mange andre eksempler på at det faktisk er en del varer som IKKE er merket med næringsinnhold selv om det har mer enn 1 KH.

Det andre her var at jeg lurte litt selv, også søkte jeg på bris, farris og kildevann i forumet her. Og i alle trådene var det full forvirring om det var KH eller ikke i bris etter som det ikke var noe næringsinnhold.

Og jeg mener værtfall det er bedre å spørre engang for mye enn engang for lite. Og nå er det oppklart.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 15:13   #10
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jeg vet dette, men erfaringsmessig er det flere varer som IKKE er merket med innholdfortegnelse selv om det har litt KH.

Ett eksempel er salatmesterns dressinger. Det finnes også mange andre eksempler på at det faktisk er en del varer som IKKE er merket med næringsinnhold selv om det har mer enn 1 KH.

Det andre her var at jeg lurte litt selv, også søkte jeg på bris, farris og kildevann i forumet her. Og i alle trådene var det full forvirring om det var KH eller ikke i bris etter som det ikke var noe næringsinnhold.

Og jeg mener værtfall det er bedre å spørre engang for mye enn engang for lite. Og nå er det oppklart.

Marius

Helt klart bedre å spørre en gang for mye enn en for lite. Gjelder vel det meste her i livet det.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:22   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Jeg drikker mye Bris.. Det smaker overhodet ikke søtt... Det smaker bare vann tilsatt kullsyre og essens.. Ikke søtt i det hele tatt...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:34   #12
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Coop mega hadde tilbud på farris bris i sommer til 6,90. Jeg hamstra som en gal

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:05   #13
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farris Bris - 0 karbohydrater

Flott jobba Marjusen! Drikker MYE farris (hvor innhold er klarert), men har kutta ned på Bris fordi jeg var redd den kunne innholde karber. Nå er den grønne (sitrongress) flaska på plass i kjøleskapet!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke Bris? Gwen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 01-05-10 18:22
BonAqua og Farris Bris girl Lavkarbo generelt 2 19-06-09 07:49
Farris - vanlig,bris og PLUSS - forskjell på karb? Ella-A Ketolysekuren 11 13-01-09 20:22
Farris Bris tommygutt Spørsmål og svar 10 27-01-08 17:21
Farris Bris Tingeling Lavkarbo generelt 4 21-05-05 21:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no