Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Delvis lavkarbokost for sønnen min

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-13, 19:39   #1
KarinaE
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ålesund
Innlegg: 4
KarinaE er på en erverdig vei

Delvis lavkarbokost for sønnen min

Hei
Jeg vurderer å sette min yngste sønn på delvis lavkarbo kost. Dvs fortsetter med grøt til frokost og kvelds (enn så lenge i hvertfall), men gir lavkarbo lunsj, fruktmåltid og middag.

Gutten min har ei stor hjerneskade, og får utrolig mye karbohydrat per dags dato. Jeg håpte at kanskje han ville få litt mer energi. Jeg nekter å tro at all denne karboen norske barn får i seg er bra. Jeg har gått på lavkarbo siden juni, og synes energinivået har blitt mye bedre. Er det noen her inne som har barn som går på lavkarbo? Evt også har spesielle behov?

Gutten min er 6 år, og får bare mat gjennom gastrostomiport, dvs at jeg slipper å tenke på at han skal like det. Dog jeg må likevel holde meg unna feks frø, som fort tetter knappen hans. Jeg har ikke prøvd å mose nøtter osv med stavmikser, men mulig det også kan være et problem å få sondet inn.

Hvordan er det med vekt når barn går på lavkarbo. Nå kommer jo han til å få endel karbo gjennom grøten han får, men de som bare får lavkarbo mat, går de likevel opp i vekt? Daniel veier i utgangspunktet for lite,og vi ønsker å få han opp i vekt.

Jeg tenker i første omgang begynne å fryse ned deler av lavkarbomiddager som jeg spiser, som vi kan ta opp og mose til Daniel, sammen med grønsaker. Lunsjen er jeg litt mer usikker på, da dette skal bli med på skolen (har kjøleskap der), det var dette med fantasien da! Og det er vel ikke bra med for mye egg feks? Samboeren her sa det ikke var bra for kolesterolet?

Jeg skal også prøve å lage egen "fruktmos"/bærmos. Han har gått i bhg til nå, og da har de brukt hipp sine beger, men nå må vi stå for kostnaden selv, og jeg synes det er litt dyrt. I tillegg er det jo veldig fint å lage selv, så vet man hva som er i. Kanskje det er noen her inne som også lager mos selv som kan gi noen tips? Tenkte å bruke bringebær, jordbær, pære, nektarin, og kanskje litt andre med mer karbohydrat i også? Avokado er kanskje også noe man kan bruke! Koke det først? Kan jeg bruke frystebær, koke det, mose og så fryse igjen?

Og er det noen som har tips om gode beger man kan fryse ned i, gjerne som man kan skrive på, evt ser hva som er i? Fruktmåltidet skal være på rundt 100 ml, mens lunsj og middag på rundt 300 ml.

Tar i mot tips om det meste!!

KarinaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:31   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Kolesterol av egg-myten er lagt død for et drøyt tiår siden. Selv ernæringsrådet er enig i det.

Avocado er bra å mose og kan blandes med alt. Da junior begynte å spise var han glad i avocado og banan, og avocado og ananas. Det blir fin mos med god fettfordeling. Du trenger ikke koke bær for du moser, og de kan moses direkte fra fryst tilstand (bare sørg for å få i nok væske ellers blir det en isklump...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:58   #3
KarinaE
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ålesund
Innlegg: 4
KarinaE er på en erverdig vei

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kolesterol av egg-myten er lagt død for et drøyt tiår siden. Selv ernæringsrådet er enig i det.

Avocado er bra å mose og kan blandes med alt. Da junior begynte å spise var han glad i avocado og banan, og avocado og ananas. Det blir fin mos med god fettfordeling. Du trenger ikke koke bær for du moser, og de kan moses direkte fra fryst tilstand (bare sørg for å få i nok væske ellers blir det en isklump...)

Takk for svar! Ja, da kan jeg slappe av ang egga Omelett er jo supert å ta med til lunsj,den kan jo lages dagen før også!

Jeg innbiller meg det er lettere å få det helt most om jeg koker bær, frukt først.. jeg brukte stavmikseren på eple her en dag, og det var ikke så lett å sonde, fikk det ikke nok moset. Smart med avokado og banan eller ananas!

KarinaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:01   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Høres ut som du trenger en bedre stavmikser... Har du sånn med hakkeboks til? Den er best å mose ting i. Jeg har god erfaring med wilfa og braun sine.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 21:38   #5
KarinaE
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ålesund
Innlegg: 4
KarinaE er på en erverdig vei

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Høres ut som du trenger en bedre stavmikser... Har du sånn med hakkeboks til? Den er best å mose ting i. Jeg har god erfaring med wilfa og braun sine.

