Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Magesmerter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-07, 07:48   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Magesmerter?

Jeg har de siste par ukene hatt mye vondt i magen, særli gom natta, men nå de siste dagene har jeg også hatt det om dagen. Noen somhar opplevd det samme? Den er i området hvor magesekken ligger, og er særlig vondt når jeg trekker inn pusten. Jeg har ikke forstoppelse...

Lurer på om det har noen forbindelse med ED... Er så ille mange ganger at jeg tror jeg har tarmslyng, men da hadde jeg vel vært død nå etter to uker

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:53   #2
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: magesmerter?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har de siste par ukene hatt mye vondt i magen, særli gom natta, men nå de siste dagene har jeg også hatt det om dagen. Noen somhar opplevd det samme? Den er i området hvor magesekken ligger, og er særlig vondt når jeg trekker inn pusten. Jeg har ikke forstoppelse...

Lurer på om det har noen forbindelse med ED... Er så ille mange ganger at jeg tror jeg har tarmslyng, men da hadde jeg vel vært død nå etter to uker

Dette har jeg også hatt med utstråling til rygg. Skal til legen på mandag. Har vært der tidligere også, tok avføringsprøve og blodprøve, men det viste ingenting. Skal henvises for gastroskopi. Veldig øm øverst i magen med verking om natten. Hadde diare i 3 uker, det verste er over nå. Jeg begynte med "snille" tarmbakterier som heter Probiotika (fås på apotek). Det har hjulpet meg litt.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 12:15   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: magesmerter?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Dette har jeg også hatt med utstråling til rygg. Skal til legen på mandag. Har vært der tidligere også, tok avføringsprøve og blodprøve, men det viste ingenting. Skal henvises for gastroskopi. Veldig øm øverst i magen med verking om natten. Hadde diare i 3 uker, det verste er over nå. Jeg begynte med "snille" tarmbakterier som heter Probiotika (fås på apotek). Det har hjulpet meg litt.

Vet bare at om det er oppe til høyre, rett under nederste ribbein smertene sitter, så er det gallestein.

Jeg gikk til lege i to år jeg, med masse tester og faenskap, - før jeg en kveld fikk besøk av legevakt som satte diagnosen med en gang. 2 mnd og eet par sykehusopphold senere var hele greia operert bort og jeg hadde ikke mere vondt. Skiftet lege......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:16   #4
Eliram
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 38
Eliram er ny på veien

Sv: magesmerter?

HEI, jeg hadde dette en lang periode (og spesiellt om natten) og fant ut at det var kombinasjonen krom og calium (Ketolysetabletter) Da jeg kuttet ut vitaminene så forsvant smertene. Kan være verd ett forsøk? Drikker farris og spiser seltin isteden (for caliumet:-)

__________________


Eliram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:43   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: magesmerter?

Hm.. stakkars dere da.. håper de finner ut av det. Jeg tenker alltid på magesår hvis det er smerter der.

Nille, jeg skjønner godt at du byttet lege. Så mye unødvendig smerte! De skulle stilles til ansvar for slik uforstand i jobben. Egentlig så er det vel ikke alltid uforstand, men heller uvilje.. kanskje

Jeef og Knubbelubb, har det blitt verre siden dere begynte på ED? Dietten inneholder jo ikke noen mystiske ting, men vi får sikkert for lite fett.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:45   #6
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: magesmerter?

Denne siden har masse info, ta en titt:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321087

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 20:32   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter?

Har aldri hatt sånn før jeg begynte på ED jeg... jeg har ikke tenkt på gallesten

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:22   #8
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: magesmerter?

Opprinnelig lagt inn av Eliram, her.

HEI, jeg hadde dette en lang periode (og spesiellt om natten) og fant ut at det var kombinasjonen krom og calium (Ketolysetabletter) Da jeg kuttet ut vitaminene så forsvant smertene. Kan være verd ett forsøk? Drikker farris og spiser seltin isteden (for caliumet:-)

Har du fått noen andre plager ved å fjerne galleblæren?

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:23   #9
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Magesmerter?

Den var ment til Nille den over....

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:25   #10
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Magesmerter?

Jeg har ikke hatt så vondt, så lenge før...

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:57   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter?

Jeg ha rhatt begynnenende magesår i forbindelse med en betennelse i tolvfingertarmen, og det var ikke smerter lik de jeg opplever nå i allefall... vil tro at om det er gallesten så burde det blitt værre om jeg spiser fet mat (pga at det skilles ut mer galle av fett og at stenene da kan bli skyvd ned i gallegangen) men jeg spiser jo lite fett da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:05   #12
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Magesmerter?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg ha rhatt begynnenende magesår i forbindelse med en betennelse i tolvfingertarmen, og det var ikke smerter lik de jeg opplever nå i allefall... vil tro at om det er gallesten så burde det blitt værre om jeg spiser fet mat (pga at det skilles ut mer galle av fett og at stenene da kan bli skyvd ned i gallegangen) men jeg spiser jo lite fett da...

Jeg hadde skikkelig kramper og øm øverst i magen til høyre og kunne nesten ikke gå ett sted for da dreit jeg på meg. Dette var verst i overgangen fra Skaldman (masse fett) til Ketolyse.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:19   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Magesmerter?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Jeg hadde skikkelig kramper og øm øverst i magen til høyre og kunne nesten ikke gå ett sted for da dreit jeg på meg. Dette var verst i overgangen fra Skaldman (masse fett) til Ketolyse.

Jeg har jo levd med mageproblemer siden jeg var 9 mnd, men aldri slik som dette... Er ganske sikker på at det ikke er gallesten egentlig, for jeg har disse smertene i hele epigastriet. Men nå har det vært greit et par dager (skal også sies at jeg har vært litt sløv i forhold til ED de siste dagene da) Nå er jeg hjemme og har ED-maten her, så da spiser jeg jo flere ED-måltider. Skal se hvordan magen har det i natt...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magesmerter cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 00:34
Forstoppelse og magesmerter ... tech Fysisk og mental helse 11 18-07-07 09:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no