Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 20:14   #51
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Ja, om det er slik at jeg har gått imot evt. regler her på forumet så beklager jeg sterkt. Jeg så bare at det stod "andre dietter" og da grep jeg sjansen. Jeg synes det er veldig interesssant å diskutere kosthold, og jeg vet ikek helt om jeg får samme feedbacken på kvinneforumet som jeg gjør på et matbasert forum. På noen andre forum ba de meg i over lengre tid om å stikke, det var til og med flere som foreslo selvmord. og også at man sammenlignet meg med religiøs fanatiker og ba meg slutte om å misjonere og tvinge meg på. Jeg har nå forstått at det å bringe opp mitt kosthold trekker frem negativitet, og det er ikke min hensikt. Jeg vil kun diskutere og debattere kosthold.

Om noen føler seg støtt, så kan ikke jeg gjøre annet enn å beklage det. Jeg ønsker bare gi ut info om det jeg synes er viktig. Og når det gjelder rødt kjøtt, så har samtlige studier handlet om at mengder med rødt kjøtt, ikke er bra.

Om ikke annet, så har man ihvertfall fått vite om et annet kosthold, noe som er mitt hovedfokus.


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 20:20.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:25   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Ja, om det er slik at jeg har gått imot evt. regler her på forumet så beklager jeg sterkt. Jeg så bare at det stod "andre dietter" og da grep jeg sjansen. Jeg synes det er veldig interesssant å diskutere kosthold, og jeg vet ikek helt om jeg får samme feedbacken på kvinneforumet som jeg gjør på et matbasert forum. På noen andre forum ba de meg i over lengre tid om å stikke, det var til og med flere som foreslo selvmord. Jeg har nå forstått at det å bringe opp mitt kosthold trekker frem negativitet, og det er ikke min hensikt. Jeg vil kun diskutere og debatttere kosthold.

Om noen føler seg støtt, så kan ikke jeg gjøre annet enn å beklage det. Jeg ønsker bare gi ut info om det jeg synes er viktig. Og når det gjelder rødt kjøtt, så har samtlige studier handlet om at mengder med rødt kjøtt, ikke er bra.

Om ikek annet, så har man ihvertfall fått vite om ett annet kosthold, noe som er mitt hovedfokus.

Nei nei, for all del Ingen regler som sier at du må spise lavkarbo for å være medlem, det er mere naturlige reaksjoner på at du har en livsstil som ikke samsvarer med hva forumet handler om. Å diskutere er alltid gøy!
De studiene, sier de noe om inntak av andre matvarer, som brød, pasta, ris og poteter, f.eks? Jeg har null tro på at rødt kjøtt er skadelig. Vi kan jo igjen ta en titt på dyrene. Tror du løver har høyt kolesterol og hjerte- og karsykdommer?
Inuittene er et godt eksempel, da de levde utelukket på hvalkjøtt og -spekk, fisk og sel inntil de ble påvirket av det vestilge kostholdet. Det fantes ikke forekomster av diabetes eller andre livsstilsykdommer blant dem. Vilhjalmur Stefansson, en canadisk antropolog levde blant inuittene i flere år, og har publisert studier som forteller en del om dette. Noe av det er gjengitt i boka "Bedre uten brød".

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:40   #53
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hvitt kjøtt er definitivt bedre enn rødt kjøtt. Så fisk og kylling er å foretrekke absolutt. Og når det gjelder løvene, så fordøyer de annerledes enn oss, og de kan tåle rått kjøtt bedre enn oss, ihvertfall slik vi har utviklet oss idag.

