Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Hjemmelaget smør!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 14:50   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hjemmelaget smør!

I disse butikksmørløse tider er det kjekt at det både går kjapt og ikke er så veldig dyrt å lage eget smør.

Jeg har laget etter denne oppskriften, det ble snadder!

By Krembolle – January 30, 2010Posted in: Annet, Ingredienser

Hvorfor i all veden skal man lage sitt eget smør når det allerede finnes mange varianter i butikken? Fordi du kan, det er gøy og det smaker godt. I tillegg kan du variere smaken etter hva du skal bruke smøret til, og tilsette krydder og urter allerede før smør er blitt smør. På toppen av dette tar det under ti minutter fra du starter til du har ditt egetproduserte smør.
Det er ikke mye du trenger for å lage smør:

  • Kremfløte og/eller seterrømme
  • Salt
  • Krydder du ønsker å blande inn
  • En kjøkkenmaskin/foodprosessor/blender
Skal du bruke fløte, rømme eller begge? Hos oss er det fløte som stikker av med seieren etter opptelling. Sikkert bare en tilfeldighet, men rømme gir en litt annerledes smak på smøret. Det beste rådet er å prøve seg litt frem selv, og finne frem til det du synes smaker best.
Hvor mye salt? I tillegg hvor salt du liker smøret bør du også tenke på hva du skal bruke det til. Her er det vi bruker til en liten kartong kremfløte/ boks med seterrømme
  • Omtrent 1 ts hvis du skal ha det på brød, eller servere til mat.
  • Omtrent en ½ ts hvis du skal bruke det i matlagning.
  • Ikke salt hvis du skal lage klarnet smør (ghee), eller oppskriften din sier det.
For å lage varianter som hvitløkssmør, kryddersmør, rødvinssmør, paprikasmør eller urtesmør tilsetter du ganske enkelt det du vil ha. Press hvitløken først, og bruk tørkede urter. De aller fleste urter passer i smør, men tilpass det til hva du skal servere det til (og tenk også på hvor glade gjestene dine egentlig er i hvitløk).
Smør kan lages av rå muskelkraft, og du trenger egentlig ikke å gjøre annet enn å riste fløtekartongen lenge nok for å få smør. I lengden vil jeg nok likevel anbefale bruk av en kjøkkenmaskin eller foodprosessor siden det gjør prosessen både enklere og kjappere. Så finn frem ønsket redskap og hell fløte/rømme, salt, krydder og urter oppi. Sett maskinen på maks, og du vil se at følgende skjer.
  1. Du har laget krem.
  2. Fargen forandrer seg sakte til å bli litt gul.
  3. Fløten (rømmen) deler seg, og du vil få smørklumper og kjærnemelk (buttermilk).
  4. Kjør noen sekunder til slik at du er sikker på at alt smøret har fått dannet seg.

Kjærnemelken (buttermilk) passer godt i mange oppskrifter hvis du er glad i å bake, og du kan godt fryse den. Les mer om buttermilk her, her og se oppskrifter her. Uansett må vi nå fjerne den fra bollen slik at vi kun sitter igjen med smøret.

Bruk en slikkepott til å samle sammen mest mulig av smøret til en stor klump, og hell vann over slik at smørklumpen er helt dekket. Bruk hendene til å presse ut mest mulig av kjærnemelken som fremdeles finnes inne i smøret. Vær forsiktig slik at du ikke deler smøret i flere klumper (det er lett for at noe sniker seg mellom fingrene). Fortsett klemmingen til det ikke er mer melk igjen, og bytt vann underveis hvis det er nødvendig.

Holdbarhet og hygiene:
Vask både utstyr og hender grundig før du begynner, og gi hendene en ekstra omgang før du begynner å kna på smørklumpen. Jo renere du klarer å holde utstyret jo bedre holdbarhet vil smøret ha. Hos oss bruker vi som regel opp smøret (nesten) med en gang, og det er jo egentlig det beste. Siden det er såpass enkelt å lage er det bare å lage nytt når du trenger.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Gerd : 19-11-11 kl 15:27. Årsak: lagt inn oppskrift i hovedinnlegget!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 14:54   #2
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjemmelaget smør!