Vi har en wilfa 700w og er svært fornøyd med den. Nå har jeg akkurat laget lavkarbo blåbær scones og laga mel av sesamfrø og solsikkekjerne, så er spent på om jeg får til å sonde det i morgen! Jeg får teste ut igjen med litt mer frukt til uken bare! Vi har moset og sondet vanlig mat i snart tre år, så jeg bør jo være god på det

KarinaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 22:38   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Ok, da er det nok bare litt ekstra fuktighet som mangler for å frå most det skikkelig
Glemte forresten å si at det er en smoothie-tråd her inne, der er det sikkert mye som kan brukes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:44   #7
KarinaE
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Ålesund
Innlegg: 4
KarinaE er på en erverdig vei

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ok, da er det nok bare litt ekstra fuktighet som mangler for å frå most det skikkelig
Glemte forresten å si at det er en smoothie-tråd her inne, der er det sikkert mye som kan brukes.

Smoothie var en veldig god ide! Takk

KarinaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:49   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min.

Egg og kokosmelk + ønsket bær/frukt gir god og næringsrik smoothie med både fett og proteiner.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 20:02   #9
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Havregrøt er gull! Havre er bra for kroppen og når det kokes( gjerne med melk eller cocosa) får den et høyere næringsinntak av proteiner og sunt fett.
Godt er det også Pynt med bær og frukt.
Jeg synes man skal være litt forsiktig med å sett barn på et gitt kosthold men at det er smart og sunt å kutte de raske karbohydratene er det ingen tvil om. Kroppen til barn i vekst trener kanskje raskt påfyll av raske karb rett etter trening/fysisk aktivitet men utover det trenger de over hode ikke sukker. det trenger ingen etter min mening. Alt sukker kan byttes med for eksempel sukrin gold eller lignende når du baker for eksempel og øk inntaket av proteiner. Barn har godt av frukt og grønt men helst sammen med en fettkilde og en proteinkilde.

Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 17:43   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Jeg ville silet bær som feks bringebær, jeg har tetta en knapp pga frøene. Vi har en datter med knapp.vi har ikke prøvd lavkarbo på henne, men vi vurderer da hun har epilepsi og er alt anna enn anfallsfri.
Avokado kan fint moses, bland med feks rå egg og du har en næringsrik smoothie. Spiser Daniel noe selv eller han fullsondet?

Du kan prøver å sonde ting med nøttemel, men hs ekstra knapp i tilfelle, vi har ikke prøvd.
Jeg ville kokt epler,pærer osv, de blir mere finmost og lettere å sonde. Nok væske er uansett viktig med hjemmelaget sondemat.

Fisk og kylling går veldig bra, det har vi sondet.

Vårt problem er ei jente som har begynt å spise,men veldig selektivt,å ta bort de raske karbene ville sendt oss tilbake til fullsonding. Og vi har jobbet i 6 år på å få henne til å spise.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 14:46   #11
Nuttidamen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Brøttum
Innlegg: 6
Nuttidamen er på en erverdig vei

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg ville silet bær som feks bringebær, jeg har tetta en knapp pga frøene. Vi har en datter med knapp.vi har ikke prøvd lavkarbo på henne, men vi vurderer da hun har epilepsi og er alt anna enn anfallsfri.
Avokado kan fint moses, bland med feks rå egg og du har en næringsrik smoothie. Spiser Daniel noe selv eller han fullsondet?

Du kan prøver å sonde ting med nøttemel, men hs ekstra knapp i tilfelle, vi har ikke prøvd.
Jeg ville kokt epler,pærer osv, de blir mere finmost og lettere å sonde. Nok væske er uansett viktig med hjemmelaget sondemat.

Fisk og kylling går veldig bra, det har vi sondet.


Vårt problem er ei jente som har begynt å spise,men veldig selektivt,å ta bort de raske karbene ville sendt oss tilbake til fullsonding. Og vi har jobbet i 6 år på å få henne til å spise.



Da er jeg ikke på tryne med min epileptikker men rent ketogent funker nok ikke men tenket anfalssituasjonen kune bli bedre med å kutte mye karbo

Nuttidamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blir vell egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 23:42   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Da er jeg ikke på tryne med min epileptikker men rent ketogent funker nok ikke men tenket anfalssituasjonen kune bli bedre med å kutte mye karbo

Det er en bruker her som kaller seg Dietta som har barn som må leve ketogent (jeg mener å huske at det er pga epilepsi - noen korriger meg om jeg tar feil!). Du kan jo sende henne en pm og høre med henne om erfaringer?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 00:46   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Da er jeg ikke på tryne med min epileptikker men rent ketogent funker nok ikke men tenket anfalssituasjonen kune bli bedre med å kutte mye karbo

Det lille jeg vet om emnet, er at for at det skal funke, er det snakke om et spesielt ketogent kosthold. Dette kan ha effekt hos enkelte. Jeg ville ha undersøkt dette med spesialister, det er vel etterhvert velkjent at det kan hjelpe?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:33   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Ketogene dietter har blitt brukt som behandlingsmetode for epileptiske barn i nesten femti år. Signerer Vibeke i det å forhøre seg med en spesialist.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:00   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Anbefaler å ha i cottage cheese i havregrøten, hvis han tåler melkeprodukter. Da får du litt proteiner som er viktig

Lykke til med alle utfordringene dine

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 10:28   #16
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Larkollen, her.

