Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Er jeg klar?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-11, 22:26   #1
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Er jeg klar?

Sitter og tenker om jeg egentlig er klar for lavkarbo

Har 44 kg igjen som må bort, jeg elsker lavkarbo maten og kroppen fungerer så mye bedre på lk enn på hk.
Men problemet mitt er at jeg sprekker sånn :s jeg vil ikke. men blir så oppgitt når ting ikke går min vei så er det rett til butikken handle masse drit og spise
det er ikke for jeg har lyst på det heller.

vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget, men er så dritt lei at jeg ikke klarer å finne en annen løsning enn å sprekke..

denne gangen var det for jeg oppdaga at jeg hadde drukket sprite som jeg trodde var sprite zero... forstod ikke hvorfor jeg var ute av ketose og begynte og gå opp i vekt. ... til jeg kom til butikken og så etter sprite zero, da hadde dem det en en annen plass enn der jeg hadde røska me meg ei...

aaaargh

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:27   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Hva er alternativet da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:36   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Kanskje du skulle få bukt med følelsene som gjør at du "blir så oppgitt når ting ikke går min vei så er det rett til butikken handle masse drit og spise"?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:10   #4
Ellep
Medlem
 
Ellep sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 101
Ellep er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

Sitter og tenker om jeg egentlig er klar for lavkarbo

Har 44 kg igjen som må bort, jeg elsker lavkarbo maten og kroppen fungerer så mye bedre på lk enn på hk.
Men problemet mitt er at jeg sprekker sånn :s jeg vil ikke. men blir så oppgitt når ting ikke går min vei så er det rett til butikken handle masse drit og spise
det er ikke for jeg har lyst på det heller.

vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget, men er så dritt lei at jeg ikke klarer å finne en annen løsning enn å sprekke..

denne gangen var det for jeg oppdaga at jeg hadde drukket sprite som jeg trodde var sprite zero... forstod ikke hvorfor jeg var ute av ketose og begynte og gå opp i vekt. ... til jeg kom til butikken og så etter sprite zero, da hadde dem det en en annen plass enn der jeg hadde røska me meg ei...

aaaargh

Hei
Jeg har det også slik, men jeg fikk et meget godt råd her på forumet som jeg skal gi videre til deg.
HVIS DU SPREKKER - SPREKK PÅ LAVKARBO.
Dette har vært den avgjørende faktoren for meg denne gangen, selv om jeg ikke er i mål ennå, og mye kan skje.
Men jeg har "sprekt" to ganger, jeg gikk selvfølgelig opp i vekt, men konsekvensen ble veldig mye mindre, og jeg gikk fort ned igjen.
I tillegg er jeg utålmodig med vektnedgangen, men har prøvd å "hjernevaske" meg på at i perioder vil nedgangen stopp, det er naturlig at man får slike perioder.

__________________


Ellep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:26   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Som nellie lurer jeg også på hva som vil være alternativet ditt til lavkarbo. Hvis det er lavkalori, tenker jeg at du stadig vil gå sulten, og derfor vil sprekkene bli enda værre, og sikkert også både oftere og mer langvarig. Du har jo hatt en flott vektnedgang allerede og selv om det er endel igjen, så vet du jo at lavkarbo virker.
Din siste sprekk var etter min mening ikke en sprekk, men en miss. Legg den bak deg, og ta på briller neste gang du handler
Personlig har jeg gått ned mye på lavkarbo, holdt vekten ganske lenge, men havnet på høykarbo igjen. Og gjett - joda, alt kom tilbake. Nå er jeg på vei ned for andre gang. Litt klokere og med vissheten om at denne gangen skal jeg ikke la meg lure av hverken sukkerheksa eller andre høykarbo-fristere !!
Hvis du i utgangspunktet er fornøyd med maten du spiser, blir god og mett etc, så synes jeg du burdre tenke godt igjennom hva som vil være alternativet, for skal man holde vekten stabil senere i livet, må det være med et kosthold man trives med, og som man greier å gjennomføre

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:58   #6
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

(...)
vet egentlig ikke hvor jeg vil med innlegget, men er så dritt lei at jeg ikke klarer å finne en annen løsning enn å sprekke..

Har du mulighet for å gå en tur eller sette deg på ergometersykkelen eller noe lignende fysisk aktivitet? Det har vært min løsning, når suget etter noe godt kommer, enten det er et reelt sug eller tanker/situasjoner som fremprovoserer det gamle mønsteret mitt. Jeg sier gjerne til meg selv at jeg skal få spise etterpå, men da må jeg sykle i minimum 15-45 min (alt etter kondisjons-nivået). Etter en sånn økt, har jeg ikke lyst på noe annet enn ordentlig mat, og tankene/følelsene som ville dra meg ut i elendigheten, er kommet litt på avstand.
Og skulle du sprekke/skeie ut likevel, så hør på ellep's gode råd: Gjør det på lavkarbo!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:01   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

