Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-09, 13:50   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg fikk konstatert insulinresistens med sterk mistanke om PCOS (basert på symptomer, jeg har ikke sjekket for cyster) for en måneds tid eller to siden. Vi prøver å bli gravide, men har nå etter femte prøveperiode fremdeles ikke hatt hellet med oss. Jeg har tatt eggløsningstester (av den billige sorten), men har aldri fått utlag på disse, men basert på symptomer på eggløsning har vi truffet hver gang (hvis jeg har hatt eggløsning da, det vet jeg jo strengt tatt ikke). Lavkarbokosthold a'la streng Fedon har jeg levd på i snart 2 år, og nå er jeg over på en moderet eurodiett (fase 2ish) i kombinasjon med metformin i håp om å gå ned i vekt, i stedet for å øke i vekt som jeg har gjort siste halve året ... Av kosttilskudd tar jeg multivitamin, Omega 3 m/ D-vitamin (hadde lave nivåer ved forrige blodprøve), folat, magnesium, kalium og C-vitamin. Foreløpig har jeg ikke gått stort ned i vekt, men jeg går i det minste ikke opp lengre ...

Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg er vel på jakt etter noen tips utenom bare å gå ned i vekt (som jeg jo jobber med nå) for å lettere kunne fremme sannsynligheten ved å bli gravid når man har pcos. Og så skader det jo ikke med en suksesshistorie eller to for å holde håpet og motet oppe Vi ønsker oss så veldig et barn, og jeg blir jo ikke akkurat yngre og mer fruktbar med årene heller ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 14:25   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg går for tiden hos akupunktør for å prøve å få hormonene på rett kjøl. Ikke i forhold til graviditet, men generellt i forhold til PCOS. Har ikke merket noe enda (3 gangers behandling), men kan jo rapportere om det skjer noe

Forøvrig har jeg levd lavkarbo ala fedon i 5 år, og ketolyse i et halv, og sist jeg var hos GU så hun at hun kunne se hvor jeg var i syklusen, noe hun aldri har kunnet. Så hun mente det var stor forbedring. Tror noen bare her glemt å fortelle kroppen min det, siden den fortsetter i samme sporet....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 19:56   #3
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Fem prøveperioder er ikke lenge, det er normalt for alle, også uten insulinresistens, PCOS og den slags, at det kan gå et år og mer enn det før det klaffer og man blir gravid. Man kan ikke kalle det "vanskeligheter" ennå etter bare 5 måneder.

Jeg tror det vil være lurt å fortsette med vektreduksjonen, og i tillegg smøre dere med tålmodighet. Mye tålmodighet. Tar du metformin eller noe annet? Hvis ikke ville jeg drøftet det med legen.

Men som sagt, tålmodighet er din beste venn når du prøver å bli gravid. Man hører gjerne om de som blir gravide bare de ser på partneren, men det er ganske mange som holder på lenge, det er ikke unormalt at det tar måneder.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 23:15   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Et tips er å sjekke skjedesekretet...omkring eggløsningen er det glassklart og rikelig
og veldig,veldig glatt...om du tar litt mellom tommel og pekefinger og det dannes en "tråd" mellom fingrene når du tar dem fra hverandre...da har du eggløsning.
Ellers i månden er konsitensen for "kort".
Kroppen gjør alt for å legge forholdene til rette for befruktning.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 07:43   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Ja, du må nok være mer tålmodig
Ellers, nå vet jeg at du ikke har kjempegode erfaringer med akupunktur, men søstra mi gikk til behandling før prøverør, og fikk full klaff på første forsøk (det er det virkelig ikke alle som gjør) etter å ha prøvd å bli gravid i tre år.
Igjen -de var ikke så ufruktbare likevel, etter å ha fått barnet de ønska seg, og på oppfordring fra legen, slenge alle prevantiver så ble de gravide igjen på egenhånd elleve måneder etter at førstemann var født . Jeg tror det ligger mye i det å prøve for hardt også -og at det bare blir det, og ikke litt gøy i tillegg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 08:35   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Nei, 5 prøveperioder er absolutt ikke lenge og jeg anser oss ikke for å ha "vanskeligheter" riktig enda. Men jeg er forberedt på at vi må prøve veldig lenge, og blir jo også litt betenkt når eggløsningstestene ikke gir utslag. Magefølelsen min sier meg at dette kommer til å ta veldig lang tid hvis det i det hele tatt går, og i bakhodet murrer det at jeg med min eks ikke brukte prevensjon i over 5 år (bare hoppet av i svingen) uten å bli smelt på tjukka ...

