Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-09, 21:53   #1
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Får jammen kiloene til å raaase av!

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:39   #2
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

så kjekt da!

hvor mye er et moderat inntak for deg?

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:24   #3
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

så kjekt da!

hvor mye er et moderat inntak for deg?

Nja, rundt 1400 kanskje. Jeg er ikke en fanatisk teller, men jeg passer på å ikke få i meg alt for lite og heller ikke mer enn jeg må ha for å bli mett og ikke gå sulten gjennom dagen

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 02:32   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Høres ikke ut som ketolysekuren hvis du prøver på et moderat kalori-inntak. På den kuren SKAL du ha mye fett. Da går kaloritellingen til h****. og om du tilpasser fettinntaket til kalorier, er du faktisk ikke på ketolysekuren. Jeg vil gjerne at folk skal være klar over hva slags kur eller kosthold de er på. Har du moderert det, så kan du liksom ikke påberope deg noe av det. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 07:26   #5
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Jeg må nok også moderere kaloriinntaket, til tross for at "alle" sier det ikke skal være nødvendig på ketolyse. Jeg står bom stille når jeg bare "spiser til jeg blir mett" uten å telle kcal, og det selv om jeg konsekvent ligger under 15 gram karbo om dagen.

Så nå skal jeg prøve din oppskrift, Sassy88 - om det kan kalles ketolyse er meg i grunnen knekkende likegyldig (eller ett fett, om du vil), bare det funker. Jeg klarer neppe å spise så lite som 1400 kcal uten å gå sulten, men noe ned må jeg (ligger på 2000-2500 nå). Det er slutt på å legge til ekstra smør i alt mulig, for eksempel.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 07:45   #6
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Høres ikke ut som ketolysekuren hvis du prøver på et moderat kalori-inntak. På den kuren SKAL du ha mye fett. Da går kaloritellingen til h****. og om du tilpasser fettinntaket til kalorier, er du faktisk ikke på ketolysekuren. Jeg vil gjerne at folk skal være klar over hva slags kur eller kosthold de er på. Har du moderert det, så kan du liksom ikke påberope deg noe av det. . .

jeg er veldig klar over hva ketolysekuren går ut på, dette er den andre gangen jeg prøver meg.

Grunnen til at kaloriinntaket har gått ned er ikke fordi jeg bevisst har kutta ut fett, men pga jeg er så matlei at det er en kamp å få ned noe.
Jeg følger kuren til punkt og prikke, det eneste som er forskjellig er at matmengden har gått noe ned - men jeg spiser faktisk en god del fett enda.

Og selvsagt kan jeg si jeg går på ketolyse ettersom det er det jeg faktisk gjør!
Om du selv har lest boka foreslår jo Torkil selv at om en står fast kan en redusere kaloriinntaket til rundt 1000 noen dager. Jeg har altså ikke bevisst gjort det, og jeg har ikke redusert så kraftig, dette har bare skjedd som en naturlig følge av at jeg er overstressa og matlei. Jeg regner med matlysten bedrer seg etterhvert, men jeg har ikke tenkt å gå tilbake til et skyhøyt kaloriinntak når jeg faktisk nesten ikke tar av da!
Ketolysekuren går ikke ut på kaloritelling, men for noen funker det rett og slett ikke å ete til en nermest sprekker.

Så den krasse tonen kan du fint spare deg for, takk.

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 07:50   #7
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg må nok også moderere kaloriinntaket, til tross for at "alle" sier det ikke skal være nødvendig på ketolyse. Jeg står bom stille når jeg bare "spiser til jeg blir mett" uten å telle kcal, og det selv om jeg konsekvent ligger under 15 gram karbo om dagen.

Så nå skal jeg prøve din oppskrift, Sassy88 - om det kan kalles ketolyse er meg i grunnen knekkende likegyldig (eller ett fett, om du vil), bare det funker. Jeg klarer neppe å spise så lite som 1400 kcal uten å gå sulten, men noe ned må jeg (ligger på 2000-2500 nå). Det er slutt på å legge til ekstra smør i alt mulig, for eksempel.

