Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Loff gir kviser sier VG

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-04, 19:19   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Loff gir kviser sier VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249517

Er det noen som har blitt kvitt kvisene av lavkarbokosthold?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 19:35   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 19:36   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja det kan jeg skrive under på. Jeg merker RASKT antydning (og full oppblomstring om jeg fortsetter i samme spor) om jeg har en helg med dårlig høykarbomat (sjokolade, loff, cola, pizza osv).
Når jeg lever på lavkarbo har jeg faktisk 0 kviser, helt ren myk babyhud (får babyhud av all Udosen jeg heller i meg).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 19:38   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er bestemor med tenåringshud. Har alltid hatt problemer med kviser. Huden ble merkbart bedre da jeg la om kostholdet. Jeg får fremdeles en kviser eller to, - men da har jeg spist noe jeg ikke har tålt. Kunstig søtstoff bl.a. Noen typer nøtter. Men ellers er huden min klar, glatt, myk og fin for alderen. Jeg er overbevist om at det er kostholdet og vanndrikkingen sin skyld.

Jeg er også plaget med eksem på bena. Dette har også blitt enda bedre det også, - spesielt at jeg begynte med Oil Of Oregano. Men det er en annen tråd !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 19:41   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Absolutt. Merker det kommer igjen dersom jeg spiser litt feil...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 20:05   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg er bestemor med tenåringshud. Har alltid hatt problemer med kviser. Huden ble merkbart bedre da jeg la om kostholdet. Jeg får fremdeles en kviser eller to, - men da har jeg spist noe jeg ikke har tålt. Kunstig søtstoff bl.a. Noen typer nøtter. Men ellers er huden min klar, glatt, myk og fin for alderen. Jeg er overbevist om at det er kostholdet og vanndrikkingen sin skyld.

Jeg er også plaget med eksem på bena. Dette har også blitt enda bedre det også, - spesielt at jeg begynte med Oil Of Oregano. Men det er en annen tråd !!

Fett gjør huden glatt vet du.
For noen måneder siden stod det i et blad (Shape Up tror jeg, drittblad) at et karbohydratfattig kosthold gav mer rynker. HAH!!! Alt fettet smører jo huden innenfra og gjør huden myk og glatt. Det er jo nettopp de som spiser for LITE fett som får tidligere rynker og dårlig hud (andre faktorer spiller jo selvsagt inn, som feks røyking).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 20:22   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Fett gjør huden glatt vet du. .

Ja, det er helt riktig det. Og alt vannet. Hudlegen min (på sykehuset) sa til meg at den beste fuktighetsbehandlingen for huden kommer innenefra og er VANN !! Det sier hudpleieren jeg av og til spanderer på meg også (hun sier jeg har 35 år gammel hud ! ). Tror det er en kombo jeg, av grønnsaker, fett og vann !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 21:07   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Jeg var også blitt merkbart bedre på de ukene jeg har spist lavkarbo. Ble derfor veldig skuffet her for noen dager siden da jeg fikk en skikkelig oppblomstring igjen. Tror det var dagen etter at jeg hadde spist 175 gram pistasj-nøtter fordelt på 2 kvelder at det begynte å verke.

Håper det var disse nøttene, men det er skikkelig dumt da, for de var så gode. Trodde ikke jeg likte dem jeg, for jeg liker ikke pistasj-is. Kommer nok ikke til å teste det på en stund

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 21:36   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det kan godt ha vært nøttene ja, jeg reagerer på pistasj nøtter... Men det kan også være søtstoffet i sjokoladen..... Jeg kan ikke spise Cavalier eller Stella i det hele tatt. Magesjuke og kviser !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 23:18   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

har mest tro på nøttene. cavalieren kom etterpå, og utenom den har jeg spist veldig lite sjokolade, og da bare mørk med vanlig sukker

dette var en fin og oppklarende tråd for meg

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 23:26   #11
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har fått noe mega-mye kviser på haken siden jeg begynte på kostomleggingen min for 10 uker siden... Kan jo da kanskje virke som det er dumt for meg å spise lavkarbo. Men jeg har tro på at kroppen nå renses på et vis. Eller om det er hormonene som slår krøll på seg før de stabiliseres. I hvertfall er mensen min mye mer normal nå. Og nå begynner kvisene å avta. Det kan også skyldes at jeg har brukt jojoba-olje ganske intensivt på dem.