Metformin går jeg på. Ellers prøver jeg å fokusere på vektnedgang, og vi prøver også å ikke stresse med dette, selv om det selvsagt ikke er lett. Vi er ganske utålmodige av natur begge to Jeg er ganske bevisst på å ikke fortelle mannen min når jeg tror jeg har eggløsning, sånn at han ikke skal føle at det blir et pliktløp. Så han er lykkelig uvitende om jeg er amorøs eller bare vil at et rumpetroll skal finne veien

Sitat:

Et tips er å sjekke skjedesekretet...omkring eggløsningen er det glassklart og rikelig

Det er det jeg har og går ut fra når jeg antar at vi treffer. Og det er derfor jeg har et lite håp om at jeg kanskje har eggløsning selv om testene ikke viser det og selv om tempingen heller ikke gir noe klart svar. Temperaturen min varierer veldig fra dag til dag så det er vanskelig å se noe klart mønster der. Jeg burde kanskje vurdere å stikke måleren opp der sola ikke skinner for å få mer sikre tempmålinger, men det frister ikke

Sitat:

Ellers, nå vet jeg at du ikke har kjempegode erfaringer med akupunktur, men søstra mi gikk til behandling før prøverør, og fikk full klaff på første forsøk

Takk for tipset. Selv om jeg ikke har gode erfaringer med akupunktur, så har jeg likevel trua på det og ikke redd for å prøve

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:41   #7
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg tror, i all hovedsak, du gjør hva du kan gjøre for å bli gravid. Men så vidt jeg forstår, så indikerer de testene rimelig godt om man har eggløsning eller ikke.

Det finnes jo forøvrig en medisin du kan få for å "kickstarte" eggløsning, om denne er manglende (noe du burde finne ut med sikkerhet, da man ikke venter ett år for å be om hjelp om det er slik at man ikke har eggløsning overhodet). Spør legen din om den er noe for deg Jeg husker dessverre ikke hva den heter.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 09:53   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

indikerer de testene rimelig godt om man har eggløsning eller ikke.

Min gynekolog sa de var veldig usikre og ikke til å stole på. hun mente de var bortkastede penger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:03   #9
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Min gynekolog sa de var veldig usikre og ikke til å stole på. hun mente de var bortkastede penger.

Det vet hun sikkert bedre enn meg
Vet bare at en venninne av meg ikke fikk utslag og det mente legen var mer enn god nok grunn til å utrede for barnløshet før det var gått ett år med prøving.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:10   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Men hvordan kan man da finne ut av om man faktisk har eggløsning? Ja, jeg har dette med skjedesekretet. Jeg kan ikke lage en tråd med det, men en ukes tid i løpet av en syklus er det mer av det enn ellers, og det er blankt og glatt. Ut i fra dette har jeg gått ut fra at jeg har eggløsning selv om tester indikerer annet.

Jeg har ikke klart å se noe mønster ved temping. Har prøvd å kjenne etter livmortappen, men det skjønner jeg ingenting av (hvordan kjenner man en livmortapp egentlig?).

Kan en gynekolog finne ut om man har eggløsning?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:15   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Haha, nå hørtes jeg helt desperat ut. Jeg er ikke det altså, det er vel bare skrekken for 30-åra og nedsatt fruktbarhet som banker sånn forsiktig på døra

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:18   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men hvordan kan man da finne ut av om man faktisk har eggløsning?

Det lurer jeg også veldig på Spesiellt når jeg ikke har noen syklus heller

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:31   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Sitat:

Spesiellt når jeg ikke har noen syklus heller

Ja, det er jo også et aspekt ... Nå har heldigvis jeg en slags syklus i hvert fall, men den er relativt uregelmessig, alt fra 26-42 dager. Men den syklusen har faktisk gått seg litt til i det siste og har de siste månedene bare variert på +/- en uke

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:58   #14
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Det finnes jo forøvrig en medisin du kan få for å "kickstarte" eggløsning, om denne er manglende (noe du burde finne ut med sikkerhet, da man ikke venter ett år for å be om hjelp om det er slik at man ikke har eggløsning overhodet). Spør legen din om den er noe for deg Jeg husker dessverre ikke hva den heter.