Om tallet er akkurat 1400 skal jeg ikke si med full sikkerhet, ettersom jeg ikke teller. Men jeg vet at jeg spiser mindre nå enn for en stund siden, og jeg er godt under 2000 i hvert fall
Og det varierer også litt fra dag til dag selvsagt.

Men når jeg ser at dette funker så utrolig mye bedre, så gidder jeg faktisk ikke gå tilbake til å spise opptil 1000 kcal mer per dag når jeg strengt tatt ikke går ned noe særlig på den måten

Så hva andre syns og mener får være opp til dem

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 09:41   #8
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Vil bare støtte deg litt jeg. Satt i går og leste i boka, og jammen står det ikke en liten setning der om at for noen kan det lønne seg med litt mindre mat og huske på den regelmessige mosjonen være nødvendig. Jeg erfarer selv dette med at litt mindre med mat lønner seg. Men det er ikke snakk om sultekur, bare å tilpasse spisinga etter hvor sulten en er. Og jeg skal med hånden på hjertet innrømme at jeg har veldig godt av å lære meg å spise etter hvor sulten jeg er, og ikke etter trøst/kos/hygge/smak/avkobling/kjedsomhet osv. osv. Selv legger jeg ikke stor vekt på å begrense så mye enda, bare observerer at jeg kan sikkert gjøre en innsats med maten og gå ned mere. Er sikkert litt lat av natur

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 09:59   #9
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Vil bare støtte deg litt jeg. Satt i går og leste i boka, og jammen står det ikke en liten setning der om at for noen kan det lønne seg med litt mindre mat og huske på den regelmessige mosjonen være nødvendig. Jeg erfarer selv dette med at litt mindre med mat lønner seg. Men det er ikke snakk om sultekur, bare å tilpasse spisinga etter hvor sulten en er. Og jeg skal med hånden på hjertet innrømme at jeg har veldig godt av å lære meg å spise etter hvor sulten jeg er, og ikke etter trøst/kos/hygge/smak/avkobling/kjedsomhet osv. osv. Selv legger jeg ikke stor vekt på å begrense så mye enda, bare observerer at jeg kan sikkert gjøre en innsats med maten og gå ned mere. Er sikkert litt lat av natur

Nettopp
Det er ikke annet enn naivt å tro at ALLE kropper fungerer likt, for det stemmer ikke.
Det er selvsagt ikke snakk om noen sultekur, men selv om man går på ketolyse er det ikke vits i å spise mer enn det man trenger for å bli mett.
Jeg skal jo tross alt leve på et kosthold med mindre karbs enn jeg fikk i meg før resten av livet om jeg skal holde vekta når idealvekta er nådd, og da syns jeg det er like greit å "venne meg til" å stoppe når jeg faktisk er mett

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 11:07   #10
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Sassy88, her.

Nettopp
Det er ikke annet enn naivt å tro at ALLE kropper fungerer likt, for det stemmer ikke.
Det er selvsagt ikke snakk om noen sultekur, men selv om man går på ketolyse er det ikke vits i å spise mer enn det man trenger for å bli mett.
Jeg skal jo tross alt leve på et kosthold med mindre karbs enn jeg fikk i meg før resten av livet om jeg skal holde vekta når idealvekta er nådd, og da syns jeg det er like greit å "venne meg til" å stoppe når jeg faktisk er mett

Helt enig med dere når det gjelder kaloriinntak. Jeg ligger på rundt 1200 kal om dagen, ligger på ca 70-75 gr fett og vekten raser ned.Fått så kritikk her inne på forumet ang fett og kalori. Det ble påstått av flere her inne på forumet at jeg sulteforet meg , men jeg spiser meg god og mett til hvert måltid. Prøvde meg med det de påstod, med mer fett , men gikk opp en kilo med en gang. Heretter hører jeg ikke på noen ,men gjør det kroppen min liker best. Stå på med det som fungerer for dere. Dere vet best selv. Jeg går på ketolysekuren og har fått mitt opplegg godkjent av Torkil. De andre kan skrive hvad de vil ,men det er tydelig at de ikke vet best, det er du selv som vet best hvad som funker for deg. Stol på dere selv. Er så mange rare meninger her inne og det er de samme personene som går igjen hver gang. Stå på , GOD SLANKING TIL DERE ALLE. Mistral vet hvad jeg sikter til fra hennes tråd

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]

Sist redigert av Eva65 : 10-06-09 kl 11:15.
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 12:07   #11
funixa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 9
funixa er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Hei hei!!

