Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Jukseloff

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 19:34   #101
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Men stekte du bunnen først også hadde på fyllet ? Hvor lenge stekte du den. Og hadde du på varmluft eller bare over / under varme ?

Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:37   #102
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Noen som har noen tanker om det er mulig å bytte ut JBKM med fiberhhusk?

hadde jo vært økonomsk litt mere lønsomt. Ikke for å lage en kakevariant, men når det skal brukes som "brød". I så fall hvor mye fiberhusk skulla en ha prøvd i denne oppskrifra?

Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå

andre delen av røra blanda jeg med kakao

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:18   #103
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid

Ja,jeg prøvde det Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe.

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:45   #104
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Ja,jeg prøvde det Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe.

Like spent jeg

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:52   #105
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Like spent jeg

Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker Også så enkel å lage da gitt

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:32   #106
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker Også så enkel å lage da gitt

Så bra vi har prøvd maaaange lavkarbo pizza`r og denne var den som smakte best

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:34   #107
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det må du si åssen gikk

Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:41   #108
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!

Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt At jeg ikke tenkte på det du hadde på men borte ble dem hehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:44   #109
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå

andre delen av røra blanda jeg med kakao

De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM

Den er nå fortært med bringebær krem

De med kakao ble "kjedelige",men unga spiste dem opp

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:07   #110
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt At jeg ikke tenkte på det du hadde på men borte ble dem hehe

Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:10   #111
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Jukseloff

Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:11   #112
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM

Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:18   #113
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter

Tusen takk

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:20   #114
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også.

Neida, gubben kjøpte 36 egg i stad har sånne bakedager og da går det unna...nå veit jeg hva jeg skal bake fast, kjekt det

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:41   #115
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller!

.... Oooooog bottevekk!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:03   #116
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Jukseloff

Nå står det i ovnen Klarte ikke holde meg lenger Veldig spent!! Lukter digg da

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:42   #117
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Jukseloff

Okay!!! Jeg må bare bøye meg i støvet!! Dette var jo faktisk fantastisk godt!! Smakte helt annerledes enn det jeg forestilte meg da jeg så ingrediensene Nå gleder jeg meg til å spise reker eller krabbe! Disse må jo være perfekte til det?


Her vispes det sammen:


Smurt utover plata:


Ferdig stekt:


En skive med ost, og en med hjemmelaget egg og rekesalat:



Lurer forresten på hvordan disse bør oppbevares? Virker som det har gått ned på høykant hos de fleste, så kanskje ikke oppbevaring har vært noen problemstilling enda hehehe...


(måtte tusle på kjøkkenet en tur for å smøre meg en skive til )

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:59   #118
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Rekker aldri å oppbevare dem

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:10   #119
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jukseloff

knh, jeg ser ikke bildene Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:41   #120
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

knh, jeg ser ikke bildene Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

Ser dem ikke jeg heller

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:01   #121
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jukseloff

Får ikke noen rare tegn en gang, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:17   #122
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Jukseloff

OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:26   #123
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jukseloff

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG!

Bare hyggelig ,en god helg ønskes deg også,og alle dere andre,med eller uten jukseloff

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:47   #124
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Jukseloff

Hehe... så gøy at alle blir så fantastisk positivt overrasket når de lager denne! Og må bare si meg enig i lagringsproblematikken.. den er ikke eksisterende!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:01   #125
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Jukseloff

Tror jeg er nødt til å prøve meg på denne jeg også selv om jeg aldri har vært store tilhengeren av loff

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no