Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kan man ta spirulina og chlorella samtidig?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 14:14   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Kan man ta spirulina og chlorella samtidig?

Har søkt rundt, men kan ikke finne noe klart svar - så beklager på forhånd om det allerede finnes et svar.

MEN altså, jeg har hørt litt forskjelllig her, både at man kan kombinere de, men også at de slår hverandre litt ihjel om man tar de sammen, slik at man bør ta feks et par månder av hver og veksle på.

Noen som har erfaringer eller svar?

I dag tar jeg, chlorella, spirulina og green kamut wheatgras - alle i pulver. Hvilken nyyydelig smak!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 14:18   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan man ta Spirulina og Chlorella samtidig?

Så vidt jeg vet har de forskjellige fordeler.. Og etter det jeg har sett anbefales det at de taes sammen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 14:52   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Kan man ta Spirulina og Chlorella samtidig?

Det blir ofte anbefalt å ta dette sammen, de vil ikke ødelegge vitkning av hverandre, de vil heller forsterke virkningen. Men har man ikke brukt noen av de før, kan det være greit å vende kroppen til dette, ved å bruke veldig små doser, og kan være greit å bruke kun en av de i en ukes tid, siden de begge er utrensende. Men har man brukt de en stund så kan man absolutt bruke begge deler samtidig.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 13:10   #4
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Kan man ta Spirulina og Chlorella samtidig?

Jeg har fått anbefalt å ta purly green og spirulina daglig - og hvis jeg har behov for litt ekstra "opprenskning" bytte spirulina med Chlorella en dag eller to i uka. Men har nå gått på det et par måneder daglig, og ser da at effekten er mindre og vil gjerne tro som skrevet over her at du da fint takler å ta begge deler sammen.

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 13:15   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man ta Spirulina og Chlorella samtidig?

Ernæringsmessig overdose er vel ikke så lett å få med en kombinasjon, men plutselig store doser vil nok kunne gi ubehag pga utrensningen som skjer. Så en opptrapping av doser er nok lurt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 13:32   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill
Wink

Sv: Kan man ta Spirulina og Chlorella samtidig?

Hva er egentlig effekten av sånne tilskudd? Er den "følbar", liksom? Eller tar dere det bare for at det er sunt?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spirulina Vibeke-67 Kosttilskudd 30 05-01-12 19:55
Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress? MAR Kosttilskudd 19 20-09-11 18:40
Spørsmål om hvetegress, spirulina og chlorella Hansen83 Kosttilskudd 2 19-09-11 17:51
Chlorella, sjokolade og magetrøbbel |Ingrrid Kosttilskudd 6 19-09-11 10:37
spirulina??? tess81 Kosttilskudd 2 01-09-06 15:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no