"I Norge står nå fett for om lag 35% av energiinntaket, i midten av 1970-årene var det helt oppe i 40 prosent. Flere undersøkelser tyder på at kreftrisikoen øker når fettet i kostholdet utgjør mer enn 40 prosent av energiinntaket (kaloriene), og når en stor andel av fettet du spiser er hardt fett fra kjøtt- og melkeprodukter. Med et slikt kosthold mener forskerne at risikoen for følgende kreftformer muligens øker: Kreft i tykk- og endetarm, bryst, prostata og lunger. Kreft i livmorhulen er satt i sammenheng med høyt inntak av animalsk fett (fett i kjøtt og melkeprodukter)."

http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=1870

http://www.aftenposten.no/helse/article2563077.ece

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6695499

http://www.rb.no/Innenriks/helse/article1415843.ece

Engelske forskere sammenlignet et kosthold med rødt kjøtt med en vegetardiett. De fant ut at kostholdet bestående av mye rødt kjøtt ble assosiert med en høyere DNA skade, skriver BBC News onsdag.

Dette mener de er nøkkelen til hvorfor de som spiser mye rødt kjøtt har en større sjanse for å utvikle tarmkreft.

Grunnen til at rødt kjøtt gir DNA skade er, ifølge forskerne, tilstedeværelsen av en substans kalt nitrosoforbindelser. Denne substansen kan skape skadene mutasjoner og forandringer som øker sjansen for kreft, melder BBC News.

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/137...reftfaren.html

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:51   #54
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Her advarer de mot Atkins dietten og det høye fettinnholdet, i en vg artikkel.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=77363

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:00   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Den VG-artikkelen er jo bare tull fra ende til annen! Hvordan forklarer man da at jeg har blitt frisk fra migrene, samtlige allergier, søvproblemer, unngått en nært forstående diabetes og ellers har top notch blod-verdier når jeg spiser over femti prosent fett, og masse rødt kjøtt? Som sagt sies det ingenting om sammensetningen i kostholdet forøvrig, og da blir det tendensiøst og ullent å føre det utelukkende til rødt kjøtt.
Jenta det snakkes om har jeg lest mere om, forresten. Hun hadde for det første en nyresykdom, og kombinerte lavkarbo med lavfett, noe som er direkte farlig.

OM dette du sier stemmer, så er det mange her inne som burde har vært døde for lengst

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:21   #56
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Her inne er vi veldig glad i fett - og da spesielt mettet, animalsk fett. Hvordan er det i ditt kosthold? Får du i deg fett? - og i så fall - hva slags fett spiser du?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:32   #57
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Ja, jeg går bare utifra det forskerne og andre ernæringskilder sier. Men som sagt, det er jo individuelt helt klart, og jeg ville jo tro at dere her er mye sunnere enn Ola Nordmann. Men det er mange skeptikere der ute til rødt kjøtt og mettet fett fra animalske kilder.

Hvor mye gram om dagen spiser dere av kjøtt sånn hvis dere skulle tippe? Eller vet dere kanskje nøyaktig pga. denne dietten? Og hvor mye bearbeidet/prosessert kjøtt i forhold til rent kjøtt blir inntatt?

Nå mener jeg rødt kjøtt.. Og spiser dere fisk og kylling?

Jeg får fettet mitt fra nøtter, kaldpressede oljer, avocado, oliven, kokosnøtter, frø.


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 21:39.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 21:46   #58
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg spiser alle typer kjøtt, både fra gris, storfe, fugl og fisk. Hvor mye er vanskelig å si. Spiser jo også en veldig høy andel grønnsaker, Men til et middagsmåltid, så kanskje 100-200 gram?
Jeg spiser bare rent kjøtt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:17   #59
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Mange av de studiene du snakker om er kjøpt og betalt av farmasøytisk industri. Det er trist, men store deler av vår helse er et resultat av enorme pengekrefter i farmasøytisk industri og sukkerindustri. Veldig mye forskning er basert på at man leter etter resultat på et spørsmål man allerede vet svaret på på forhånd - da klarer man som regel å legge opp studien og presentasjonen slik at man får bekreftet dette svaret.
Er ikke svaret som forventet, blir hele studien hysjet ned, og konklusjonen er at det ikke er noen konklusjon og svaret blir glemt.
Mange eksempler på dette, bl.a. forskning på kolesterol og kolesterolsenkende midler. Det er eksempler på at studier er avbrutt fordi pasientene som fikk senket kolesterolet døde som fluer. Konklusjonen vil aldri bli at å senke kolesterolnivået er skadelig - neida, studiene har ingen konklusjon, er ved første øyekast "uinteressante" og ingen får vite om resultatene.

