Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Urter er spennende. Bruker du noe?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-12, 14:41   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Urter er spennende. Bruker du noe?

Denne urten som finnes billig på iherb.com er interessant synes jeg. Det er det jo veldig mange andre urter som er også. Er det noen du er spesielt begeistret for?http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/smil_spp.htm

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:17   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Her dyrkes det masse urter + jeg kjøper en del.
Bruker lite krydder, men mye urter.
Basilikum, persille, koriander og gressløk er et must på mitt kjøkken.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:20   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Koriander. Kjøper potter og det kan gå flere i uka.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:25   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Glemte å presisere at jeg lurer på om dere bruker urter for den medisinske virkning, ikke bare som smakstilsetning, og hva og hvorfor og om den funker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:25   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Bruker homeopatmedisinen basert på belladonnaurt mot allergi.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 23:36   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Jeg leste ikke linken din. Tenkte bare urter jeg bruker...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 01:05   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Rooibush-te mot migrene; stopper/begrenser 9 av 10 anfall her i huset.
Ingefær og sitron-te mot muskelverk
Kamille og lavendel te mot søvnproblem

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 06:53   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Tja - jeg har mye urte-teer, men jeg er ikke helt sikker på om de virker slik jeg ønsker de skal virke. Drikker mye te av lakrisrot for å prøve å øke blodtrykket (mitt er problematisk lavt), ingefær og peppermynte-teer er gode for å lindre sår hals (og urolig mage), og senna kan hjelpe litt ved forstoppelse.

Har også prøvd iherdig med brennesle, løvetann og gullris for å fordrive vann i kroppen, men det har null effekt for meg. Ellers bruker jeg et lass andre urter også, men da utelukkende for smakens skyld.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:44   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Jeg bruker urter innimellom og har lest litt på de sidene som du linket til. Har også lest litt homeopati og satt meg litt inn i urter som brukes der. Kjøpte rosenrot derfra og har brukt det i perioder og mener å ha fått mer overskudd av det.
Blomstermedisiner har jeg også forsøkt - inkludert Rescue Remedy. Fint for å roe nervene før man skal gjøre noe "utenfor komfortsonen".
Bruker urtebaserte salver jevnlig - f.eks. arnikasalve ved blåmerker og hevelser hvor det ikke er åpne sår. Ringblomstsalve til sårheling. Hyperikumsalve eller kombinasjon av Hyperikum og Ringblomst har også vært brukt med hell for å hele brannsår. Har dessverre ikke sett den kombinasjonen i Norge (Den het Hypercal og var fra Weleda).
...og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.
Bruker også homeopatmidler jevnlig, urtebasert eller ikke urtebasert - til små mindre alvorlige akutte tilfeller..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:47   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Nå begynner det å bli spennende. Her kan jo de som leser få noen tips. Herlig!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:33   #11
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Urter er spennende. Bruker du noe?

Jeg er nå snart ferdig med 5 årig utdannelse i naturmedisin på dyr, deriblandt homeopati og urtemedisin. Bruker mye av begge deler på meg og de rundt.

Brennesle for rensing, hestehov mor slimhoste, ingefær og hvitløk for immunforsvaret, salvie mot betennelser i munn. For eksempel

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Øke forbrenningen med urter nita58 Kosttilskudd 28 15-06-12 16:42
Lammegryte med urter Gerd Middag 0 09-09-10 15:02
Urter! Paradis-Oscar Generell diskusjon 3 10-09-08 00:25
Urter Cecilia South Beach 5 19-02-06 17:49
Urter i olivenolje Nille Annen mat 6 22-12-05 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no