Havregrøt er gull! Havre er bra for kroppen og når det kokes( gjerne med melk eller cocosa) får den et høyere næringsinntak av proteiner og sunt fett.
Godt er det også Pynt med bær og frukt.
Jeg synes man skal være litt forsiktig med å sett barn på et gitt kosthold men at det er smart og sunt å kutte de raske karbohydratene er det ingen tvil om. Kroppen til barn i vekst trener kanskje raskt påfyll av raske karb rett etter trening/fysisk aktivitet men utover det trenger de over hode ikke sukker. det trenger ingen etter min mening. Alt sukker kan byttes med for eksempel sukrin gold eller lignende når du baker for eksempel og øk inntaket av proteiner. Barn har godt av frukt og grønt men helst sammen med en fettkilde og en proteinkilde.

Sikkert gode råd for folk flest, men kakebakst eller å pynte grauten med bær og frukt, er neppe for eit barn som berre får sondemat.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 14:32   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ketogene dietter har blitt brukt som behandlingsmetode for epileptiske barn i nesten femti år. Signerer Vibeke i det å forhøre seg med en spesialist.

Problemet med å høre på eksperter er at de er sabla tilbakeholdne på å hjelpe til og tillate bruk av ketogen kost.. Det virker statistisk på ca 1/3 mener jeg å ha lest på epilepsi.no

Jeg tenker mere på å få vår minste til å spise lavkarbo, ikke ketogent, men endre litt og sonde litt mere, for her reageres det på medisinene så vi ikke kjenner igjen ungen pga sinneanfall dagen lang. Det er helt horribelt. Ketogent går ikke, hun elsker ost, men kan ikke kun spise ost, hun lever på mye potet og ris med smør, noen kjeks hver dag, knekkebrød osv. Alternativet er liksom å ødelegge 6 års kamp for å få henne til å spise. Temmelig vanskelig for oss å avgjøre og legene vil bare kjøre på med medisiner. Pr i dag har hun 2/3 flere anfall om natta enn da vi faktisk startet på medisiner( opptrapping av medisiner kan gi økt anfallsfrekvens, og vi har økt hver 2.uke siden starten av mars).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 21:07   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Problemet med å høre på eksperter er at de er sabla tilbakeholdne på å hjelpe til og tillate bruk av ketogen kost.. Det virker statistisk på ca 1/3 mener jeg å ha lest på epilepsi.no

Jeg tenker mere på å få vår minste til å spise lavkarbo, ikke ketogent, men endre litt og sonde litt mere, for her reageres det på medisinene så vi ikke kjenner igjen ungen pga sinneanfall dagen lang. Det er helt horribelt. Ketogent går ikke, hun elsker ost, men kan ikke kun spise ost, hun lever på mye potet og ris med smør, noen kjeks hver dag, knekkebrød osv. Alternativet er liksom å ødelegge 6 års kamp for å få henne til å spise. Temmelig vanskelig for oss å avgjøre og legene vil bare kjøre på med medisiner. Pr i dag har hun 2/3 flere anfall om natta enn da vi faktisk startet på medisiner( opptrapping av medisiner kan gi økt anfallsfrekvens, og vi har økt hver 2.uke siden starten av mars).

Jeg har stor forståelse får at det er vanskelig! Må være forferdelig å vite at medisiner gjør henne værre også vet man ikke om de hjelper.
Å forsøke mer lavkarbo er vel uansett bra for henne tenker jeg, men tror du det kan hjelpe på anfallene? Mener å ha lest at det kun hjelper hvis du kjører den strenge varianten. Håper du kan oppdatere litt hvordan det går, for det er jo utrolig nyttig kunnskap om det kan hjelpe å legge noe om! Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 23:33   #19
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ketogene dietter har blitt brukt som behandlingsmetode for epileptiske barn i nesten femti år. Signerer Vibeke i det å forhøre seg med en spesialist.

Ja, det stemmer. Jeg har hatt elever som har spist ketogent som behandling mot epelepsi og det fungerte suverent for dem! Det var utrolig forskjell på hvordan de fungerte før og etter ketogent kost. Og de blei fulgt av leger lokalt og noe spesialister i Oslo, mener jeg det var.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 17:44   #20
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Delvis lavkarbokost for sønnen min

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Ja, det stemmer. Jeg har hatt elever som har spist ketogent som behandling mot epelepsi og det fungerte suverent for dem! Det var utrolig forskjell på hvordan de fungerte før og etter ketogent kost. Og de blei fulgt av leger lokalt og noe spesialister i Oslo, mener jeg det var.

For de som vil fordype seg litt mer i temaet epilepsi og ketogen diett, så skrev Pål Jåbekk en meget interessant artikkel om emnet for noen år siden.

http://ramblingsofacarnivore.blogspo...atment-of.html

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sønnen vår på snart 4 år biter ... Lissi80 Generell diskusjon 64 02-09-11 15:38
Sukrin: tas det delvis opp som andre sukkeralkoholer? Entusiastisk Spørsmål og svar 1 19-07-11 13:46
Delvis ny Gizmo Mer enn 30 kg overvekt 9 03-02-09 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no