Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er helt tom ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 19:10   #26
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Drikker du nok vann, og får du i deg nok salt? Sover du nok?

Jeg sover MASSE! Er helt kjørt hele dagen egentlig.

Tror jeg får i meg nok salt, og vann drikker jeg ca. 1 liter daglig, og resten Farris + litt pepsi max.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:48   #27
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er helt tom ...

Tok legen en graviditetstest?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:29   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Drikker du nok vann, og får du i deg nok salt? Sover du nok?

Ho sa at elektrolyttene er fine....Det betyr at saltene er fine..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:32   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

1 liter vann - det var ikke mye i den store sammenhengen... jeg drikker sikkert 6-7 0.7litersflasker i løpet av dagen - er så sinnsykt tørst hele tiden...

Du har jo muligheten til å gjøre en mindre voldsom overgang til lavkarbo ved å velge en variant med mer karbo og mindre fett. Så kan du heller etterhvert redusere når kroppen blir mer vant Helsa di kommer alltid først - og selv om de fleste av oss var ganske elendige i starten - så går det faktisk over (så framt det ikke ligger noe annet bak at du er så dårlig nå da)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:33   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Jeg sover MASSE! Er helt kjørt hele dagen egentlig.

Tror jeg får i meg nok salt, og vann drikker jeg ca. 1 liter daglig, og resten Farris + litt pepsi max.

Jeg blir selv helt utkjørt at ketolyse... Derfor jeg spiser 50 karber om dag. Prøv å øke på karbene til 50-60 og se om det hjelper.. Har ikke annet råd til deg jeg..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:46   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

1 liter vann

1 liter? En liter er virkelig ingenting på lavkarbo! få det opp i 3-4 hvertfall!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:49   #32
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

1 liter? En liter er virkelig ingenting på lavkarbo! få det opp i 3-4 hvertfall!

Er ikke det voldsomt mye?? Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få inn så mye vann i løpet av en dag, eller væske generelt.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:52   #33
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Er ikke det voldsomt mye?? Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få inn så mye vann i løpet av en dag, eller væske generelt.

Er du som meg, så må du jobbe litt med det. Var ganske slapp i en periode, fikk beskjed om å drikke MER, og da drakk jeg intet i utgangspunktet (i alle fall ikke noe å skryte av). Blir fort svimmel hvis jeg ikke drikker nok vann.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:02   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Er ikke det voldsomt mye??

Mye?... Jeg drikker mellom 5 og 7 liter hver dag, så nei...

Bruk en Imsdal 0,7 flaske som du fyller opp og har med deg over alt. Jo mer du drikker jo mer tørst blir du.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:53   #35
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Det er ikke sikkert du drikker for lite. Vi vet jo ikke hvor mye te, kaffe, farris og pepsi max du drikker til å konstantere det. Det er dessuten vann i grønnsaker.
Hva skal legen gjøre på neste time? sjekke hormoner?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:06   #36
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

1 liter? En liter er virkelig ingenting på lavkarbo! få det opp i 3-4 hvertfall!

4 liter er litt overdreven - altfor stor beslasting for nyrene. (med mindre at du trener hele tiden) Det holder med 2 til 3...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:55   #37
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

4 liter er litt overdreven - altfor stor beslasting for nyrene. (med mindre at du trener hele tiden) Det holder med 2 til 3...

2 liter er ingenting hos meg - jeg får i meg over 2 liter til lunsj bare... har ingen problem med nyrene, ingen smerter, ingen plager - og drikker sikkert over 4 liter hver dag... og det har jeg gjort i ganske mange år - men spesielt siste året etter at jeg startet med lavkarbo. Er kronisk kjempetørst uten ei vannflaske i nærheten får jeg nesten panikk hehe

Nå drikker ikke jeg andre ting da som kaffe/te/saft i det hele tatt. Litt pepsimax av og til for smakens skyld - man blir litt lei av vannsmak kan man si!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:50   #38
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

2 liter er ingenting hos meg - jeg får i meg over 2 liter til lunsj bare... har ingen problem med nyrene, ingen smerter, ingen plager - og drikker sikkert over 4 liter hver dag... og det har jeg gjort i ganske mange år - men spesielt siste året etter at jeg startet med lavkarbo. Er kronisk kjempetørst uten ei vannflaske i nærheten får jeg nesten panikk hehe

Nå drikker ikke jeg andre ting da som kaffe/te/saft i det hele tatt. Litt pepsimax av og til for smakens skyld - man blir litt lei av vannsmak kan man si!