Pergotime?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 23:08   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Livmortappen kjennes nesten som en nesetipp

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:37   #16
Tvillingmamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9
Tvillingmamma er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

heia=))
jeg har akuratt det samme som deg !!
jeg reiste opp til haugesund på klinikken hausken ...
det stede anbefaler jeg på det sterkeste,jeg og min sammboer prøvde å fåbarn i 3 år før jeg reiste opp til haugesund,det va helt håpløst.
for 17 måner siden fikk vi twins å det var kanon stort =) så har du det travelt me og få ,så bør du dra opp til jon og elise på klinikk hausken der e di kjempe kjekke=)))jeg gikk på akuratt di samme slanke pillene som du har + zenikal hjalp ikke for meg ....
LYKKE te videre me graviditeten ,det går nokk heilt greit bare vær posetiv =))

klem¤klem

Tvillingmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 18:35   #17
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Hei,

jeg ville bare informere om denne lille hendige "dingsen"
Du måler tempen hver morgen og maskinen begynner å regne ut din eggløsningsdag!

BabyComp har spesialfunksjoner som gjør planleggingen enklere:

  • Fra dag to i syklusen får du opp dato for neste eggløsning med korresponderende termin.
  • Samleie kan registreres, du vil da tre dager etter eggløsning få vite om samleie klaffet tidsmessig med eggløsning.
  • Graviditet bekreftes etter ca 18 dager og du får nøyaktig termin.
  • Når du bruker BabyComp, har du tilgang til et statistikknivå. Her får du mye informasjon om eggløsningen: Antall dager mellom tidligste og seneste eggløsning, om det er sykler uten eggløsning og hvor mange registrerte samleier har klaffet tidsmessig med eggløsning. Hvis du har sykler med nedsatt gullegemefunksjon (CLI ) vil dette vises her. Du kan også lese av gjennomsnittet av informasjonen fra lagrede sykler: Lengde, temperaturstigning etter eggløsning og lengden på høyfasen.
sjekk ut internettsiden: http://www.pfc.no/category.php?categoryID=121

Prisen er noe stiv- men den går fort på finn.no (jeg solgte min etter at min øyesten kom til verden).. kanskje du kan sjekke ut finn.no og finne enten ladycomp eller babycomp der.. Ladycomp kan oppgraderes til babycomp

Håper dette var noe matnyttig for noen

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:40   #18
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Hei. Først må jeg bare si at jeg føler med deg/dere... selv om dere ikke har prøvd så lenge, så er det ganske ille å vite at man faktisk har en sykdom som gjør det vanskelig, ja, kanskje umulig å bli gravid. Jeg har selv vært der, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg hadde PCOS uten noen syklus, prøvde å bli gravide en stund før jeg kontaktet legen - var nok lenge før vi hadde prøvd et år, men jeg hadde jo aldri eggløsning, så da var det lettere å komme inn før. Fikk prøve 3 eller 4 kurer med Pergotime. De ga meg eggløsning, men ingen graviditet. Deretter ble jeg søkt inn til laparaskopi på Rikshospitalet hvor det brendte bort cystene i narkose. Operasjonen gikk bra og jeg fikk min første mens ca 28 dager etter operasjonen. Da var vi så psykiskt knekt begge to at vi bestemte oss for å starte med p-piller for å slippe unna presset. I ganske nøyaktig ett år gikk jeg på de, da var vi klare for å prøve igjen. Første syklus var på 28-30 dager, mensen kom.... andre syklus fikk jeg eggløsning med tydelige symptomer og jeg følte på meg at jeg var gravid noen dager etter EL... og det stemte. Fikk ei fin jente i 2004

Så og si hele tiden etterpå gikk jeg på p-piller, men sluttet i 2006 for å prøve igjen. I andre syklus ble jeg gravid igjen, men mistet desverre i uke 8. Så fulgte en lang periode med regelmessig syklus, men jeg ser i ettertid at jeg hadde nok ikke eggløsning allikevel. Etter 10 mnd ble jeg fortvilet og oppsøkte en refleksolog jeg hadde hørt mye bra om. 14 dager etter første behandling kjente jeg symptomer på eggløsning, og etter to sykluser var jeg gravid igjen - men mistet desverre etter 5 uker - han sa at kroppen min var nok ikke helt klar enda. To sykluser etter var jeg gravid igjen - og vidunderet er nå 18 mnd.

Så det nytter - vi har fått våre to prinsesser
Vil bare minne om at mannen din burder sjekkes for spermkvaliteten - det er ikke sikkert det bare er deg det er noen "galt" med.