Kan dere som holder dere på relativt lav kcal inntak og følge ketolyse fortelle litt om dagsmenyene deres? Jeg føler jeg står bom stille om dagen, og trenger litt inspirasjon! Kanskje noe med at jeg sitter å stresser med EN ukes hjemmeeksamen, men det er nå så.

Flinke dere er asså!

funixa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:16   #12
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Dette har ikke jeg tenkt på i det heletatt

Jeg har holdt meg til "mest mulig fett". Men det er jo uansett begrenset hvor mye en klarer å få i seg.
Men er det ok å rett og slett holde seg til å spise seg normalt mett, og spise igjen når en er sulten?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:20   #13
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Ikke bry deg hvis noen sier du må proppe deg med kalorier. Det er en utbredt misoppfatning på forumet at et kosthold med høy fettprosent betyr at man skal spise kalorier til det tyter ut ørene. Hvis du ikke er sulten trenger du ikke spise mer enn kroppen trenger. Det viktigste er å unngå at kroppen tror det er krise og dermed begynner å tære på musklene. Det er en forsvarsmekanisme da kroppen forbereder seg på en periode med lite tilgang til mat, og da justerer den ned muskelmassen for å senke forbrenningen.

En god del av kroppens energibehov vil ved riktig kosthold dekkes av energi frigjort fra lagret fett. Da trenger restinntaket av energi via mat ikke overstige restbehovet for energi. Du vil sannsynligvis merke omtrent hvor grensen går ved at du begynner å bli veldig slapp hvis kaloriinntaket ditt blir for lavt. I så fall er det viktig å justere opp inntaket for å ikke miste mye muskler.

Torkel som står bak denne kuren gir stadig individuelle råd om å spise mindre porsjoner og redusere kaloriinntaket når vektnedgangen til folk stopper opp.


Sist redigert av The Dude : 10-06-09 kl 13:35.
The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:29   #14
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

[quote=The Dude;732294]Ikke bry deg hvis sier du må proppe deg med kalorier. Det er en utbredt misoppfatning på forumet at et kosthold med høy fettprosent betyr at man skal spise kalorier til det tyter ut ørene. Hvis du ikke er sulten trenger du ikke spise mer enn kroppen trenger. Det viktigste er å unngå at kroppen tror det er krise og dermed begynner å tære på musklene. Det er en forsvarsmekanisme da kroppen forbereder seg på en periode med lite tilgang til mat, og da justerer den ned muskelmassen for å senke forbrenningen.

En god del av kroppens energibehov vil ved riktig kosthold dekkes av energi frigjort fra lagret fett. Da trenger restinntaket av energi via mat ikke overstige restbehovet for energi. Du vil sannsynligvis merke omtrent hvor grensen går ved at du begynner å bli veldig slapp hvis kaloriinntaket ditt blir for lavt. I så fall er det viktig å justere opp inntaket for å ikke miste mye muskler.

Torkel som står bak denne kuren gir stadig individuelle råd om å spise mindre porsjoner og redusere kaloriinntaket når vektnedgangen til folk stopper opp.[/quo

Det er mange her på forumet som sier man skal proppe i seg med fett og blåse i hvor mye kalorier man kommer opp i, det er jeg helt uenig i. Det har blitt sagt at de har et kaloriinntak på 3000-4000 kal om dagen. Er det rart de ikke går ned . Da må de ha en hard trening i mange timer om dagen skal de klare å gå ned på det. Har jeg forstått innlegget dit riktig er jeg helt enig med deg.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:29   #15
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Høres ikke ut som ketolysekuren hvis du prøver på et moderat kalori-inntak. På den kuren SKAL du ha mye fett. Da går kaloritellingen til h****. og om du tilpasser fettinntaket til kalorier, er du faktisk ikke på ketolysekuren. Jeg vil gjerne at folk skal være klar over hva slags kur eller kosthold de er på. Har du moderert det, så kan du liksom ikke påberope deg noe av det. . .

