Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp til å lage ukeplan?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-08, 19:12   #1
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Hjelp til å lage ukeplan?

Jeg har STORE problemer med å lage meg ukeplan, dvs frokosten. Er veldig gla i brødskive til frokost. Så har skrevet opp det en dag,med mager ost. (Skal man spise vanlig mager norvegia da f.eks eller må det bli smøreost? Er veldig gla i vanlig hvitost,både den tjukke og den tynne..)

er ikke så keen på å spise så mye egg om morgenen. Ser at noen spiser cc eller noe lignende med nøtter osv. Kan jeg velge HVA jeg vil døgnet rundt, så lenge jeg holder meg under 15kh? Eller må jeg spise "frokost" til frokost?

Hvor finner jeg flere oppskrifter? Har skrevet ut en del av Gerd sine,men finner ikke noen flere. Hvor mange kh er det i de frokostpannekakene du har lagt ut forresten Gerd?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:17   #2
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Huff jeg har en million spm. Når det gjelder bær, er det det samme om det er ferske eller frosne?

når det er en oppskrift, f.eks morgenomelett på s 120 i boka, står det 6g kh og 4 porsjoner, betyr det at hvis jeg spiser f.eks halvparten så spiser jeg 3kh?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:27   #3
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Ostesmørbrød-vafler, i fra boka. Noen som har smakt dem? Skal de stekes i vaffeljern eller i panne? Gjør det noe om jeg kutter ut skinken på den?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:38   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Du kan kutte ut skinka på ostesmørbrødet hvis du vil, men det gir jo verdifullt protein da. Bær kan brukes ferske eller frosne, ingen forskjell. Spiser du halve omeletten får du i deg halve mengden KH. Du spiser ketolysebrød eller noe annet lavkarbo på morgenen, sant? For vanlig brød er fyfy, det vet du vel. Og spis FET ost!

  Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:54   #5
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Tenkte å lage Gerd sine fløtepannekaker til middag en dag, men der er det smør i røra, hvilket smør er lurest å bruke?

Nå er jeg kommet et stykke på veien med frokostene, men sliter litt med middager.

Gjør det noe om jeg spiser den samme frokosten f.eks 3 gang i uka? hvis det er noe jeg er veldig gla i?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:56   #6
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Men det står jo i boka (frokost-oppskrift), på smørbrød, står det:
"3 skiver skinke, eller 3 skiver mager ost"?

Men jeg skjønte det også at man skulle ha fet ost. hvilken ost er best da? Typ norvegia? når jeg skal spise hvitost liksom..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 19:57   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Spis meierismør, og hvis du klarer det, kan du spise det samme hver dag,


Flere oppskrifter finner du hvis du klikker øverst på siden her,
hvor det står oppskrifter

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:05   #8
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

men er ikke de oppskriftene generelle? jeg kan ikke spise alle de eller? eller er det bare å vite hvor mange kh som er i oppskriftene og passe på at jeg holder meg under 15kh?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:08   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Ja, du må nesten tenke litt selv og sørge for at du holder deg under 15 gram om dagen.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:29   #10
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

regnet med det.. men vil ha noen "safe" oppskrifter til å begynne med, til jeg får regnet litt mer på saker og ting. har en ganske travel timeplan de neste 4-5dagene, så alt må være banket og klart hele uka. Men hvor mye kh inneholder smør? dette står ikke i boken

takktakk for hjelp forresten. føler meg max dum

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:33   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Alle har lurt på noe en gang..
Står det ikke noe på smørpakken?
Aner ikke jeg, men de fleste spiser så mye de vil av smør (meieri)
for vi skal jo ha nok fett i maten.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:37   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Her er en ukeplan jeg brukte i starten av kuren

http://forum.lavkarbo.no/attachment....8&d=1171801804

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:51   #13
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Har ikke aning, har ikke handla enda, sitter bare å lager plan. Det er det som er problemet. Har stortsett ingenting akkurat nå. Skal starte på tirsdag, da jeg skal jobbe dobbelskift på mandag, og må handle inn alt først. Vil ikke begynne før jeg har alt klart.

takk for hjelp Gerd

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:03   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Gjør det enkelt nå i starten, ikke lag så masse avansert

Lage f.eks en stor omelett, som du deler i biter og fryser ned.
Da har du flere frokoster/luncher
Del opp grønnsaker for en dag, f.eks. brokkoli,blomkål,litt løk,noen cherrytomater,sjampinjong,squash. Slik at det blir en 10-12 karber.Putt det i en boks eller to. Da kan du ta av den etterhvert som du trenger utover dagen.
Bruk smør, kaldpresa rapsolje og kaldpressa olivenolje til stekeing, eller over salater.