Har du mulighet for å gå en tur eller sette deg på ergometersykkelen eller noe lignende fysisk aktivitet? Det har vært min løsning, når suget etter noe godt kommer, enten det er et reelt sug eller tanker/situasjoner som fremprovoserer det gamle mønsteret mitt. Jeg sier gjerne til meg selv at jeg skal få spise etterpå, men da må jeg sykle i minimum 15-45 min (alt etter kondisjons-nivået). Etter en sånn økt, har jeg ikke lyst på noe annet enn ordentlig mat, og tankene/følelsene som ville dra meg ut i elendigheten, er kommet litt på avstand.
Og skulle du sprekke/skeie ut likevel, så hør på ellep's gode råd: Gjør det på lavkarbo!

veldig lurt! Sånn gjør jeg det også, innimellom (når jeg gidder). Og det funker veldig bra! Det samme med å gå ut en tur før jeg rekker å gjøre noe som helst annet på morgenen. Det er ikke så ille fristende å spise masse tull når man har brukt tid på å trimme, synes jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:04   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

For å snu det på hodet... har du noen gode grunner for ikke å beggynne et babystep eller tre idag?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 15:19   #9
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Er jeg klar?

"sprekk på lavkarbo"

Den likte jeg, tar den til meg, for den trenger jeg også om dagen. Har hatt noen spisedager, riktignok atkins cocosbarer, men kiloene går på.

La oss fortsette, for det finnes ikke noe alternativ til lavkarbo

Du har kommet veldig langt, så dette har du gitt deg selv, gi ikke opp nå, gå videre.

"Sprekk på lavkarbomat" det er jo så god mat

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:40   #10
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Forstår ikke hvordan man kan sprekke på/med lavkarbo..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:54   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Forstår ikke hvordan man kan sprekke på/med lavkarbo..

For meg måtte det bli å bake en lavkarbokake, og stappe i meg så mye jeg ville ha i stedet for å kjøpe boller på Statoil

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:55   #12
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

For meg måtte det bli å bake en lavkarbokake, og stappe i meg så mye jeg ville ha i stedet for å kjøpe boller på Statoil

Men da er det vel sprekk mtp kalorier? Eller man kan sprekke mht hvor mange karbo man skal ha i døgnet? lavkarbo blir jo definert helt opp til 150 gr

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:15   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Men da er det vel sprekk mtp kalorier? Eller man kan sprekke mht hvor mange karbo man skal ha i døgnet? lavkarbo blir jo definert helt opp til 150 gr

For meg er definitivt en sprekk på lavkarbo å spise way more karbo enn jeg normalt gjør, med å gafle i meg fx kake. Eller spise annet lovlig lavkarbo nam-nam ala sjokolade.
Jeg teller ikke kalorier, kun kh. Hvis jeg sprekker på lavkarbo mener jeg at jeg kanskje ville sette til livs en en hel kake hvis jeg greide det. Baker ikke lavkarbo nå som jeg skal ned i vekt, men hvis jeg virkelig følte at jeg kom til å sprekke på "statoilboller" så hadde jeg bakt en lavkarbo sjokoladekake og spist til jeg ble kvalm . Det hadde garantert blitt altfor mye kh, og sikkert altfor mye kalorier også. Men - tanken er jo at da får ikke sukkerheksa tak på meg, og det er "enkelt" å spise normalt (altså lavkarbo) til neste måltid. Forhåpentligvis hadde jeg blitt så kvalm at jeg ikke hadde noe ønsker om å sprekke med det første.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:22   #14
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Tror hva som er en sprekk er individuelt.. Jeg har enda ikke sprukket etter 1,5 år med lavkarbo, men jeg har helt bevisst hatt EN dag med skikkelig oppkarbing(for å resette kroppen, uten at det funka). Jeg har også spist lavkarbokake til den har kommet opp igjen... Synes sprek høres ut som mangel på vilje..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:32   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

TS har etter som jeg forstår et problem med at hun sprekker, altså spiser hk. Hun har fått gode råd om at hvis hun skal sprekke så burde hun gjøre det på lk. Det er jeg eng i. Jeg har heller ikke noe problem med at jeg sprekker, men hvis lysten skulle komme, vil jeg da heller spise meg dårlig på lk kake enn på hk kake.
Tror de fleste mener at å sprekke mener at man hiver innpå med hk. Snop, kake, baguetter etc. Hvis man kunne være like fornøyd med å sprekke på lavkarbo variantene, så er det mye lettere å fortsette riktig kosthold etterpå. For mange skal det ikke mye utskeielser til på hk før man er i gang med et skikkelig karbokjør som det kan være vanskelig å komme ut av. (I hvert fall før man har gått opp endel).
Men - som du sier det med sprekk er veldig individuelt. Både hva man sprekker på, hvor ofte man sprekker og i hvilke situasjoner det skjer

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:48   #16
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

"mangel på vilje" ...uff ikke her også

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Tror hva som er en sprekk er individuelt.. Jeg har enda ikke sprukket etter 1,5 år med lavkarbo, men jeg har helt bevisst hatt EN dag med skikkelig oppkarbing(for å resette kroppen, uten at det funka). Jeg har også spist lavkarbokake til den har kommet opp igjen... Synes sprek høres ut som mangel på vilje..