Tja, det er vel fare for at det blir tomt for fløte også i butikkene..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:07   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Man kan lage smør av rømme også, men også det blir det vel snart fritt for??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:10   #4
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Hjemmelaget smør!

Spennende. skal prøve med fløte

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:47   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Vi kjøpte med litt smør i Sverige i dag, så går ikke tom. Jeg har noen ganger tenkt at det hadde vært spennende å lage eget smør, men nå tenker jeg at det er like spennende å lage kjærnemelk også. Selv om jeg ikke akkurat nå har noen planer for å teste det ut

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:54   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Så artig! Drev faktisk og søkte på artikler på nett for noen uker siden da jeg lekte med tanken på å lage smør selv. Jeg er ganske "nerd når det gjelder å lage hjemmelaget mat, og husker jeg fikk vann i munnen da jeg leste en bok fra "Det lille huset på prærien" som barn. Der laget de blant annet hjemmelaget smør.

Lurer på å teste med en del seterrømme og to deler fløte her, for å få en anelse syrlig smak Litt som Rørossmør....

Et lite spørsmål - ser at oppskriften (mtp salt) er i forhold til 1 boks fløte eller rømme, men hvor mye brukte dere for å få den mengden smør som er på bildet? Det kan se ut som et par pakker, men jeg er ikke sikker, kjekt å vite siden det ser ut som en passe porsjon.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:57   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Så artig! Jeg har hatt lyst til å lage smør selv helt siden jeg var et lite barn og leste "Det lille huset på prærien"

Et spørsmål - ser at oppskriften er om forholdet mellom salt og fløte eller rømme, men hvor mange pakker gikk med for å få til den porsjonen som er på bildet? Er kun meg i husstanden, så jeg har lyst til å lage akkurat så jeg får spist opp, før det blir surt....

Edit: sjekket linken du postet så da ser jeg sånn ca hvor mye svinn det blir, hehe...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:21   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjemmelaget smør!

Fantastisk deilig å lage selv da. Mon tro hvor lenge det holder sg om man lager en stor posjon på, si 250 g? Hvor mange liter fløte trengs til det?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:49   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Leste at det holder seg i ca 3 uker om man passer godt på hygienen Men dette var info fra en gårdsprodusenten, tviler på at man kan få til like god hygiene på kjøkkenet? Det er i alle fall viktig med rent utstyr og å vaske hendene ekstremt godt. Så - kanskje 1-2 uker er safe?

1 liter fløte ga 400g smør.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:02   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjemmelaget smør!

Tusen takk Hvor mye salt brukte du da?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:23   #11
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjemmelaget smør!

Har akkurat testet. Av en kartong fløte ble det 140 gr smør for meg. Artig og kjapt gjort. Nå slipper jeg å være desperat fordi jeg er tom for smør. Smør er sterkt vanedannende

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:58   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Har akkurat testet. Av en kartong fløte ble det 140 gr smør for meg. Artig og kjapt gjort. Nå slipper jeg å være desperat fordi jeg er tom for smør. Smør er sterkt vanedannende

Snart er det vel tomt for fløte og rømme også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 23:06   #13
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Hjemmelaget smør!

Hjemmelaget smør er nyyyydelig Hvis fløten har romtemperatur før du begynner, går det mye fortere. Forklaring herfra:

Sitat:

Okay, science time! Milk and cream contain oodles of tiny fat molecules called globules (I still can’t decide how I feel about that word, but I think I like it). These globules are surrounded by membranes that prevent them from sticking to each other, keeping your milk and cream un-chunky (gross, I know). You make butter by agitating these membranes until they begin to break down, allowing the fat molecules to stick together (a process more commonly known as churning), and eventually resulting in the separation of butter and buttermilk. These membranes break down quickest at room temperature or slightly below. You can churn chilled cream and it will eventually yield butter as well, it will just take a lot longer

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 13:49   #14
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hjemmelaget smør!

Hurra, det funket jo flott. Jeg laget smøret av 2 stk. 3/4 litere med kremfløte, 1/2 boks seterrømme og 3 ss salt. Helt nydelig.
Dette ble 700 gram smør.
(Men nå skjønner jeg at Tine smør er ganske billig til sammenligning)

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:02   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Hvor mye skal man klemme etterpå, ble liksom tomt for melk med en gang her?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:04   #16
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hjemmelaget smør!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hvor mye skal man klemme etterpå, ble liksom tomt for melk med en gang her?

