Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Köfte / kifta (tyrkiske kjøttkaker)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-06, 18:31   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Köfte / kifta (tyrkiske kjøttkaker)

Dette er min egen variant, tror det vanligvis brukes kvernet lammekjøtt - og så er det veldig godt å grille ... da former man dem rundt grillspyd.

400-500 g kjøttdeig
1 liten løk, finhakket
1 stort fedd hvitløk, finhakket
blandet krydder etter smak (jeg brukte Picata fra helsekosten)
pepper (ganske mye)
salt etter smak

Varm opp ovnen til 260 grader. Bland kjøttdeigen med alt det andre, form til avlange kjøttkaker og legg i smurt langpanne. Stek til det blir brunt på en side (blir brunt på undersiden først). Ta ut, snu, og stek en stund til. Det tar ganske kort tid, siden varmen er sterk.

Serveres med saus av:

saften av 1/2 sitron
1/2 kopp (eller noe sånt) finhakket persille
olivenolje, salt og pepper

Det blir nydelig med den syrlige sausen oppå! Lag en salat ved siden av, evt grillede grønnsaker kanskje? Og bulgur for den som kan tillate seg det ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 18:58   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Köfte / kifta (tyrkiske kjøttkaker)


namme !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no