Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gir meg selv en velkomst

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 11:12   #1
toro728
Gjest
 
Innlegg: n/a

Gir meg selv en velkomst

Hei alle sammen!

Jeg heter Tone, er født i 1990, og skal nå begynne på ketolysekuren for tredje gang i sommer. Har hatt lavt stoffskifte siden jeg var 15, men har bare spist medisin i kanskje 2-3 år totalt. Følte rett og slett ikke at jeg trengte medisin lengre. Har flyttet sammen med typen nå, det gjorde jeg for ett år siden, og nå i høst begynte jeg på skole igjen i håp om å faktisk fullføre noe.

Begynte første gangen i sommer med ketolyse, men endte opp med å bestemme meg for å vente til jeg hadde fått tatt blodprøver og eventuell medisin for stoffskifte. Andre gangen jeg begynte var i midt i august, gikk fint i forhold til skole etc, men alt ble satt på hodet da min bestemor døde 1. september. Etter det har jeg ikke klart noe, utfallen av denne hendelsen har vært panikkanfall og angst verre enn noen ganger før. Har alltid slitt med både sosialangst og "katastrofetenking", men nå er det så ille at jeg ikke kommer meg ut av huset. Måtte selvfølgelig reise i begravelsen, noe som gjorde det mye verre, iogmed at jeg har prøvd å unngå slektninger de siste 4-5 årene. De siste tre ukene har fingrene mine vært numne, og jeg har hatt skremmende smerter i brystet, noe som gjorde at jeg var sikker på at jeg kom til å dø av hjerteinfarkt eller lignende, men klarte til slutt å slå meg til ro med at alt kommer av angsten min. Har forsåvidt fått hjelp av lege, og venter på psykiater for samtaleterapi.

Så det var litt om meg og hva som har skjedd i det siste, vet ikke helt hvorfor jeg skriver om det, men det hjelper å fortelle om det, og ikke bare holde det inni meg.

Tilbake til tema, idag er min første dag på en ketolysekur som skal holde! Skal ikke gi meg uansett hvilke vanskeligheter jeg blir stilt ovenfor, og det blir mange fremover med tanke på hva jeg sliter med. Skolen kan jeg nok bare glemme å fullføre, kuren er dyr, og uten stipend kan det bli vanskelig å få til rett mat til en pris som man kan leve med.

Grunnen til at jeg heiv meg inn på denne avdelingen er fordi jeg trenger egentlig å gå ned 30+ kg. Veide 74kg på ungdomsskolen, men er bredbygd og drevet mye med sport, så jeg så ikke på det som noe problem. Etter som stoffskifte ble fastsatt, har vekten min bare gått oppover, og på det meste har jeg vært oppe i 110 kg. Da jeg begynte på ketolyse for andre gang, veide jeg 108,5kg ved start. Kom med ned til 104 på 2 uker, men har nå gått opp til 106,4, som jeg veide idag. Har en BMI på 35,7, og om jeg ikke har målt veldig feil må jeg ned på rundt 70 kg for å kunne være "normalvektig". Forventer selvfølgelig ikke dette, og kommer til å være kjempefornøyd om jeg kan klare 80 kg.
Har satt mine mål, det første er selvfølgelig ett tosiffret tall på vekten, og når jeg først kommer meg til det, så er jeg nok godt inne i kostholdet.

Har lest litt rundt her, og sett på endel bilder av dere tøffinger som tør å legge ut, og jeg har ett spørsmål til nettopp det. Nå er jeg i en ganske ung alder når jeg begynner, er det mulighet for at huden min faktisk kan klare å stramme seg opp selv om jeg får til ett stort vekttap? Overvekten min ligger ganske fordelt utover kroppen, men lårene er værst. Drømmen er jo å faktisk tørre å sole seg i bikini / bokser, men til nå har det vært knelange shorts for å skjule både appelsin og skrukker. Er det noe spesiell aktivitet som strammer opp akkurat lår / rumpe?

Vel, dette ble mye lengre enn jeg hadde tenkt meg (skulle liksom bare titte søtt innom og si hei), men det får bare være. Hiver meg i gang med stort pågangsmot, og håp om en lettere framtid.

Vil også gi en applaus til alle dere som har klart målet deres, dere er virkelig motivasjon for oss som er underveis eller nettopp har begynt!

  Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 11:43   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Masse lykke til! Du er råtøff som tar tak i en så komplisert hverdag. Håper du når målene dine og at livet kommer inn i en god sirkel

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:08   #3
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen og lykke til.
Huden vil stramme seg opp igjen i alle aldre, men jo eldre man blir jo lengre tid tar det.
Så lenge du ikke "brå" slanker deg, men tar det ut i fra kuren vil nok huden passe :-)

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:23   #4
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen!

Høres ut som om du har nok å stri med for tiden Men med et bedre kosthold, og forhåpentligvis vektnedgang etter hvert står du nok bedre skikket til å møte utfordringene.

Tror nok også at huden vil trekke seg sammen, selv om den gjerne ikke gjør det fullt så fort som det under. Uansett så vil det nok være en forbedring regner jeg med.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:30   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen!

Det med hud er ganske individuelt, så jeg kan ikke akkurat gi noen garanti, men jeg har gått ned 20 kg (og har fortsatt 10-15 å ta av) og huden min er stram og glatt og fri for merker. Jeg røyker i tillegg, så det handler i alle fall ikke om at jeg er over gjennomsnittlig sunn.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:42   #6
Tussetrollet
Seniormedlem
 
Tussetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 809
Tussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snillTussetrollet er virkelig snill

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen!!
Ønsker deg lykke, lykke til dette kommer til å gå strålende.
Bruk all den gode støtten du kan få her inne på dette forumet.
Ha en fin dag..

__________________





Tussetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 13:47   #7
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Hei og velkommen

Du har havna i godt lag, for me e fleir som skal ned mykje

Du finn mykje støtte, og mange gode råd her inne

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:11   #8
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen! Jeg har lest et sted at yngre hud trekker seg bedre sammen enn eldre hud, så veldig mye tror jeg vil trekke seg sammen av seg selv, spesielt hvis man tar det rolig.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:18   #9
toro728
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Tusen takk for alle svar og god støtte Gleder meg virkelig til å komme i gang her nå! Tenkte kanskje på å lage journal, men må nesten finne utav hvordan jeg gjør det først, og så begynne å notere ned ting sånn at jeg faktisk får noe å skrive om.

Er forresten ikke noe flink til å veie maten jeg spiser, tar det mere på "feelingen". Har bestemt meg for å ikke pirke på det før det eventuelt stopper vektnedgangen.
Hvordan er det med dere andre? Veier dere alt av mat eller er det enkelte matvarer dere ser på som mer "viktige" å veie?

Igjen, takker for alt av svar. Dere virker som en knallbra gjeng her inne, godt når man er nybegynner selv

  Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:41   #10
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen og lykke til

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:50   #11
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Opprinnelig lagt inn av toro728, her.

Er forresten ikke noe flink til å veie maten jeg spiser, tar det mere på "feelingen". Har bestemt meg for å ikke pirke på det før det eventuelt stopper vektnedgangen.
Hvordan er det med dere andre? Veier dere alt av mat eller er det enkelte matvarer dere ser på som mer "viktige" å veie?

Jeg synes det er greit å kontrollveie litt i begynnelsen, og når jeg tar nye matvarer. Men så lenge vekta går nedover, så tar jeg mye på feelingen. Før litt bedre "regnskap" over karbo når det stagnerer, da ser du lettere hva du må justere.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:06   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Tøffe jenta! Dette tror jeg du klarer fint Bruk forumet og spør i vei om du trenger hjelp eller bare et spark bak eller når du trenger litt skryt fordi du mener du har vært flink

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 01:42   #13
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Gir meg selv en velkomst :)

Velkommen hit, og masse lykke til !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:11   #14
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Gir meg selv en velkomst

Vil også ønske lykke til!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:27   #15
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Gir meg selv en velkomst

Velkommen og lykke til.
Om det kan være en ekstra motivasjon( Det er det for meg) så går det ann å føre inn vekt hver uke( eller når du må ønske) i en tråd; veietråd.
Jeg er selv litt ny med denne typen slanking. HAR PRØVD ALT! Dette funker.
Du klarer det! Lykke til.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Man må eie endringen selv Summer Generell diskusjon 1 14-02-06 11:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no