Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan man ta to doser tran?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-07, 18:54   #1
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Kan man ta to doser tran?

Jeg strever litt med å få i meg nok fett. Tar en ss tran hver morgen, men lurer på om jeg kan ta det til kvelds også? Jeg spiser ikke spesielt mye fisk og tran er vel bare sunt? Eller?

På forhånd takk.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:00   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man ta to doser tran?

Kan ikke se at det er noe i veien for det.... Mannen min tar mist 2 ss til dagen og har ikke problemer med det iallefall ! Men kutt ned om magen din gir beskjed.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:28   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kan man ta to doser tran?

Tran er jo bra for at det inneholder bla mye D-vitaminer. vær litt obs på at D-vitamin er fettløselig. Tror det skal litt til for å overgå det som er toksisk dose, så jeg tviler påom et par ss daglig er noe problem. men så klart bedre om du spiser fet fisk (laks, makrell, ørret osv)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 01:41   #4
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Kan man ta to doser tran?

Skulle gå greit så lenge A- og D-vitaminene i tranen er fra levera på fisken og ikke er syntetiske tilsetninger slik man finner i enkelte fiskeoljeprodukter. Kroppen har visst lavere toleranse for syntetiske vitaminer, og blir derfor fortere forgiftet av dem.

__________________
--Solan


Sist redigert av Solan : 23-01-07 kl 10:49.
Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 09:20   #5
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Kan man ta to doser tran?

Hm, jeg har Møllers tran. Lurer på om den er godkjent?

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 10:51   #6
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Kan man ta to doser tran?

Kan jeg anbefale Nordic Naturals? Joda, jeg får høres ut som en selger, men jeg hater smaken av fisk, og likevel kan jeg holde tranen deres i munnen uten problemer. Jeg har ennå ikke kommet meg helt over at det jeg trodde skulle bli min daglige lidelse, nemlig å begynne med tran igjen, ikke ble noen lidelse i det hele tatt. (Kjøpte min første flaske av dem for ei uke sida.)

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 19:38
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no