Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

9 måneder på lavkarbo og hard trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-08, 19:58   #1
bilringen
Juniormedlem
 
bilringen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 45
Innlegg: 13
bilringen er på en erverdig vei

9 måneder på lavkarbo og hard trening

Min egen erfaring de siste 9 månedene er at trening lar seg utmerket kombinere med en lavkarbo diett.

Jeg gikk over på lavkarbo rundt juletider i fjor etter å ha trent siden sommeren på helsestudio. Jeg økte i muskelmasse fra sommeren til desember, men magen var der fortsatt. Etter jeg gikk over på lavkarbo krympet midjen i raskt tempo. Jeg veier nå det samme som jeg gjorde i desember ifjor, men har gått ned hele 17 cm på midjen! (fra 104 cm til 87)

Dvs at jeg har erstattet masse fett med muskler. Etter litt søk på nettet fant jeg en formel, og utifra den så har jeg erstattet ca 12 kg fett med muskler i denne perioden.

Hvem sa du kan ikke slanke deg samtidig som du bygger muskler?

bilringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 20:17   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Så bra! Gratulerer masse fra meg

Kan tenke meg du føler deg vel..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 20:21   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Gode tall dette ja :-)

Fortsett sånn!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:56   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Bra ! Lavkarbo funker utmerket sammen med styrketrening. Her trengs det ingen spising av karbo for å prestere.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:26   #5
bilringen
Juniormedlem
 
bilringen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 45
Innlegg: 13
bilringen er på en erverdig vei

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Jeg ble litt overrasket over at jeg har klart dette, da det er vanlig å si at man ikke kan legge på seg muskler når man har et kaloriunderskudd. Noen som kan forklare det?

bilringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:36   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

dette er jo veldig interesant, men bilringen er du mann/kvinne, alder ? oj nå spør jeg fælt her .... men jeg har begynnt å trene styrke tre ganger i uka skjønner du

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:31   #7
bilringen
Juniormedlem
 
bilringen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 45
Innlegg: 13
bilringen er på en erverdig vei

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

30 år/mann. Har ikke trent før jeg begynte for et år siden.

bilringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:00   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Hva slags program trener du???

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:55   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Kanskje på tide å skifte nick, da
Grattis!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 01:52   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Opprinnelig lagt inn av bilringen, her.

Jeg ble litt overrasket over at jeg har klart dette, da det er vanlig å si at man ikke kan legge på seg muskler når man har et kaloriunderskudd. Noen som kan forklare det?

Nja, kroppen ser ikke forskjell på å forbrenne eget fett eller fett tilført gjennom maten. Nå har du vel heller ikke sulteforet deg, men bare spist littegrann mindre enn du trenger. Spiser du nok protein og trener styrke bygger du muskler. Nøkkelen ligger vel i akkurat dette.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:01   #11
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Opprinnelig lagt inn av bilringen, her.

Dvs at jeg har erstattet masse fett med muskler. Etter litt søk på nettet fant jeg en formel, og utifra den så har jeg erstattet ca 12 kg fett med muskler i denne perioden.

Wow det var bra gjort, gratulerer

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:07   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Så bra!! Dette er jo et typisk eksempel på at det ikke er lurt å fokusere på VEKT alene. Jeg kjenner mange som er så opphengt i vekta at de mislykkes gang på gang, til og med ei som ikke tør å trene fordi hun SKAL veie så og så mye og ikke tør å utvikle muskler for da legger hun på seg (dama er undervektig). Det er så trist.

Godt jobba, dette er så herlig å lese.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 00:22   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Herlig "ikke-bilringen"! Gratulerer så mye med fantastiske resultater!

Grunnen til at du klarer "det umulige" er å finne i hormonene. Ved tradisjonell kaloritenking, bør man først fokusere på å gå ned i fettvekt, og så bygge muskler etter at man kan spise mer vanlige mengder. Ved å spise lavkarbo, er det mulig å gjøre begge deler samtidig. Dette er fordi kalorimengdene ikke er FOR lave, samt at proteininntaket ofte blir naturlig høyt når man spiser lavkarbo. På hormonelt nivå: Insulin er lavt (=fett reduseres) samtidig som veksthormon er høyt (=fett reduseres + muskler bygges). Nå trengs det litt insulin for å frakte proteiner inn i musklene, men så sant man ikke har uoppdaget diabetes, er ikke dette noe praktisk problem.