Samme her. Jeg klemte bare en stund og skiftet vann et par ganger jeg. Så tenkte jeg at det fikk sikkert være nok. Ikke noe å si på smaken i alle fall.

Er så glad for at jeg fant denne tråden. Hadde ikke tenkt så langt engang før.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 18:05   #17
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Skiftet ikke vann heller jeg.. Burd ejeg?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 11:42   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Hvor mye skal man klemme etterpå, ble liksom tomt for melk med en gang her?

Da vi laget på skolekjøkkenet klemte vi til vannet var (sånn ca) klart. Vi byttet vann et par ganger, mener jeg.

Vitsen er vel å få ut "løst" melkeprotein&melkesukker så om man har lav toleranse for en av disse bør man kanskje være mer nøye. Det samme om man skal bruke smøret mye til steking... siden fett med mye melkeprotein lettere blir svart i panna. (Kerrygold, som vi kjøper når vi er på Kypros er sånn... ubrukelig til steking av den grunn.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 12:09   #19
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hjemmelaget smør!

Jeg tok den opp og klemte litt til, byttet vann et par ganger og sånn. Tror det ble bra Ble innmari godt hvertfalll!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 15:36   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Jeg hadde litt rapsolje i smøret jeg lagde i dag. Smøret ble dermed litt mer smørevennlig siden det oppbevares i kjøleskapet.
Minstepoden sa at dette smøret ble det beste han noen gang har smakt og nå sitter han og spiser grovstomp med hjemmelaget smør og sylterulle på samt drikker hjemmelaget saft attåt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 16:26   #21
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hjemmelaget smør!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hurra, det funket jo flott. Jeg laget smøret av 2 stk. 3/4 litere med kremfløte, 1/2 boks seterrømme og 3 ss salt. Helt nydelig.
Dette ble 700 gram smør.
(Men nå skjønner jeg at Tine smør er ganske billig til sammenligning)

Jepp det blir ganske dyrt ja...
Derfor har jeg inntil videre latt vær siden de to 500g pakkene jeg kjøpte for 2 uker siden har holdt helt til nå... men nå er det søren ikke mye igjen.
Noen som har hørt noen rykter om smøret er tilbake i hyllene igjen snart?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:03   #22
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hjemmelaget smør!

butikkene får in litt hele tiden. men du må være der rett etter at tinebilen var der. forsvinner raskt. kiwi'n min fikk in 2 kartonger smør tidligere i uka, tok en dag før det var borte.
(var forøvrig i sverige idag, og en familie tok med seg to kartonger med smør... smør ut neste år det o_O)

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:05   #23
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hjemmelaget smør!

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

butikkene får in litt hele tiden. men du må være der rett etter at tinebilen var der. forsvinner raskt. kiwi'n min fikk in 2 kartonger smør tidligere i uka, tok en dag før det var borte.
(var forøvrig i sverige idag, og en familie tok med seg to kartonger med smør... smør ut neste år det o_O)

Her har fx ikke rema fått noe i det hele tatt på over en uke...
Lønner seg ikke å bo på vestlandet akkuratt nå...

Jeg har vært innom Meny, Kiwi og Rema hver morgen i 8.30 tida hele uka nå... ingen har smør

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:08   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget smør!

Poden min har alltid vært glad i smør og han sa mitt hjemmelagede er mye bedre enn kjøpingssmør, og jeg er enig med ham. Så selv om det er dyrere å lage blir jeg å fortsette med det. Men det må være smør laget med rømme i tillegg til fløten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 17:08   #25
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hjemmelaget smør!

tinebilen er her rundt kl 16 hos kiwi'n min. men det skulle visst være verst i vest etter hva jeg har hørt. storm og glattføre har vel ikke hjulpet på transportsia heller tenker jeg..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget is bobbla Kake/dessert og snacks 5 26-02-11 00:12
Seter smør vs ekte meieri smør? bamseline34 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-02-11 15:26
Ketolysevennlig hjemmelaget is? Stor&liten Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 21-08-10 09:27
Hjemmelaget is Momse Kake/dessert og snacks 18 14-05-10 19:15
Hjemmelaget krydderkarbonade Gunhild Middag 5 13-03-08 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no