Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-10, 23:16   #1
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel
Red face

Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Hei..

Nå har det seg sånn at meg og poden har lagt om til gluten, sukker og meierifri kost. Jeg har oppi litt fløte i eggerøra mi, men ikke til han. Laga faktisk god soppstuing med soyafløte i dag, Kjempegodt faktisk

Problemet mitt er at jeg ikke finner noe som slår an hos poden. Han er glad i bakst, så isteden for at han spiser godteri i helgene, tenkte jeg at jeg skulle holde meg til bakst til han, evt. litt sukkerfri godteri som jeg fant på helsekosten. Men ikke for mye av det på grunn av søtningsstoffene..

Har prøvd en god del oppskrifter her inne, men ikke noenting som han vil ha Noen som har oppskrifter på noe som ikke blir så bløtt?? Som kan passe for han. Er liksom ikke antall karber som teller her, men at det er gluten, sukker og meieriprodukt fritt

Håper at noen kan hjelpe meg

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:55   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Det høres ut som om du er midt i målgruppen for "Kjernesunn familie", den danske familien som kuttet ut sukker, gluten og melkeprodukter (og alt av tilsetningsstoffer), og fikk "et nytt og bedre liv" Tror den ene sønnen har enten ADHD eller noe lignende og slet mye med konsentrasjonsvansker og slikt, men ble mye bedre med denne kosten. De har gitt ut flere bøker som sikkert er verdt å lese for deg. Så en bok med juleoppskrifter i bokhandelen senest idag!
Her er en link til en tidligere diskusjon på dette forumet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26559
Og ellers er det jo bare å google litt! Lykke til

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:15   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Har du vært i kontakt med Voksentoppen? De må jo ha en masse tips til deg!

Voksentoppen allergikokebok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:20   #4
Lettliva
Nytt Medlem
 
Lettliva sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 8
Lettliva er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

om ungene her i huset har lyst på noe snacks, så har vi blitt flinkere til å dele opp frukt og grønnsaker her - men litt dipp til.
Istedenfor potetgull har vi smeltet oss i micro (kavli ferdigskivet) - til de bli sprø - dette syns også ungene er godt.

Eller så frister disse som Lena Beatrice har laget her (men disse har jeg ikke laget selv enda);http://lenabeatrice.net/kategori/lav...dt-til-kaffen/

lykke til !

Lettliva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 23:46   #5
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Jeg prøvde muffinsene til Nannah, og de syns jeg var veldig gode. De står på denne siden sammen med annet snacks som sikkert er godt

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:38   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Opprinnelig lagt inn av Lettliva, her.

Istedenfor potetgull har vi smeltet oss i micro


Uff, mener ikke å være pirkete på en liten tastefeil, men denne fikk meg til å le

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 13:18   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Hei,
Hva med bøkene fra Ninka-Bernadette Mauritson; Kjernesunn familie, Kjernesunn mat, Kjernesunn julemat – bøkene er mulig å låne på biblioteket.
Du kan også sjekke ut hjemmesidene: Kernesund Familie

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 00:15   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Gir snart opp her(trenger tips om oppskrifter)

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Hva med bøkene fra Ninka-Bernadette Mauritson; Kjernesunn familie, Kjernesunn mat, Kjernesunn julemat – bøkene er mulig å låne på biblioteket.
Du kan også sjekke ut hjemmesidene: Kernesund Familie

Hei.

Boka er innkjøpt og jeg brukte forrige uke på å lese den og er i gang med å få kjøpt inn, men det var da ikke så altfor mange oppskrifter der Prøvde noe av det "snopet" de anbefaler og det falt ikke i smak hos min. Har holdt han unna sukker, gluten og meieri produkter hele uka, men helgene er det verre med, for når en er 8, snart 9 år, kan en ikke bare kutte ut lørdagsgodt.
Prøvde noe sukkerfritt godt til han fra helsekosten i dag for å se hvordan han blir i morra.. Kankje det hjelper

Juleboka må jeg finne

PS: Ost er meieriprodukt, så sånn snacks kan jeg ikke lage

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snart jul ... Tips til småkaker til jul? Vibekebra Ketolysekuren 2 20-11-08 23:41
Snart i mål, trenger råd ElinPelin Ketolysekuren 0 27-09-08 01:30
Trenger råd, skal snart på ferie bofse Lavkarbo generelt 3 27-07-08 14:21
Supper - tips og oppskrifter Marianne Middag 12 19-02-08 00:28
Påske godt oppskrifter og tips! Melania Kake/dessert og snacks 15 11-04-06 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no