Dette er ofte tilfellet også med studiene av fett - man har bestemt seg for hva svaret er og vil alltid på et vis klare å finne på studier som på en måte klarer å støtte dette.
Men det finnes mye annen forskning på området som man stort sett ikke får høre om - et veldig godt eksempel er som photobscura sier inuittene.

Jeg har også et spørsmål - hvordan får du i deg B12 på kostholdet ditt?
Såvidt meg bekjent må vegetarianere (ihvertfall veganere) ta tilskudd av B12 fordi B12 kun finnes i animalsk mat, og det kan jo da umulig være et naturlig kosthold for mennesker, om man får mangelsykdommer av det?

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:18   #60
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Photo: Hvor ofte i uka spiser du rødt kjøtt? Har din diett noe spesifikt navn? Og du spiser ikke pølser, påleggskjøtt, karbonade kjøtt, kun rent kjøtt? Det samme gjaldt fugle og fiskekjøttet? Ikke noe bearbeidet der heller? Som er av betydning mener jeg.


Nemii: Hvis vi ser på alle andre dyr som også trenger B12, la oss ta sjimpansene eller gorillaene som er mest lik oss selv. De får B12 gjennom insekter, da betyr det at vi også kan få det gjennom insekter. Maur er en ypperlig kilde f.eks.

Jeg får B12 gjennom Spirulina og Chlorella og siden jeg ikke er sterk nok i psyken enda til å spise insekter, så må disse algene bli min kilde!

Superfoods kalles disse, og super foods er en stor del av mitt kosthold. Deriblant finnes Goji bær, rått kakaopulver, algepulver og hvete grass, hempfrø og hemp pulver, biepollen.. ja lista er lang!


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 22:29.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:22   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Photo: Hvor ofte i uka spiser du rødt kjøtt? Har din diett noe spesifikt navn? Og du spiser ikke pølser, påleggskjøtt, karbonade kjøtt, kun rent kjøtt? Det samme gjaldt fugle og fiskekjøttet? Ikke noe bearbeidet der heller? Som er av betydning mener jeg.

Hender jeg spiser noe påleggsmat, men det er heller sjeldent. Jeg spiser animalskt kjøtt nesten hver dag. Jeg fulgte Atkins i et par år, men har etterhvert tilpasset kostholdet ettersom jeg ble kjent med hva kroppen min likte. Jeg spiser nå generelt LCHF som står for Low carb high fat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:24   #62
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

At rødt kjøtt er skadelig er vås fra ende til annen.

Mennesket er altetere, men kjøtt har vært det dominerende innslaget i kostholdet gjennom hele evolusjonen. Det finnes bevis for at menneskets forløpere har spist kjøtt 3 millioner år tilbake, og at mennesket har vært habile jegere i over 500 000 år. Sett i et generasjonsperspektiv betyr det at mennesket er et resultat av 150 000 generasjoner kjøttetere, 25 000 generasjoner dyktige jegere, men bare 4-500 generasjoner med jordbruk. Ettersom genforskere mener det tar minst 2 000 generasjoner å utvikle selv minimale endringer i en art, burde det være åpenbart at den menneskelige fysiologien er tilpasset betydelige mengder kjøtt.

Mens mange antropologer opp gjennom tidene trodde at mennesket utviklet sin store hjerne for å kunne jakte, er den rådende oppfatningen nå at vi var i stand til å utvikle store hjerner som følge av en næringsrik diett basert på kjøttet vi fanget.

