Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Narkose og ketose?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-13, 15:14   #1
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Narkose og ketose?

Har hørt at mange tåler mindre alkohol når de er i ketose. Jeg lurte på om man tåler mindre bedøvelse når man er i ketose? Tenker da spesielt på narkose? Noen erfaringer?

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 15:37   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Narkose og ketose?

Var i narkose og ketose i desember 2011, og jeg følte meg helt fin etterpå jeg. Har ikke så mye å rapportere i detalj egentlig... det var jo narkose tross alt.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 15:43   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Narkose og ketose?

Var i narkose for et kort inngrep i starten av mai (og i ketose). Gikk helt fint - jeg var i alle fall klar for å spasere hjem etter snaue 30 minutter etter oppvåkning.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 16:10   #4
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Narkose og ketose?

Alkohol går jo via fordøyelsessystemet, narkosen gjer ikkje det.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 17:15   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Narkose og ketose?

Det generelle rådet er vel at du ikke skal være i ketose når du skal i narkose. Just in case.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:53   #6
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Sv: Narkose og ketose?

Ok. Takk for tilbakemeldinger.

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:23   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Narkose og ketose?

Jeg har hatt en del plastikkoperasjoner etter stor vektnedgang og ved en av mine operasjoner levde jeg ketogent.
Spurte da kirurgen på forhånd om dette var noe problem og fikk til svar at det var helt greit.
Så da bare fortsatte jeg å leve ketogent fram til operasjonen og det opplevdes helt som normalt.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 00:41   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Narkose og ketose?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det generelle rådet er vel at du ikke skal være i ketose når du skal i narkose. Just in case.

Hvordan da? Alle som skal i narkose får jo ikke lov å spise etter et viss tidspunkt dagen før og da vil jo selv de som lever høykarbo gå inn i enn slags ketose tilstand.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 12:03   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Narkose og ketose?

Junior her har levd i ketose siden han var 8 måneder gammel, og har vært i narkose flere ganger de siste 16 årene. Aldri vært noe problem, og heller ikke vært bemerket av anestesilegene (som har vist at han er i sterk ketose).

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:21   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Narkose og ketose?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hvordan da? Alle som skal i narkose får jo ikke lov å spise etter et viss tidspunkt dagen før og da vil jo selv de som lever høykarbo gå inn i enn slags ketose tilstand.

Da lavkarbolegene har svart på dette tidligere har det generelle rådet vært å ikke være i ketose. Hva svaret er nå vet jeg ikke. Folk hasteopereres jo, så at alle som skal i narkose er fastende tviler jeg sterkt på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:38   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Narkose og ketose?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=narkose

Ille gammel tråd, men.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Narkose og lavkarbo mysil Spørsmål og svar 9 03-10-11 01:38
Narkose, sårheling og ketolyse Bæret Ketolysekuren 27 05-09-11 09:40
Ketose og narkose ketanore Ketolysekuren 2 22-02-08 21:48
Narkose og ketolyse... lillestine Ketolysekuren 3 07-01-08 12:53
Ketose og narkose snupperella Ketolysekuren 4 26-01-07 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no