Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - når etter fødsel?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-07, 19:35   #1
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse - når etter fødsel?

Hei, jeg er gravid nå - og vet selvsagt at jeg ikke skal i ketose imens jeg er gravid . Jeg har levt på lavkarbo i 4 år nå (litt "av og på, vel og merke - men særlig det siste året har jeg virkelig funnet ut at lavkarbo er en livsstil, og ikke bare en diett, som passer meg). For tiden lever jeg mer eller mindre a la Fedon (også fordi jeg er gravid, og føler at det derfor er viktig at jeg får i meg litt mer energi/karber gjennom bl.a. naturris, grove kornprodukter, frukt o.l.).

Etter fødselen er jeg "beredt" til å ta meg et ordentlig tak med ketolysekuren - men hvor lenge etter fødselen må/bør jeg vente (hehe, ikke særlig aktuelt første ukene uansett )? Bør jeg unngå dette så lenge jeg ammer?

Ketolysekuren er nok ikke noe jeg kunne fulgt resten av livet, men jeg ser på det som en super måte å gi kroppen min et ekstra "kick" på over noen måneder før jeg gradvis øker karbene igjen (men jeg har heeelt kommet over det stadiet der jeg er "avhengig" av de raske karbene - pasta, poteter, hvetemel, sukker osv er ikke noe jeg har lyst på en gang. Mitt karboinntak kommer i dag hovedsaklig fra frukt, grønt, bønner, linser, grove kornprodukter o.l.)

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:29   #2
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: Ketolyse - når etter fødsel?

Fantastisk om du holder deg til Lindberg gjennom graviditet og amming, det gjør kroppen og babyen godt. Jeg er ingen ekspert, men kan hende det er lurt å vente til du har sluttet å amme før du begynner "skikkelig hardt"? Det er utrolig mye som skjer med kroppen over kort tid, hormoner og alt annet som skal opp og ned og på plass. Jeg gikk på Lindbergklinikken som gravid, og spiste da streng Lindbergdiett, dvs lite brød og ikke ubegrenset frukt, men husker ikke om det var noe galt med å spise helt lav-karbo. Lykke til, i allefall!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 19:17
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no