Forøvrig signerer jeg Photobscuras advarsler om vegetarkost generelt. Jeg kan legge til ganske mye for egen del om forskning på inntak av rå grønnsaker, men jeg ønsker ikke å henge ut verken deg eller den retningen du forfekter.

Vi er villige til å diskutere alternative kostholdsfilosofier, men tullprat tar vi ikke i mot.


Sist redigert av Chunky : 25-07-09 kl 22:30.
  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:25   #63
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Nå mener jeg rødt kjøtt.. Og spiser dere fisk og kylling?

All slags kjøtt. Rent kjøtt forbinder jeg med renskåret kjøtt - eller kjøtt uten synlig fett. Spiser jeg magert kjøtt, må jeg legge til andre fettkilder.

Jeg spiser også kjøttdeig, medister, pølser og det der - men kjøtt rett fra dyret og ned i pene pakker i butikken er best! Selv foretrekker jeg fete kjøttstykker som nakkekoteletter, ribbe, entrecote o.l.

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Hvor mye gram om dagen spiser dere av kjøtt sånn hvis dere skulle tippe?

Det er lettere å forklare sammensetningen av måltidet:
75% fett, 20% protein, 5% karbohydrater. De fleste måltidene ser sånn ut, men varierer alt i fra 60 - 80% fett hos de fleste som spiser lavkarbo. Alle har forskjellige ønsker og mål ang. hvordan man legger opp måltidene. Karbohydratene bør ligge så lavt som mulig - det er da vi oppnår optimal helse. Det blir svært vanskelig på det kostholdet du går på, for å si det mildt

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:39   #64
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hehe, vel optimal helse kan vi jo sikkert komme med litt av hvert om begge parter. Det finnes flere atleter, bodybuildere, profesjonelle atleter, trenere og sprintere osv som er råvegnarere/veganere.

Litt mer kjente råveganere: Uma Thurman, Alicia Silverstone, Robin Williams, Natalie Portman, Woody Harrelson, Sting, Beyonce, David Bowie, Lisa Bonet, Donna Karan, Carol Alt. Nå vet jeg ikke graden av rå dise er, men de er nevnt inennfor raw foodisme.

Jeg vet ikke så mye om denne lavkarbo dietten som sagt, så jeg blir nødt til å spørre dere også hehe. Hva med frukt? Hvor mye frukt/bær spiser du/dere i uka?


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 22:46.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:42   #65
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Litt mer kjente råveganere: Uma Thurman, Alicia Silverstone, Robin Williams, Natalie Portman, Woody Harrelson, Sting, Beyonce, David Bowie, Lisa Bonet, Donna Karan, Carol Alt.

Jeg synes de ser en smule underernærte ute, jeg da...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:47   #66
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Spiser ikke frukt. Blir dårlig av det, for mye sukker .
Bær spiser jeg vel en neve eller to av i uka.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:49   #67
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hehe, vel, jeg hadde ikke turt å bråke med Uma Thurman sånn som hu holdt på i Kill Bill! Og heller ikke Demi More, eller rettere sagt G.I Jane.

Raw food handlerogså om at kroppen får komme tilbake til sin idealvekt. Jeg er ateist, så misforstå meg rett når jeg sier at jeg tror helt og fullt på at raw food er slik vi er designet til å spise fra naturens side. Akkruat som alle andre dyr.

Photo: Men grønnsaker spiser du??


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 22:55.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:52   #68
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Raw food handlerogså om at kroppen får komme tilbake til sin idealvekt. Jeg er ateist, så misforstå meg rett når jeg sier at jeg tror helt og fullt på at raw food er slik vi er designet til å spise fra naturens side. Akkruat som alle andre dyr.

Så jeg som tror på VårHerre vil få problemer med denne råmaten??? Kunne ikke dy meg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:52   #69
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Hva med frukt? Hvor mye frukt/bær spiser du/dere i uka?

