Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Body Fat Percentage Calculation

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-04, 01:13   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Body Fat Percentage Calculation

http://www.csgnetwork.com/healthcalc.html

Denne siden kalkulerer hvor mye body fat du har. Jeg lurer på om denne regner riktig.
Kan noen andre som har målt dette ordentlig, prøve og se hva de får? Altså om den stemmer.

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-10-04, 09:29   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Har sjekket linken nå Marianne - og det gikk litt "fort og gæli" for jeg har det travelt, men det ser ut til at for min del og mine tall så blir resultatene på denne siden feil. Viser 3 % mindre enn jeg får på Tanita-vekta. Kan sjekke mer nøyaktig senere.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-10-04, 11:05   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

For min del viser den 7 % mer enn Tanita vekten for 2,5 mnd siden. Den viser 4 % mer enn www.mybodycomp.com (som krever flere mål) - så nei, - jeg tror ikke denne er særlig nøyaktig. Heldigvis

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 12:19   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Takk for denne, nille !

Opprinnelig lagt inn av Nille

For min del viser den 7 % mer enn Tanita vekten for 2,5 mnd siden. Den viser 4 % mer enn www.mybodycomp.com (som krever flere mål) - så nei, - jeg tror ikke denne er særlig nøyaktig. Heldigvis

Takk for denne, nille ! Har ikke sett den før nå .Jeg har opprettet en konto og skal måle i morgen før frokost. Man skal både måle waist og abdomen. Er waist der midjen er smalest og abdomen rundt navelen? Hoftene ville jeg målt der rumpa er bredest - riktig?
Arm - rundt biceps, tykkeste område? Forearm = arm mellom albue og håndledd - tykkeste punkt? Låret - skal det også måles rundt det tykkeste område - det vil si ganske øverst.
Og så skuldre??? Det skjønte jeg ikke.

Ha en frisk dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:22   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Thumbs down

Body Fat Percentage Calculation er testet!

Nå har jeg prøvd Body Fat Percentage Kalkulatoren.

Etter to uker på Fase 1 av South Beach hadde jeg gått ned:

- 3 kg
- 1 cm rundt midjen
- 3 cm rundt livet (tykkeste området)
- 3 cm rundt hofter/rumpe
- 2 cm rundt låret

Fettprosenten var gått ned fra 32,33 % til 30,47 %
Fettmasse fra 19,4 kg til 17,37 kg
Fettfri kroppsmasse var gått ned! med 0,97 kg

Så kommer det morsomme (eller ikke):

Fra 9/10 da jeg var ferdig med South Beach Fase 1 og begynte på generell lav GI/karbo-mat har jeg gått opp:

+ 1 cm rundt midjen
+ 1 cm rundt livet
+ 1 cm rundt hofter/rumpe

Fettprosenten har økt fra 30,47 % til 31,23 %
Fettmasse fra 17,37 kg til 17,8 kg
Fettfri kroppsmasse har igjen gått ned! Denne gangen - 0,43 kg.

Dette skal jeg legge inn i MUP'en min også, men i hvert fall så er denne siden ganske ok for de som ikke har tilgang til vekt som måler fettmasse. Den viser jo økning eller nedgang for den samme kroppen selv om den kan avvike noe fra f.eks. Tanita eller lign.

Ha en fettfri aften...blæh!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:42   #6
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Ha en fettfri aften...blæh!
marianne

....er du i slekt med Davy Wathne du kanskje????

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:48   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Marianne !!
Her var en post jeg hadde gått glipp av gitt !!
har svart deg under !!

Opprinnelig lagt inn av marianne

har opprettet en konto og skal måle i morgen før frokost. Man skal både måle waist og abdomen. Er waist der midjen er smalest og abdomen rundt navelen?


Waist er der man er tynnest rundt livet, abdomen er der hvor hoftebena stanser (hos meg blir det noen cm under navlen.