Ha en kvisefri natt!
(Jeg stjæler også fra Marianne...)

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:09   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Loff gir kviser sier VG

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fett gjør huden glatt vet du.
For noen måneder siden stod det i et blad (Shape Up tror jeg, drittblad) at et karbohydratfattig kosthold gav mer rynker. HAH!!! Alt fettet smører jo huden innenfra og gjør huden myk og glatt. Det er jo nettopp de som spiser for LITE fett som får tidligere rynker og dårlig hud (andre faktorer spiller jo selvsagt inn, som feks røyking).

Jeg har spist svært lite fett i mitt liv men har veldig ung hud. Det skyldes masse frukt og rå grønnsaker, tror jeg. Så om bladet hadde sagt at man får mer rynker uten akkurat denne typen karbohydrater, så hadde de hatt rett. Tviler forresten på at noen mener man får fin hud av loff og sukker. Det er alltså ikke enten-eller her.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:25   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Loff gir kviser sier VG

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har spist svært lite fett i mitt liv men har veldig ung hud. Det skyldes masse frukt og rå grønnsaker, tror jeg. Så om bladet hadde sagt at man får mer rynker uten akkurat denne typen karbohydrater, så hadde de hatt rett. Tviler forresten på at noen mener man får fin hud av loff og sukker. Det er alltså ikke enten-eller her.

Nå er tråden fra -04
Men, jeg tror dette har vel så mye med arv å gjøre
I min familie er det mye "sliten" hud, med poser og grove porer. Så mat spiller inn, pleie av huden og ikke minst hva man spiser

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:50   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Loff gir kviser sier VG

Noen får mindre kviser av sinktilskudd, b5 i store doser da det gir mindre fett hud for de som er plaget med det, og det å unngå meieriprodukter kan også hjelpe.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 23:00   #15
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Loff gir kviser sier VG

Ja, huden min ble kjempefin da jeg begynte på lavkarbo. Men jeg må også ta tilskudd av nattlysolje. Jeg vet ærlig talt ikke hva det er i nattlysoljen som gjør at den virker så positivt på huden, men den hjalp meg enormt, spesielt i tiden før jeg begynte på lavkarbo. Hvis man tar nattlysolje må man være ekstra påpasselig med å få i seg nok omega 3, siden den først og fremst inneholder omega 6.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:09   #16
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Loff gir kviser sier VG

Ja absolutt!

Et lite utbrudd de to første ukene, men så stabiliserte hormonene seg.

Når ikke blodsukkeret flyr opp og ned og virker inn negativt på alle kroppens funsksjoner så sier det seg selv at hormonene og da også huden blir bedre.

Trener mye også som hjelper til, men dietten har nok mest å si!

Ihvertfall er det sånn for meg. Håper det hjelper deg også!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 13:57   #17
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Loff gir kviser sier VG

Det beste maten du kan spise for å få fin hud er lever.
lever inneholder A-vitaminer og masse fett, noe som gir flott hud og skinnende pels.

Også må du naturligvis ikke spise karbohydrater.

Weston A. Price skrev i sin bok om hele folkeslag som aldri hadde sett en kvise.
http://www.facebook.com/note.php?not...40013796058195

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 16:02   #18
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Loff gir kviser sier VG

Jeg hadde typisk fjortishud i tenårene (kviser i panne, store porer på nese, hake etc) men fine kinn. Ettersom jeg ble eldre og kostholdet skled helt ut, sammen med røyk og snus fikk huden min rimelig hard medfart. Fikk MASSE kviser, mye verre enn i tenårene, og mest på kinnene der jeg aldri hadde hatt dem før.

Nå, derimot, har jeg bare en skjelden kviser her og der, på haka eller panna, og kinnene er atter en gang pene, hurra!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no