Er du sikker på at det ikke er prosentandelen som skal være høy? Dvs kuren angir en prosentandel protein, karbohydrat og fett, og at den ikke angir en mengde av det samme? En viktig forskjell der.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:32   #16
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Det er mange her på forumet som sier man skal proppe i seg med fett og blåse i hvor mye kalorier man kommer opp i, det er jeg helt uenig i. Det har blitt sagt at de har et kaloriinntak på 3000-4000 kal om dagen. Er det rart de ikke går ned . Da må de ha en hard trening i mange timer om dagen skal de klare å gå ned på det. Har jeg forstått innlegget dit riktig er jeg helt enig med deg.

Du forstod ihvertfall mye av innholdet. Men man kan også gå ned med høyere kaloriinntak uten å trene da kroppen ser ut til å øke forbrenningen ved økt fettinntak.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 13:49   #17
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Etter som jeg har forstått så skal andelen av protein ikke bli for høy, siden protein kan dannes om til noe karbohydratlignende og dermed på den måten bremse fettforbrenningen. Derfor skal andelen fett være høy, uansett totalt inntatt mengde kalorier. Mulig litt klosset sagt dette. Og så må jeg si at jeg er enda ikke blitt flink til å lære meg å spise bare det kroppen sier den trenger, og stoppe når jeg er mett. Er enda under opplæring kan en si.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:00   #18
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Høres ikke ut som ketolysekuren hvis du prøver på et moderat kalori-inntak. På den kuren SKAL du ha mye fett. Da går kaloritellingen til h****. og om du tilpasser fettinntaket til kalorier, er du faktisk ikke på ketolysekuren. Jeg vil gjerne at folk skal være klar over hva slags kur eller kosthold de er på. Har du moderert det, så kan du liksom ikke påberope deg noe av det. . .


Fettinntaket skal være på 50 til 75 prosent av det totale energinntaket pr dag. Da kan det jo være greit å se på energi for å være sikker på å få i seg riktig mengde. Les boken til Torkild der står prosentandelen av det totale energi- inntaket pr dag.Du kan ikke proppe i deg ubgrenset. Vi er fullt klar over vilken kur vi er på , 15 gr karbo. 1gr til 1,5gr protein av fettfri kroppsvekt og 50 til 75 prosent fett av det totale energiinntaket pr dag.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]

Sist redigert av Eva65 : 10-06-09 kl 14:08. Årsak: feil
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:08   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Du kan ikke proppe i deg ubgrenset.

I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring, derfor skal det i teorien ikke ha noe å si om man får i seg mer fett enn de tilmålte prosentene. Dette gjelder selvfølgelig kun på lavkarbo. Spiser man mye fett og mye karbohydrater vil kroppen lagre fettet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:29   #20
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring, derfor skal det i teorien ikke ha noe å si om man får i seg mer fett enn de tilmålte prosentene. Dette gjelder selvfølgelig kun på lavkarbo. Spiser man mye fett og mye karbohydrater vil kroppen lagre fettet.

Jeg tror man må ta høyde for at vi er forskjellige her, altså. Metabolismen fungerer forskjellig fra person til person, og vi er tydeligvis mange her som erfarer at det IKKE fungerer å spise ubegrensede mengder fett.

Mitt problem er at jeg ikke blir så mett av alt fettet som jeg "burde" bli, ifølge teorien. Spiser jeg fett til jeg blir mett blir det veldig mange kcal, og vekta står stille eller går opp. Tanken bak det at man ikke skal telle kalorier er vel at appetitten skal regulere seg selv på denne dietten, ikke at kroppen automatisk vil håndtere overflødig fett som overflødig og sende det ut med avføringen?

Når dette da ikke fungerer for noen, altså at appetitten ikke reguleres som den helst burde, ja, da må de det gjelder finne andre måter å få dietten til å fungere på.