Lykke til videre - krysser fingrene for at dere får deres premie etterhver også. Hold oss oppdatert

tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 23:32   #19
Luna*
Seniormedlem
 
Luna* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 48
Innlegg: 703
Luna* er en juvelLuna* er en juvelLuna* er en juvel

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jeg har pcos og vi ble gravid etter 2,5 år. Da følte jeg meg heldig! Jeg har sett cystene mine på skjermen og vet eggene mine ikke slippes under eggløsning, så sjansen for å bli gravid er veldig liten.
Etter 2 år hadde jeg prøvd hormonbehandling, tempet (i rompa) i 7 måneder og sendte skjema til lege, tatt uendelige eggløsningstester som slo ut, men ikke noe skjedde. Temp viste at jeg ikke hadde eggløsning, men etter 1 år uten el, kjente jeg at jeg faktisk hadde det. Fikk sånt slim som det er snakket om lenger oppe og hoppet til sengs. Trodde ikke mine egen øyne da vi fikk positiv graviditetstest! Tenk å være så heldig!

Jeg vet ikke vekten din, men min vekt da var 96 kg og bmi på ca 36. Trodde jeg måtte mer ned i vekt før vi skulle klare det, for det står alle steder at vektnedgang er bra når du har pcos og er overvektig.

Hvordan dere skal gå frem for å bli gravide vet jeg ikke, men det jeg vil vise er at det ofte skal mye til. Pcos er noe møkk! Og ofte følte jeg det urettferdig. Jeg kan ikke annet enn å si at dere må ha masse av tålmodighet, ha masse god sex-for sex`ens skyld også, ikke bare for å lage barn

Tenk på at dere er utrolig heldige om dere klarer det og at positive tanker hjelper på veien. Lykke til

__________________
Påskeutfordring:


Luna* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 19:19   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Takk for oppmuntring. Det viser jo at det er håp, men jeg må nok først og fremst konsentrere meg om vektnedgang. Har fått en antydning til mens i dag, så da klaffet det ikke denne gangen heller, så da suser vi inn i 6 PP

Hvis vi ikke klarer å bli gravid på den "naturlige" måten, så kommer vi nok til å bero oss med at vi ikke blir foreldre. Prøverør ønsker jeg ikke å gå gjennom. Muligens kan vi tenke oss å adoptere, men mest sannsynlig ikke. Vi krysser fingre og tær for at det klaffer på den naturlige måten

Jeg har vurdert babycomp, men syns prisen er stiv. Mener også å ha lest at den ikke er spesielt sikker hvis man har uregelmessig syklus, men mulig det var et annet produkt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 17:46   #21
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Jaja, nå sitter jeg her og er 18 uker på vei. Vi ble en klisje til slutt: Vi bestemte oss for å ta en pause i prøvinga, og jeg skulle prøve å gå ned en del i vekt før vi startet opp prøvinga. Svupp, så var jeg gravid

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 19:29   #22
Aminata00
Juniormedlem
 
Aminata00 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 34
Innlegg: 20
Aminata00 er på en erverdig vei

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Gratulerer! =)

Aminata00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:11   #23
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Så gledelig å lese! Da er det bare å krysse fingrene for at alt går fint med svangerskap og baby. IKke glem kostholdet nå når du er gravid heller, slik jeg gjorde. (teite meg leste et eller annet sted at lavkarbo ikke var lurt under graviditet, og fulgte det selvfølgelig...) Nå og under amming er det viktigere enn noen gang med riktig kosthold (føler meg sååå belærende her..).

Lykke til med det forestående!!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 20:38   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Insulinresistens, PCOS og vanskeligheter med å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Så gledelig å lese! Da er det bare å krysse fingrene for at alt går fint med svangerskap og baby. IKke glem kostholdet nå når du er gravid heller, slik jeg gjorde. (teite meg leste et eller annet sted at lavkarbo ikke var lurt under graviditet, og fulgte det selvfølgelig...) Nå og under amming er det viktigere enn noen gang med riktig kosthold (føler meg sååå belærende her..).

Lykke til med det forestående!!

Jeg følger fortsatt et Fedonsk kosthold nå som jeg går gravid og har ikke gått opp et eneste kilo hittil. Jeg skal kjøpe boken Barn i balanse for å gi arvingen en sunnest mulig start på livet også Det er vel bare ketogent kosthold som frarådes under graviditet, og ikke generell lavkarbo.

Takk for lykkeønskinger, og i like måte

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg gravid (om pcos) Mandy81 PCOS og karbohydratkontroll 0 08-06-09 11:38
PCOS/gravid og svangerskapsdiabetes Vibeke-67 Stoffskifte / hormonproblemer 3 24-01-09 23:38
Pcos og insulinresistens, 1 historie og 1 spørsmål cilemora Stoffskifte / hormonproblemer 15 15-01-09 20:07
Pcos (og insulinresistens), 1 historie og 1 spørsmål cilemora PCOS og karbohydratkontroll 3 26-10-07 18:52
Ny her .. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens? LilleVille Ketolysekuren 9 16-08-06 23:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no