Antakelig lykkes du fordi du trener styrke, og dermed har større utskillelse av veksthormon. Hadde din strategi vært å kun trene utholdenhetstrening, ville nok både fettreduksjonen og musklebyggingen drøyd, selv om du spiste lavkarbo.

Men vi er forskjellige, noen klarer vektreduksjonen uten styrketrening.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:30   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Det går aldeles udmerket å bygge muskler og slanke seg samtidig. Problemet er at man må ha et kosthold med nok proteiner, samt ikke ha et så fatteslig kosthold at kroppen forbrenner muskelmasse. Jeg har også redusert fettprosenten betraktelig siden November 2007. Etter røykestoppen min i sommer, har jeg gitt "bang" i vekta, og pøsa på med trening. Muskelaturen blir stadig mer definert.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 13:57   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Men når det gjelder trening, kan det være en idé å kombinere utholdenhet og styrke?
Jeg er ikke en treningsstuidoperson, men jeg elsker yoga, og jeg kjenner at det styrker magen min sånn at jeg slipper ryggondtene mine, yoga er jo i likhet med pilates såkalt isometrisk trening, det vil si at man man holder øvelsene over flere sekunder framfor å reptere dem mange ganger (med mindre man bedriver ashtanga). Mitt yogaprogram som yogalæreren min ga meg er lagt opp utfra at jeg har ryggproblemer, mest sannsynlig på grunn av svake magemuskler. Det pleier å ta ca femten minutter sammen med oppvarminga.
I tillegg synes jeg det er litt gøy å sykle på ergometersykkel, gøy faktisk, fordi jeg har laptop og kan se gamle simpsons-epidoser o.l mens jeg sykler på. Da sykler jeg intenst-rolig-intenst-rolig i femten tjue minutter.
Jeg har ikke vært så innmari konsekvent, men høres det ut for dere som har peil som en god balanse på trening? Mitt mål er å gjøre begge deler minimum tre ganger i uka.
Jeg er som sagt ikke særlig glad i å trene (hvilke rockere er? ), men disse to tingene synes jeg er veldig ok! Samt at jeg går nesten en time hver dag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 16:32   #16
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

RYP er et styrkeprogram med kondisjonsdel.
Starter med 6 uker grunntrening, ca 30-40minutter styrke 3 dager i uka+30minutter medium kondis etter styrken.
Så ei pauseuke.
Deretter velger man om man vil ha max muskelvekst, eller slanke seg. I siste tilfelle, pøser man på med intervalltrening 3 ukedager man ikke trener styrke samt kjører slankekur, f.eks fedon.

Med max muskelvekst må man ikke kjøre så knallhard kondis, og spise mye mer.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:14   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Runegutt, dersom dette var et svar til meg, så var det ikke et svar på det jeg spurte om

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:23   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har ikke vært så innmari konsekvent, men høres det ut for dere som har peil som en god balanse på trening? Mitt mål er å gjøre begge deler minimum tre ganger i uka.

Funker det? I så fall er det veldig bra

Sitat:

(hvilke rockere er? )

Glenn Danzig, Robert Trujillo, Mike Muir, Henry Rollins og meg selv, for å nevne noen

  Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 08:53   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Funker det? I så fall er det veldig bra



Glenn Danzig, Robert Trujillo, Mike Muir, Henry Rollins og meg selv, for å nevne noen

Ok ok! Glenn Danzig er jo monstroøs, da Blir nesten litt redd når jeg ser den mannen, og lurer på om han er i stand til å klappe

Jeg vil jo ikke ha store muskler, da. Men gjerne bli fastere i fisken.

Faktisk, da jeg begynte med yoga i første omgang, så trente jeg en halvtimes program hver dag, samt to timer i uka på yogaskolen, og da spiste jeg vanlig veggismat uten særlige restriksjoner på noe som helst, og gikk inn seks cm i midjen på like mange uker. Men ikke mer enn det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 11:25   #20
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 9 måneder på lavkarbo og hard trening

Photo, du skal trene ekstremt mye, hardt og lenge for å bli "stor"
Som dame vil du måtte trene 20 ganger mere enn en mann for å oppnå samme muskelvekst. Så, ikke tenk på muskler som et problem, du vil ikke få så svære greiene uansett.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening på lavkarbo nellie Trening 6 30-01-08 09:39
Hard trening og lavkarbo? lillestine Trening 29 08-01-08 23:31
Hard trening på ketolysekuren Jippi Ketolysekuren 8 19-09-07 11:13
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 21:40
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no