Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Må man spise mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-07, 16:40   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Må man spise mye fett?

Hvor mye bør man ha på en dag?
Jeg bruker å ha 50-100 gram fett til hvert måltid, men det er kanskje litt i overkant? Eller er det ikke nok? Bare bra?
Syns det er vanskelig å få i meg fett til de måltidene det f eks er skalldyrsalat. Da vil jeg ikke ha olje i den, for det smaker jo fælt.
Bare diverse grønnsaker, skalldyr og litt sitronsaft.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:46   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Må man spise mye fett?

Ja.

For å svare kort på innleggstittelen.
Jo mer jo bedre.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:56   #3
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Må man spise mye fett?

Kan det aldri bli for mye???
Jeg har ikke så innmari mye å ta av.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:29   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Hvor mye bør man ha på en dag?
Jeg bruker å ha 50-100 gram fett til hvert måltid, men det er kanskje litt i overkant? Eller er det ikke nok? Bare bra?
Syns det er vanskelig å få i meg fett til de måltidene det f eks er skalldyrsalat. Da vil jeg ikke ha olje i den, for det smaker jo fælt.
Bare diverse grønnsaker, skalldyr og litt sitronsaft.

Fett sånn ca. tilsvarende 2 ss olje, dvs. 30 gram pr måltid er minimum, men det finnes ingen fasit. 300 gram fett pr dag ernok noe i overkant. Det holder mer enn nok med 150-200. Det ER mulig å spise for mye.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:07   #5
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Må man spise mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Fett sånn ca. tilsvarende 2 ss olje, dvs. 30 gram pr måltid er minimum, men det finnes ingen fasit. 300 gram fett pr dag ernok noe i overkant. Det holder mer enn nok med 150-200. Det ER mulig å spise for mye.

Hvis man ikke har så mye man skal ta av, er det da fortsatt bra å spise 100-150 gr fett om dagen og evt. reduserer proteinmengden til 1,5 gr pr. kg. kroppsvekt isteden for. Hvis man ligger på 15-20 karbo om dagen.
Lagres "overflødig" protein seg lettere enn fett?.
Problemet mitt er at jeg hellere vil spise protein en fett.
Jeg holder "kontroll på total kcal" men ser at jeg ligger på en proteinmengde på ca. 2,5 gr. pr. kg. kroppsvekt.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:48   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Må man spise mye fett?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14462

Nille svarer i denne tråden her

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man komme i ketose med BMI på 20? Ullabulla Ketolysekuren 85 18-09-07 10:36
MÅ man spise så mye fett? villebill Ketolysekuren 4 18-05-07 15:43
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no