Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-15, 13:34   #24901
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bløtlegger dem, siden de sveller. Bruker du de uten at de er bløtlagte, så vil de svelle i magen i stedet. Knuser dem ikke.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-02-15, 14:54   #24902
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Bør man knuse chia-frø?

Tror ikke det, mener å ha lest et sted at da blir karbene tatt opp i kroppen? Men ikke sikker, altså!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 09:24   #24903
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Chia frø trenger ikke å knuses for å få nytte av alle næringsstoffene, i motsetning til f.eks linfrø ( og en del andre frø), for kroppen også fordøyer hele Chiafrø.

Det ser ut til at det på et eller annet tidspunkt har oppstått en myte at når man maler frø, enten de er chia, linfrø eller helt andre typer, vil kroppen "ta opp" karbohydratene. Frø har det samme næringsinnholdet enten de er hele eller malte, det er ikke næringsstoffer som mystisk forsvinner eller oppstår når de blir malt. Mye av karbohydratene i ulike typer frø er fiber (løselige eller uløselige) og enzymer i tynntarmen bryter ikke disse ned, men som fordøyes (fermenteres) helt eller delvis av bakterier i tykktarmen, det er nettopp derfor det kan være effektivt på avføring og få i seg en del fiber.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 23-02-15, 09:29   #24904
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Chia frø trenger ikke å knuses for å få nytte av alle næringsstoffene, i motsetning til f.eks linfrø ( og en del andre frø), for kroppen også fordøyer hele Chiafrø.

Det ser ut til at det på et eller annet tidspunkt har oppstått en myte at når man maler frø, enten de er chia, linfrø eller helt andre typer, vil kroppen "ta opp" karbohydratene. Frø har det samme næringsinnholdet enten de er hele eller malte, det er ikke næringsstoffer som mystisk forsvinner eller oppstår når de blir malt. Mye av karbohydratene i ulike typer frø er fiber (løselige eller uløselige) og enzymer i tynntarmen bryter ikke disse ned, men som fordøyes (fermenteres) helt eller delvis av bakterier i tykktarmen, det er nettopp derfor det kan være effektivt på avføring og få i seg en del fiber.

Har hørt at grunnen til at man ikke bør innta så mye malt linfrø skyldes blåsyre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-02-15, 10:27   #24905
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har hørt at grunnen til at man ikke bør innta så mye malt linfrø skyldes blåsyre.

Det stemmer, men man skal innta en del knuste linfrø over tid, man får ikke akutt forgifting av 1 ss knuste linfrø i ny og ne. Nå vet ikke jeg hvordan folk flest bruker linfrø, men selv bruker jeg de kun i knekkebrød o.l og varmebehandling fjerner blåsyren. Ved å bruke knuste linfrø vil man også få mer av de gode næringsstoffene og ikke bare den lakserende effekten som hele frø har. Noe næringsstoff vil nok forsvinne i varmeprosessen, men sånn er det jo med nesten alt

Hele frø bør benyttes. Knuste frø vil nemlig frigjøre mer HCN.(1-2 ss per dag for en voksen vil ikke medføre forgiftningfare)
Dersom du vil være helt sikker kan du varmebehandle knuste linfrø ved cirka 90–100 grader i stekeovnen cirka 20 minutter.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 23-02-15, 12:52   #24906
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Chia frø trenger ikke å knuses for å få nytte av alle næringsstoffene, i motsetning til f.eks linfrø ( og en del andre frø), for kroppen også fordøyer hele Chiafrø.

Det ser ut til at det på et eller annet tidspunkt har oppstått en myte at når man maler frø, enten de er chia, linfrø eller helt andre typer, vil kroppen "ta opp" karbohydratene. Frø har det samme næringsinnholdet enten de er hele eller malte, det er ikke næringsstoffer som mystisk forsvinner eller oppstår når de blir malt. Mye av karbohydratene i ulike typer frø er fiber (løselige eller uløselige) og enzymer i tynntarmen bryter ikke disse ned, men som fordøyes (fermenteres) helt eller delvis av bakterier i tykktarmen, det er nettopp derfor det kan være effektivt på avføring og få i seg en del fiber.