Her er ei liste over hva jeg til enhver tid har i huset:

I mitt kjøleskap: Smør, fløte,, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.

I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig.Annet rein kjøtt.
I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag, grovhakka tomater på boks (landlord har minst karber)

+ kaldpressa oljer: rapsolje og olivenaolje

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:03   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Jeg har ikke regna karber i smør

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:20   #16
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

okei, skal lage større porsjoner og fryse ned, har liten fryser og liten økonomi, så går litt på det også. Også klarer jeg ikke få ned kjøtt, da jeg ser for meg små kyllinger bli flådd når jeg spiser annet kjøtt enn kjøttdeig. Skal prøve meg frem med små små biter kjøtt, håper jeg skal klare å spise slike ting

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 23:13   #17
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.

okei, skal lage større porsjoner og fryse ned, har liten fryser og liten økonomi, så går litt på det også. Også klarer jeg ikke få ned kjøtt, da jeg ser for meg små kyllinger bli flådd når jeg spiser annet kjøtt enn kjøttdeig. Skal prøve meg frem med små små biter kjøtt, håper jeg skal klare å spise slike ting

Handle kjøttdeig på tilbud med god samvittighet, mye godt å lage av det. Har sett at noen kjøper ribbe, som jo er billig for tiden, og maler opp til kjøttdeig. Tror iallefall jeg skal prøve det, må bli fett nok det. Så kan du øve deg på kjøttbitene senere, vi har alle noe vi ikke liker.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 23:45   #18
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Uff, har sagt dette så mange ganger at folk er nok lei.. men du har ikke lest det før..
Frokost: egg og bacon
Lunch: ?
Middag: kylling, stekt i form med rømme, smør, div krydder
og brokkoli og blomkål kokt i gryte
kvelds: ?

Dette var den tiden jeg var hjemmeværende.. og da var lunch det samme som middag, kjedelig for noen, men greit for meg.
Nå har jeg jo utvidet litt..
stek biff-strimler, kok ut pannen med mye rømme = saus
ha grønnsaker ved siden av.
Biff er dyrt, men jeg er stort sett alene om denne maten hjemme,
og da varer en slik pakke med strimler til ca 100kr,
til 3 middager.
Men det går mye i kylling, både fileter og kjøttdeig,
karbonadekjøttdeig, til feks taco, bare uten skjell og mais,

Du vil finne ut av dette, bare du tar tiden til hjelp, og bruker tiden frem til du får handle til å lese journaler og se hva andre spiser.
begynn på første side i journaler, for der står oftes maten.
Etter hvert kommer det så mye snikk snakk i journalene at du ikke lett finner maten til hver enkel...

Ønsker deg lykke til, og vær ikke redd for å spør!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 20:03   #19
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

begynte å lese, men er mye "svada" der ja

har skrevet opp en to-tre ting til hvert måltid, så skal jeg planlegge mer på tirsdag. Skal kjøpe inn alt jeg trenger til de måltidene + candarela (er det det det heter?) og noen andre småting fra Torkil's liste i boka.
Ser ut som dette er ganske dyrt egentlig, men klart jeg tenker jo ikke hva jeg kjøper til vanlig, så det er kanskje ikke dyrere enn "vanlig mat"?

Men det jeg lurer på, jeg gikk ikke opp i vekt pga godis, men pga mcdonalds mat. dette har jeg helt sluttet med,her jeg bor er det ikke mcdonalds engang jeg er av typen som sprekker og pakker i meg masse godis og stæsj helt plutselig om jeg ikke har en dag i uka jeg kan se fram til godis. Derfor lurer jeg på om noen har noe forslag til godis til meg på lørdag? Sjokolade er det beste jeg vet btw

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 20:51   #20
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til å lage ukeplan?

Har ikke prøvd denne, men den virker som den er god http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21431

Jeg har laget Sarah Bernard en gang, den kan jo lages i små former som fryses. Da står de klar til å dekke kriser. Oppskrifta som ligger i begynnelsen av linken på SB er litt høy på karber, men kan modifiseres med kakaopulver i smørkremen. Hmmmm, tror jeg skal følge dette rådet selv

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp - skal lage bryllupskake! Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-07-08 16:59
Hjelp! Skal lage pannekaker med mix fra Dialife ... Chia Ketolysekuren 19 28-09-07 10:28
Hjelp jeg skal lage kake ... lavkarbo Melania Kake/dessert og snacks 24 16-05-06 22:53
Trenger hjelp til å lage journal! THE Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 05-06-05 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no