Det er nok helt greit hvis man er vant til det, men for en som er ikke vant til å drikke mer en 1 lt pr dag er det en alt for stor belastning på nyrene og magen og plutselig måtte pøser inn 4 liter. Det ville også gjøre det vanskelig å få i seg maten man trenger..dette er bare min mening basert på råd fra min ernæringsfysiolog og legen. Men må selvfølgelig gjøre det de syns er best men jeg skjønner godt at folk kan være skremt av en kosthold som krever minst 4 liter vann hver dag..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:15   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Det er nok helt greit hvis man er vant til det, men for en som er ikke vant til å drikke mer en 1 lt pr dag er det en alt for stor belastning på nyrene og magen og plutselig måtte pøser inn 4 liter. Det ville også gjøre det vanskelig å få i seg maten man trenger..dette er bare min mening basert på råd fra min ernæringsfysiolog og legen. Men må selvfølgelig gjøre det de syns er best men jeg skjønner godt at folk kan være skremt av en kosthold som krever minst 4 liter vann hver dag..

Skjønner det - men siden dette er et kosthold som krever mye mer vann enn andre kosthold bør man kanskje "trene" litt på å drikke litt mer hver uke. Vanndrikking er kun tilvenning - akkurat som hvis man drikker mye kaffe... man drakk sikkert ikke så mange kopper pr dag når man begynte.

Dog fungerer det for noen veldig bra uten å drikke mye vann - noe min far er et levende eksempel på - han drikker knapt vann i det hele tatt. (Hm spørs om han hadde gått mer ned i vekt om han hadde drukket en del mer vann??)

I tillegg opplever flere at vektnedgang stopper når man drikker lite vann, inkludert meg selv.

Til syvende og sist er vel det viktigste at trådstarter finner utav hvorfor hun er så utafor - og om det kan være utenforliggende årsaker ikke direkte knyttet til lavkarbo og vanninntak. God bedring fram meg ihvertfall!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:00   #40
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er ikke sikkert du drikker for lite. Vi vet jo ikke hvor mye te, kaffe, farris og pepsi max du drikker til å konstantere det. Det er dessuten vann i grønnsaker.
Hva skal legen gjøre på neste time? sjekke hormoner?

Hormoner er sjekket - vi skal gå igjennom blodprøveresultatene, EKG-resultater (hun insisterte på å sjekke for sikkerhetsskyld) og snakke om andre undersøkelser eventuelt.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:16   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Så bra at legen er så nøye da. Si ifra når du få vite noe mer da!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:43   #42
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Og da var svarene inne - det var litt diverse grums på prøvene, men ingenting uttalt, utenom: D-vitaminmangel! Skal til eventuell videre utredning på torsdag hos endokrinolog for å se på mulige årsaker, eventuelt om noe annet kan ligge bak.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:31   #43
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

http://olinesunivers.wordpress.com/2...itamin-mangel/

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:42   #44
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

http://olinesunivers.wordpress.com/2...itamin-mangel/

Tusen takk for linken. Der var det masse info som jeg egentlig ikke har funnet andre steder.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei,helt ny her Frusetruse Spørsmål og svar 1 15-03-10 08:31
Helt ny her mortil2:) Spørsmål og svar 1 23-02-09 12:07
Helt ny her. charlotte Lavkarbo generelt 1 13-08-07 10:03
Helt ny Knut Mer enn 30 kg overvekt 9 23-05-07 10:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no