Høres jo logisk ut, dette da!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 15:51   #24907
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I lys av vaksinasjonsdebatten som raser om dagen må jeg si jeg er en smule forvirret ang Meslingvaksina. Jeg ser den skal beskytte mot Meslinger, røde hunder og kusma. men dette er da sykdopmmer man likevel får? Jeg hadde meslinger (fikk av vaksina ) da jeg var halvannet, og røde hunder på barneskolen. Og "alle" hadde kusma, så det ble holdt smittefester, men jeg var tydeligvis immun mot det siden jeg var den eneste i barnehagn som ikke fikk det. Så altså, hvorfor vaksinere mot noe man likevel får? Er det for at det skal bli mildere?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-02-15, 15:55   #24908
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om jeg ikke husker feil, så kan det være ganske farlig for fosteret, om gravide blir smittet av røde hunder. Så selv om det i og for seg er en ufarlig sykdom blant barn, så er det om å gjør at det ikke er en sykdom det florer av. ?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 16:12   #24909
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I lys av vaksinasjonsdebatten som raser om dagen må jeg si jeg er en smule forvirret ang Meslingvaksina. Jeg ser den skal beskytte mot Meslinger, røde hunder og kusma. men dette er da sykdopmmer man likevel får? Jeg hadde meslinger (fikk av vaksina ) da jeg var halvannet, og røde hunder på barneskolen. Og "alle" hadde kusma, så det ble holdt smittefester, men jeg var tydeligvis immun mot det siden jeg var den eneste i barnehagn som ikke fikk det. Så altså, hvorfor vaksinere mot noe man likevel får? Er det for at det skal bli mildere?

Fikk du den vaksina da? Du er riktignok 9 år yngre enn meg, men jeg fikk den ikke. Ble røde hunder-vaksinert på ungdomsskolen selv om jeg hadde det da jeg var liten, for sikkerhets skyld. Meslinger hadde jeg med påfølgende ørebetennelse da jeg var 12 år, på 17. mai-bildene det året har jeg skaut... Kusma fikk jeg aldri, selv om jeg ble sendt til venninner som var rimelig oppblåste. Men jeg vet ikke når den vaksina ble innført, den var ikke det da jeg var liten i alle fall. Du er sikker på at du fikk den?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-02-15, 16:21   #24910
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Fikk du den vaksina da? Du er riktignok 9 år yngre enn meg, men jeg fikk den ikke. Ble røde hunder-vaksinert på ungdomsskolen selv om jeg hadde det da jeg var liten, for sikkerhets skyld. Meslinger hadde jeg med påfølgende ørebetennelse da jeg var 12 år, på 17. mai-bildene det året har jeg skaut... Kusma fikk jeg aldri, selv om jeg ble sendt til venninner som var rimelig oppblåste. Men jeg vet ikke når den vaksina ble innført, den var ikke det da jeg var liten i alle fall. Du er sikker på at du fikk den?

Eneste vaksina jeg kan huske var stivkrampe og bcg. Jeg hadde også både kusma, vann-og brennkopper, røde hunder, meslinger som barn. Og reagerer negativt på pirquet tross påfyll.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 23-02-15 kl 16:32.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-02-15, 16:24   #24911
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjenner nesten ingen som har hatt kusma. Kjenner faktisk ingen. Det er ikke noe alle får. Har heller ikke hørt om så veldig mange som har hatt røde hunder eller meslinger. Er mest vannkopper og den femte barnesykdommen som går igjen.

Sitat:

MMR-vaksinen har vært en del av det norske barnevaksinasjonsprogrammet siden 1983. MMR-vaksinen erstattet meslingevaksinen som hadde vært en del av barnevaksinasjonsprogrammet siden 1969 og røde hunder-vaksinen som hadde vært med siden 1978.[3]

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 16:37   #24912
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det ble meldt om 11 tilfeller av Kusma i Norge, i 2011. 35 i 2013.
http://www.apotek1.no/lunger-og-luftveier/kusma

Røde hunder er stort sett utryddet, men folk som kommet fra andre land tar det med inn. 3 tilfeller meldt i Norge i 2013.
http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/...nder-2851.html

Meslinger, nesten ingen, men blomstrer opp pga innvandring.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/...48.html?page=2

Det er da de som ikke er vaksinert som får disse sykdommene.

__________________

Sist redigert av nellie : 23-02-15 kl 17:19.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 16:58   #24913
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ønsker meg ei joggebukse med lavt liv! Jeg har trålet sportsbutikker, men finner bare med høyt liv
Jeg vil ha en som "ligger" på hofta. Noen som vet hvor man får tak i en sånn

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 17:14   #24914
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg ønsker meg ei joggebukse med lavt liv! Jeg har trålet sportsbutikker, men finner bare med høyt liv
Jeg vil ha en som "ligger" på hofta. Noen som vet hvor man får tak i en sånn

Nedbrettbar midje? Stoffkvalitet (pustende high-tech, joggebuksestoff?)? Vær spesifikk, dame!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 23-02-15, 17:24   #24915
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I lys av vaksinasjonsdebatten som raser om dagen må jeg si jeg er en smule forvirret ang Meslingvaksina. Jeg ser den skal beskytte mot Meslinger, røde hunder og kusma. men dette er da sykdopmmer man likevel får? Jeg hadde meslinger (fikk av vaksina ) da jeg var halvannet, og røde hunder på barneskolen. Og "alle" hadde kusma, så det ble holdt smittefester, men jeg var tydeligvis immun mot det siden jeg var den eneste i barnehagn som ikke fikk det. Så altså, hvorfor vaksinere mot noe man likevel får? Er det for at det skal bli mildere?


