Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For en NYDELIG olje!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-05, 11:11   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

For en NYDELIG olje!

Jeg kjøpte en flaske walnøttolje i går. Jeg håper den er sunn, for det er den nydeligste lukta jeg har kjent i hele mitt liv!!!!!!!!!

Nå har jeg et Atkins brød i bakemaskinen med walnøttolje i, og det lukter såååååå godt i huset mitt!! Skal prøve oljen på salat også, det MÅ bli godt!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 11:14   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

ååh! har hatt en sånn ,men er redd den er litt gammel.. *kjøpe ny*
takk for påminnelsen!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 11:41   #3
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

De har sånne oljer her på Ica også.. mandelolje og. men det sto ingenting om at den var kaldpresset, så da turte jeg ikke kjøpe den..

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 12:14   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har også hatt en flaske valnøttolje i hus, og det er virkelig oljen for de som tror de ikke liker olje! Nydelig, mild nøttesmak.

Valnøttoljen er sunn hvis den er extra virgin (det må stå på). Den gir mye omega-3, på linje med linfrøolje, samt antioksidanter. Det er best å bruke denne oljen som smaksetter/krydder og litt hist og pist. Mens det fettet vi trenger mye av er enumettet/omega-9, som finnes i olivenolje, rapsolje, avokadoolje, mandler, peanøtter, oliven, avokado.

Kvirrevitt!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 12:47   #5
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg har også hatt en flaske valnøttolje i hus, og det er virkelig oljen for de som tror de ikke liker olje! Nydelig, mild nøttesmak.

Valnøttoljen er sunn hvis den er extra virgin (det må stå på). Den gir mye omega-3, på linje med linfrøolje, samt antioksidanter. Det er best å bruke denne oljen som smaksetter/krydder og litt hist og pist. Mens det fettet vi trenger mye av er enumettet/omega-9, som finnes i olivenolje, rapsolje, avokadoolje, mandler, peanøtter, oliven, avokado.

Kvirrevitt!

Takk for informasjonen MHM !! Ps! Pappa har nå begynt å ta Magnesium!! Er spent på om det hjelper på han! Bør han merke umiddelbar virkning?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 13:07   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Magnesium må tas sammen med kalsium, forresten

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 13:13   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Magnesium må tas sammen med kalsium, forresten

Å?? Holder det ikke at man får i seg kalsium gjennom maten?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 13:22   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Å?? Holder det ikke at man får i seg kalsium gjennom maten?

Det er motsatt - de fleste får i seg for mye kalsium i forhold til magnesium, slik at om man begynner med kalsiumtilskudd så bør man samtidig ta magnesium. I Vesten får 75% av oss for lite magnesium, pga at maten er mindre næringsrik, pga at jorda er utarmet, pga bruk av kunstgjødsel, pga krav om inntjening og stor innhøsting.

Det er få som trenger kalsiumtilskudd.

Man bør merke på leggkramper i løpet av en ukes tid etter at man har begynt med magnesium. Men det kommer også an på om man virkelig har en magnesiummangel, og hvor stor den mangelen eventuelt er. Blir spennende å høre om faren din får effekt - gi rapport!

Jeg så du spurte om du skulle ta kalium for PMS i en annen tråd Elian. Nå er jeg litt lat og svarer her... Kalium er et salt og er kun pga ketosen, og har ikke noe med PMS å gjøre. Man bør være forsiktig med å ta tilskudd av kalium hvis man IKKE er i ketose! Kan forstyrre hjerterytmen.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 01-02-05, 06:09   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg så du spurte om du skulle ta kalium for PMS i en annen tråd Elian. Nå er jeg litt lat og svarer her... Kalium er et salt og er kun pga ketosen, og har ikke noe med PMS å gjøre. Man bør være forsiktig med å ta tilskudd av kalium hvis man IKKE er i ketose! Kan forstyrre hjerterytmen.

Bør man ikke ta tilskudd av kalium når en svetter mye som når en trener.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-02-05, 11:44   #10
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Bør man ikke ta tilskudd av kalium når en svetter mye som når en trener.

Ikke uten å ha tatt en blodprøve som viser at du faktisk har lavt. Har ikke hørt det anbefalt å ta kalium kun ved økt svette. Når man tar vanndrivende er det ofte anbefalt.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 03:31   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Og du har hørt om alle barn og unge som har fått hjertesvikt på idrettsbanen... kommer ikke det av kalium-mangel da?
Hvis en drikker mye vann så får du jo en viss utvasking av salter.

Jeg syns det blir mye en skulle ha blitt sjekket for, Problemet er at tilstanden kan endre seg i løpet av en uke og da skulle en jo ha tatt en ny prøve igjen.
En av døtrene mine fikk en sånn sjekk og de fant ut hun hadde forlite jod, men magnesium ble hun ikke sjekket for

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 01:48   #12
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hvor kjøper dere den oljen?På ICA? Jeg kjøpte olivenolje med oregano i,den var faktisk kjemegod!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 08:05   #13
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Jeg kjøpte olivenolje med oregano i,den var faktisk kjemegod!

- men var den kaldpresset? Har ikke funnet kaldpressede olivenoljer m/ekstra-smak her jeg skjønner du.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 11:56   #14
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Extra virgin står det på den,med litt for små bokstaver på baksiden.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig linsegryte Enid Middag 1 14-12-06 17:11
Kokos olje vs Oliven olje (extra virgin begge to) JEDI Spørsmål og svar 1 25-10-06 19:09
Nydelig kyllingsalat Tingeling Middag 2 27-08-05 12:43
Nydelig fiskesuppe Marianne Middag 2 26-04-05 18:15
Nydelig brødblings! mofe Annen mat 3 03-02-05 09:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no