Opprinnelig lagt inn av marianne

Hoftene ville jeg målt der rumpa er bredest - riktig?


Hoftene skal måles der hofte går over i lår. Hos meg er det en naturlig "innsving" der (før mine lekre ridebukser !!)

Opprinnelig lagt inn av marianne

Arm - rundt biceps, tykkeste område?


Yes, det stemmer.

Opprinnelig lagt inn av marianne

Forearm = arm mellom albue og håndledd - tykkeste punkt?


Skal måles akkurat midt imellellom håndledd og albueledd

Opprinnelig lagt inn av marianne

Låret - skal det også måles rundt det tykkeste område - det vil si ganske øverst.


Skal måles i "folden", dvs. så høy opp du kan komme på låret. der låret stopper - liksom...

Opprinnelig lagt inn av marianne

Og så skuldre??? Det skjønte jeg ikke.


Den æ'kke lett. Skal måles omtrent midt imellom topp av skulder og der skulder går over i arm/armhulen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:51   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

....er du i slekt med Davy Wathne du kanskje????

Ja, jeg ligner jo litt, da! Og så begynner jeg sånn helt umerkelig å snakke bergensk ganske ofte! Og så er jeg veeldig glad i cola! Men, hva prøver du å insinuere her, fedonisten? Pøh - jeg slekter vel ikke på Davy vel, selv om faren min faktisk ikke var hjemme det siste året før jeg ble født, så betyr ikke det at han kanskje er...nei, hjelp!

Ha en eh...vi snakkes
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:53   #9
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Ja, jeg ligner jo litt, da! Og så begynner jeg sånn helt umerkelig å snakke bergensk ganske ofte! Og så er jeg veeldig glad i cola! Men, hva prøver du å insinuere her, fedonisten? Pøh - jeg slekter vel ikke på Davy vel, selv om faren min faktisk ikke var hjemme det siste året før jeg ble født, så betyr ikke det at han kanskje er...nei, hjelp!

Ha en eh...vi snakkes
marianne

*knis*

Har så sans for humoren din, Marianne!! Du er gull verdt!!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 22:54   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hei Marianne !!
Her var en post jeg hadde gått glipp av gitt !!
har svart deg under !!

[/color]
Waist er der man er tynnest rundt livet, abdomen er der hvor hoftebena stanser (hos meg blir det noen cm under navlen.

Hoftene skal måles der hofte går over i lår. Hos meg er det en naturlig "innsving" der (før mine lekre ridebukser !!)

Yes, det stemmer.

Skal måles akkurat midt imellellom håndledd og albueledd

Skal måles i "folden", dvs. så høy opp du kan komme på låret. der låret stopper - liksom...

Den æ'kke lett. Skal måles omtrent midt imellom topp av skulder og der skulder går over i arm/armhulen.

Oi - her har jeg målt mye feil - ut på badet igjen, Marianne!
Ny revidert kroppskalkulasjon følger.

Takk så mye, kjære nille!
Marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 23:17   #11
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Fettprosenten har økt fra 30,47 % til 31,23 % 31,13% ble det visst etter ny måling
Fettmasse fra 17,37 kg til 17,8 kg 17,75 kg fettmasse etter korrekt måling
Fettfri kroppsmasse har igjen gått ned! Denne gangen - 0,43 kg. Rev. + 0,06 kg

Ja, ja - det kunne vært verre. Eller ikke? Jeg har kjempetopp på mål rundt maven, og det var jo en av grunnene til at jeg ønsket å gå ned i vekt. Har fått diabetes 2 i familien og er livredd for å få det. Huff - håper jeg ikke har fått det allerede, at det er derfor jeg ikke går ned.

Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg skal måle. Takk igjen, nille.
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FAKTA OM KETOSE OG KETONER (engelsk versjon) Nille Lavkarbo generelt 8 31-10-17 17:47
Abdominal fat's dirty little secret HP Artikler 0 01-05-04 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no