Jeg blir som sagt ikke tilstrekkelig mett av fett, og det eneste som fungerer for å holde både karbohydrater og kcal nede og samtidig bli mett, er å spise mye proteiner. Jeg spiser mye mer enn 1,5 gram pr kilo kroppsvekt per dag, og skulle ønske jeg fant en annen metode, men å bare kjøre på med fett fungerer altså ikke – for meg.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 15:30   #21
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring, derfor skal det i teorien ikke ha noe å si om man får i seg mer fett enn de tilmålte prosentene. Dette gjelder selvfølgelig kun på lavkarbo. Spiser man mye fett og mye karbohydrater vil kroppen lagre fettet.

Sikker på at det er dette ernæringsekspertene sier? En link til det hadde vært bra.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 16:01   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Sikker på at det er dette ernæringsekspertene sier? En link til det hadde vært bra.

Jeg har ikke tid til å lete så mye nå, menj eg vil anbefale denne tråden. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 16:36   #23
Didda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger område - men er fra Kr.Sand
Innlegg: 9
Didda er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Jeg har nettopp begynt på kuren og har tatt av meg 4 kg på 4 dager - jeg har ikke sjekke kalorier - men spist masse fett og digg. Men jeg spiser ikke mer en at jeg blir mett altså. Hvis vekt nedgangen stopper opp - over lengre periode - da vil jeg heller minske posjonene enn å spise mindre fett - fordi det er vel det som er grunnpilaren i dietten. for all del jeg er ny her men det er slik jeg har forstått boken og kuren....

Didda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:08   #24
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har ikke tid til å lete så mye nå, menj eg vil anbefale denne tråden. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Jeg har god tid til å vente på rett link siden jeg tror det er en myte det du skrev. Hvis ikke lærer jeg noe nytt og er glad for det

På tråden din var det ikke noen referanser til eksperter. I tillegg ble det antydet det motsatte av hva du skrev i ditt innlegg. Pål skrev f.eks at det ble regnet som sykdom hvis man hadde mer enn 9 g fett i avføringen.

Man kan ha (eller indusere) diaré som selvfølgelig medfører at nesten all næring går rett gjennom kroppen, men dette vil også forhindre normalt opptak av væske, vitaminer, mineraler og næring til diaréen forsvinner igjen. Ved normale kroppsfunksjoner vil det være minimalt med ufordøyd mat som finnes igjen i avføringen. Det finnes kalorier i avføring som kan måles med kalorimeter, men disse er bakterier og avfallsstoffer, ikke mat.

Ett unntak er at er prosessen med omdanning av fett til ketoner er irreversibel og det finnes ikke noen lagringsplass for dem i kroppen etter hva jeg har forstått. Ubenyttet energi fra ketoner blir derfor skilt ut i urinen.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 18:00   #25
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge ernæringsekspertene skal overflødig fett forsvinne ut via avføring, derfor skal det i teorien ikke ha noe å si om man får i seg mer fett enn de tilmålte prosentene. Dette gjelder selvfølgelig kun på lavkarbo. Spiser man mye fett og mye karbohydrater vil kroppen lagre fettet.

Som sagt, å tro at ALLE kropper fungerer likt er ikke annet enn naivt.

Om jeg propper meg full av fett så tar jeg enkelt å greit ikke av meg noe særlig. Jada, litt tar jeg av, men hva er vitsen med å gå ned max ett par hundre gram i uka bare pga en på død og liv SKAAAAL få fettet til å tyte ut øra, når man kan redusere inntaket litt, føle seg bedre og samtidig ta av litt mer?

Vektnedgangen min er ikke det viktigste, det viktigste er at jeg har det godt med meg selv, føler meg vel, og oppnår de positive sidene ved ketolyse, nemlig økt energi, bedre humør osv.
I starten var det vekta som fikk hovedfokuset, men nå er det mer som en vedig gledelig "bivirkning".

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er moderat trening? Imse Spørsmål og svar 8 13-05-09 15:23
Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk nattinatt Ketolysekuren 10 31-08-08 17:58
Kaloriinntak må telle, eller? Bergen27 Spørsmål og svar 8 20-08-08 18:24
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no