Å spise lavkarbokake som du gjorde til den kom opp igjen ville jeg kalle en sprekk. Overspising er et annet ord på akkurat den varianten.

Mangel på vilje, det er negativt ladet og det lavkalori, høykarbo har tutet med i alle år.

Er man insulinresistent , er det ikke viljen det står på. Det er jo den flotte oppdagelsen med lavkarbo for mange.


Når jeg får lyst på noe ekstra, finner jeg noe godt lavkarbo, litt ost f.eks.
Så kan man "sprekke" med det og så gå videre uten for stor skade.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:49   #17
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Jeg er enig i at det er bedre å fråtse i lavkarbomat istedet for høykarbo - absolutt Bare tenker høyt rundt det
I samme setning vil jeg også, som gjort ovenfor, oppfordre til å finne ut HVORFOR man sprekker. Hos meg var det overspising som bidrog til overvekt. Nå har jeg ikke problem med det, fordi jeg vet hva som er mine svake punkt.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:52   #18
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg er enig i at det er bedre å fråtse i lavkarbomat istedet for høykarbo - absolutt Bare tenker høyt rundt det
I samme setning vil jeg også, som gjort ovenfor, oppfordre til å finne ut HVORFOR man sprekker. Hos meg var det overspising som bidrog til overvekt. Nå har jeg ikke problem med det, fordi jeg vet hva som er mine svake punkt.

Veldig bra, hodet må med i prosessen

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:52   #19
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "mangel på vilje" ...uff ikke her også

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Å spise lavkarbokake som du gjorde til den kom opp igjen ville jeg kalle en sprekk. Overspising er et annet ord på akkurat den varianten.

Mangel på vilje, det er negativt ladet og det lavkalori, høykarbo har tutet med i alle år.

Er man insulinresistent , er det ikke viljen det står på. Det er jo den flotte oppdagelsen med lavkarbo for mange.


Når jeg får lyst på noe ekstra, finner jeg noe godt lavkarbo, litt ost f.eks.
Så kan man "sprekke" med det og så gå videre uten for stor skade.

Vel, det var ikke et tilfelle av overspising.. Men det var første gang jeg spiste lavkarbokake, og ble kvalm etter den var fortært. Porsjonen var ikke stor, men etter 6 mnd uten noe søtstoff, så takla ikke kroppen det. Samme som at jeg får diare av Pepsi Max.

Er man insulinresistens, så må man også ha vilje for å klare å gå ned i vekt.
Har man ikke vilje, så skal det godt gjøres å gå ned i vekt, uansett hvem man er.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:54   #20
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Veldig bra, hodet må med i prosessen

Jeg klarte å endelig gå ned i vekt, ETTER jeg hadde innrømt for meg selv at jeg hadde et problem. Selve problemet var psykisk, som hadde gjort seg utslag i det fysiske!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:27   #21
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

takker for svar
sprekk på lavkarbo er en god ide,,
jeg har prøv lavkalori engang i livet og aldri mer..
jeg har prøvd lavkarbo 2 ganger, dette er andre gangen
det er det jeg har gjort i livet med kostholdet mitt
er ikke noe alternativet for jeg vil ha lavkarbo i livet mitt for jeg ser hvor godt jeg har det med lavkarbo..
men i dag så endte skuta seg litt når jeg fikk en lite kryss på clear blue testen
så skal bruke kvelden på å lese meg frem hva jeg skal gå på videre, for så vidt jeg har lest her så bør man ikke være i ketose når man er gravid?
mannen min har blitt sendt ut av landet så jeg har plutselig blitt alene med di 3 jeg har så kan ikke bare ta meg en tur ut, men har vært veldig aktig med trening frem til sommerslutt , men vi går hver dag lange turer hver dag

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:41   #22
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

takker for svar
sprekk på lavkarbo er en god ide,,
jeg har prøv lavkalori engang i livet og aldri mer..
Jeg har prøvd lavkarbo 2 ganger, dette er andre gangen
det er det jeg har gjort i livet med kostholdet mitt
er ikke noe alternativet for jeg vil ha lavkarbo i livet mitt for jeg ser hvor godt jeg har det med lavkarbo..
Men i dag så endte skuta seg litt når jeg fikk en lite kryss på clear blue testen
så skal bruke kvelden på å lese meg frem hva jeg skal gå på videre, for så vidt jeg har lest her så bør man ikke være i ketose når man er gravid?
Mannen min har blitt sendt ut av landet så jeg har plutselig blitt alene med di 3 jeg har så kan ikke bare ta meg en tur ut, men har vært veldig aktig med trening frem til sommerslutt , men vi går hver dag lange turer hver dag

gratulerer :d

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 01:35   #23
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

Gratulerer Kiril!!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 07:47   #24
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Er jeg klar?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Forstår ikke hvordan man kan sprekke på/med lavkarbo..

Ikke alle er like heldige, dessverre

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 08:29   #25
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Er jeg klar?

takker så mye
skal ut å kjøpe fedon boka i dag og se om jeg skal følge den videre

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da er jeg klar Margrethe Ketolysekuren 4 09-09-09 00:33
Klar som ett egg! Glade-Gry Spørsmål og svar 8 01-06-07 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no