MMR-vaksina kom ikke her i Norge før i 1983, merkelig at du fikk den som halvtannet år gammel da?
Jeg er eldre enn deg og fikk meslinger, vannkopper, brennkopper og kikhoste opp gjennom årene.
MMR-vaksinen er en levende vaksine så man kan få lette utbrudd av vaksinen. Man risikerer også ettersykdommene, noe som er grunnen til at mine unger ikke fikk MMR-vaksinen før de var større. Lillebroren min fikk hjernehinnebetennelse etter MMR-vaksinen og mistet nesten livet fordi ingen av legene koblet symptomene opp mot meslinger/hjernehinnebetennelse.
Ingen av ungene mine har forøvrig hatt noen av barnesykdommene.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 23-02-15, 17:31   #24916
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kjenner nesten ingen som har hatt kusma. Kjenner faktisk ingen. Det er ikke noe alle får. Har heller ikke hørt om så veldig mange som har hatt røde hunder eller meslinger. Er mest vannkopper og den femte barnesykdommen som går igjen.

Nå kjenner du en. Men det var ingen andre enn meg blant mine jevnaldrende som fikk det, og jeg følte meg nesten litt eksotisk. Teorien var en fetter fra en annen kommune. Men bortsett fra vannkoppene hadde jeg heller ingen andre av barnesykdommene, trass ivrige forsøk på å få meg smittet ...
Husker at jeg ble sjekket en tid etter kusma for hjernehinnebetennelse, bortsett fra det var det ganske udramatisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-02-15, 17:35   #24917
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå kjenner du en. Men det var ingen andre enn meg blant mine jevnaldrende som fikk det, og jeg følte meg nesten litt eksotisk. Teorien var en fetter fra en annen kommune. Men bortsett fra vannkoppene hadde jeg heller ingen andre av barnesykdommene, trass ivrige forsøk på å få meg smittet ...
Husker at jeg ble sjekket en tid etter kusma for hjernehinnebetennelse, bortsett fra det var det ganske udramatisk.

Ja, det er kjekt å kjenne en.

Var du vaksinert når du fikk den da? Vaksinen ble jo innført i 1983.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 17:38   #24918
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, det er kjekt å kjenne en.

Var du vaksinert når du fikk den da? Vaksinen ble jo innført i 1983.

Ja, så vidt jeg vet var jeg det, er vel noe man får mens man er rundt året eller noe, og jeg er jo født i 1979 (er det ikke MMR det heter?) Så kanskje ikke så rart det var litt eksotisk. Men det er jo ingen garantier. Jeg var ni da jeg fikk den. Fetteren min sju, så kanskje det er en familiesvakhet? Det eneste jeg egentlig husker var at hodet mitt så ut som en fullmåne, og at jeg bare klarte å spise kulturmelk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-02-15, 17:38   #24919
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis oppussing i etasjen over er på femte uka, og med det tre uker over tida, og man har gått fra "dette holder jeg ut" til "vær så snill, la meg dø"- og det ikke går å være ute av huset fra 07 til 22- er det noen som har tips om ørepropper av typen man bruker mot snorkende kjærester om natta, bare bedre?

Vitusapotek hadde flere typer, såpass mange at jeg ikke helt ante hva jeg skulle velge.


Å høre på musikk med hodetelefoner med lydisolerende klokker er ikke helt nok lenger.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 23-02-15, 17:39   #24920
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nedbrettbar midje? Stoffkvalitet (pustende high-tech, joggebuksestoff?)? Vær spesifikk, dame!

Bomullsstoff, "Collegebukse"

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 17:40   #24921
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Leser at man er 95% immun mot kusma etter første dose. Derfor må man ha to. Så teoretisk sett er det jo en ørliten sjanse for å få det, mellom første og siste dose. Men liksom.. 35 tilfeller av 5 millioner innbyggere. Det er ikke stort å bli pessimistisk over.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 23-02-15, 17:42   #24922
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Leser at man er 95% immun mot kusma etter første dose. Derfor må man ha to. Så teoretisk sett er det jo en ørliten sjanse for å få det, mellom første og siste dose. Men liksom.. 35 tilfeller av 5 millioner innbyggere. Det er ikke stort å bli pessimistisk over.

Sant nok. Nesten så jeg føler meg litt unik.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-02-15, 17:42   #24923
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn apropo vaksiner:
http://www.nrk.no/verden/stort-mesli...and-1.12225200

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 23-02-15, 17:43   #24924
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Bomullsstoff, "Collegebukse"

Nå vet jeg ikke hvor gira du er på STOR logo, men f.eks sånn?

De har en del andre varianter i både mer og mindre glorete variant her.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 23-02-15, 17:46   #24925
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sant nok. Nesten så jeg føler meg litt unik.

Ikke helt, men nesten. Vi trodde ei klassevenninne på barneskolen hadde kusma. Men det var struma. Sånn kan det gå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no