Ingen frukt i det hele tatt. Men, jeg spiser bær en gang i blant, jordbær, bringebær eller blåbær. Med fløte, selvsagt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:53   #70
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Jeg vet ikke så mye om denne lavkarbo dietten som sagt, så jeg blir nødt til å spørre dere også hehe. Hva med frukt? Hvor mye frukt/bær spiser du/dere i uka?

Vi spiser svært begrensede mengder frukt og bær. Selv tomat er ikke anbefalt i induksjonsfasen siden det er et bær.

Protein er den eneste virkelig essensielle næringskilden. Fett er også essensielt, men du kan gå mye lenger ute fett enn uten protein. Karbohydrater er det eneste av de tre næringskildene som er helt uvesentlig for mennesket.

Du får eksempelvis i deg 60 gram protein av 200 gram oksekjøtt. Til sammenligning kan du spise 13 kålhoder, 56 bananer, 256 epler eller 33 brødskiver for å oppnå den samme mengden.

Og det var så mye tid jeg hadde tenkt å bruke på denne diskusjonen


Sist redigert av Chunky : 25-07-09 kl 23:06.
  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:59   #71
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Jeg er ateist, så misforstå meg rett når jeg sier at jeg tror helt og fullt på at raw food er slik vi er designet til å spise fra naturens side. Akkruat som alle andre dyr.

Vi er forsåvidt enige der - at vi bør spise det vi er skapt for å spise, og at maten bør ikke bør inneholde tilsetningsstoffer. Men, hvis du ser på hva ulike urbefolkninger spiser/spiste, så er det vanskelig å forestille seg at mennesket er designet for kun frukt og grønnsaker.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:06   #72
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Photo: Men grønnsaker spiser du??

Så klart, det sa jeg jo tidligere også . Spiser veldig mye grønnsaker, i hovedsak de som vokser over jorda til nesten hvert eneste måltid, og litt belgefrukt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:20   #73
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så jeg som tror på VårHerre vil få problemer med denne råmaten??? Kunne ikke dy meg.


Næh, hvorfor det? Da er det jo din Gud som har laget alt da jo, og da er det vel perfekt siden Gud er allmektig? Da burdte han jo ha skapt perfekt planet-mat for oss barna hans også?

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:26   #74
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Næh, hvorfor det? Da er det jo din Gud som har laget alt da jo, og da er det vel perfekt siden Gud er allmektig? Da burdte han jo ha skapt perfekt planet-mat for oss barna hans også?

Det er jo det han har gjort!! Vi er bare litt trege til å finne ut hvilken beredning av maten og hva slags mat Han har tiltenkt, men det kommer seg! Lavkarbo er deff i riktig retning.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:26   #75
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Vi er forsåvidt enige der - at vi bør spise det vi er skapt for å spise, og at maten bør ikke bør inneholde tilsetningsstoffer. Men, hvis du ser på hva ulike urbefolkninger spiser/spiste, så er det vanskelig å forestille seg at mennesket er designet for kun frukt og grønnsaker.

Det var faktsik en tid der mennesket var vegetarianer. Nå husker jeg jo selvsagt ikke hva de het, men det akter jeg å finne ut av! Og hva med våre nørmeste slektinger sjimpansene? Og gorillaen? De er jo råveganere de også, bortsett fra sjimpansene blir kannibaler en sjelden gang? Men også da ber de ikke inn til grillfest.. Og det er jo litt pussig at vi er de eneste dyra som varmer maten? Første biten av kjøtt må jo ha blitt stekt tilfeldig skulle jeg tro, og det var fra den stunden at vi snudde oss vekk fra alle andre dyr, og utviklinga tok en brå sving, og her sitter vi. :P

Og jeg tenker at det mest naturlige er jo hva vi spiste før vi kombinerte ild og mat.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 12:39
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 21:59
Alternative råd mot PCO MHM PCOS og karbohydratkontroll 12 15-07-09 14:30
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no