Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Min slankehistorie

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-11, 21:31   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Min slankehistorie

Har lagt ut denne tråden en annen plass i forumet også da.. Men da bare med link til bloggen der jeg egentlig skrev det!
Så tenkte å bare lime historien min inn her, så jeg vet hvor jeg har den!


Nå tenkte jeg å fortelle dere min slankehistorie!




Januar ifjor, når jeg fylte 17 gav jeg meg selv ett løfte. Dette året skal bli annerledes, nå må jeg gjøre noe med det fleskeberget av en kropp jeg har. "Når jeg fyller 18, skal jeg føle meg vakker, og være stolt av kroppen min" tenkte jeg med meg selv.

Men, så var det det.. Hvordan skal man begynne? Hvilken retning skal man ta? Jeg fikk med meg mamma, å skulle begynne trene. Vi kjøpte oss ett medlemskap på ett lokalt treningssenter med stort mot og viljestyrke. Vi trente rundt 2-3 ganger i uka å da trente vi ca 45 min - 1 time hver gang.

Gikk greit de første ukene, men etterhvert så begynte alt å dale. Det var ikke treningen som var ille, nei den gikk det helt bra med! Men, det var alle blikkene jeg ikke taklet. Jeg følte alle så på meg med dømmende blikk. Så for meg at de tenkte "Herregud, kan ikke du bare dra hjem til sofaen å chipsen din, å slutte å ta plass her! Du kommer aldri til å bli slank uansett".. Var ikke noe morro å føle det slik, så etter ett par måneder med trening, og ingen vektnedgang gav jeg opp.

Jeg havnet i min egen lille boble av skuffelser over at jeg ikke klarte å gå ned i vekt, og depresjoner. Så, det endte jo opp med at maten ble min trøst, og jeg este videre ut.

og sånn fortsatte det fram til sommeren. Den værste tiden på året om du er overvektig. Alle andre springer rundt i bitte små bikinier og bader og er bekymrings løse. Mens vi andre gjemmer oss i store stygge klær å skjemmes..



Da bestemte jeg meg for at når jeg begynner på skolen igjen skal jeg begynne med herbalife! (En pulver diett der du bare spiser shake), for det hadde jeg hørt at skulle funke veldig bra! 20 kg på 3 måneder var det flere som hadde opplevd!

Men, når jeg diskuterte dette med mamma så sa hun at det kom ikke på tale, jeg skulle ikke få lov å ødelegge kroppen min på den måten. Da ble jeg sint og frustrert å ante ikke hva jeg skulle gjøre nå for jeg var jo innstilt på at dette skulle funke. Endelig skulle jeg få meg den kroppen jeg lengtet så etter..

Da var det å jakte på nye løsninger som ikke innebar shaker og slikt. Var en periode inne på tanken med grethe roede, men jeg var usikker på om jeg egentlig kom til å klare å gjennomføre den kuren, så jeg hoppet videre.

Plutselig ramlet jeg over lavkarbo.no. og begynte lese litt der. Satt å leste i flere dager, og tenkte at dette her kan ikke være sannt?? Spise masse fett, være mett hele tiden, og gå ned i vekt samtidig? HÆ?? Jammen, hva med kolesterolet? Det kan vel ikke ha mye godt av det her? Jeg satt igjen med en hau med spørsmål, så jeg laget meg en profil og laget en spørsmåls debatt, og etter bare noen dager hadde jeg fått svar på alt jeg lurte på, og enda mere til. Så da bestemte jeg meg for at, jo, dette skulle jeg prøve meg på!

Jeg satte datoen til at jeg skulle begynne 16. august 2010, og leste ennda videre for å sette meg skikkelig inn i dette, for dette var jeg bestemt på å klare!

Den første uken var alt bare fryd og gammen, jeg kunne sitte å drikke pepsimax og spise kyllingvinger og tenke at nå slanker jeg faktisk meg.. Rar følelse :P

Å iløpet av 2 uker hadde jeg gått ned 8 kg. Jeg kunne ikke tro mine egne øyne! 8 kg?? På TO UKER?? Sykt..

Å vekta bare fortsatte å stupe nedover, samtidig som humøret og selvtilitten stupte oppover. Endelig kunne jeg føle meg vellykket, jeg klarte faktisk å gå ned i vekt, og det var ikke vanskelig en gang.

Selfølgelig hadde jeg jo mine perioder der jeg savnet den søppelmaten jeg spiste før, og søkte på google etter alle slags mulige kakeoppskrifter å sikla på det, men jeg sprakk aldri. Da fant jeg heller noen kakeoppskrifter på lavkarbo sidene, og prøvde meg på dem.


Men, nå skal jeg ikke si at alt bare var solskinn og regnbuer osv. Nei, jeg fikk mye motgang mot meg. Folk kunne ikke skjønne at jeg gjorde dette mot kroppen min. Alt dette fettet måtte jo gjøre at jeg ødela kroppen min helt? De forventa jo at jeg skulle dette om hvert minutt nesten. Det var utrolig tungt, for jeg visste jo at dette er det beste jeg kunne gjøre for kroppen min! Og hadde blodprøver så viste at kroppen min hadde hatt kjempegodt av å kutte karbohydratene. Men, fant etterhvert ut at jeg må egentlig bare gi opp å prøve å få folk til å forstå dette kostholdet. De har et helt annet syn på det som er blitt innprinta fra fødselen av nesten. Så har funnet meg til ro med at de har sitt syn og jeg har mitt syn. Er jo selfølgelig opp til hver enkelt hvordan de mener at på hvilken kost kroppen fungerer best på

Rett før jul hadde jeg gått ned 20 kg. Jeg var så stolt! kunne ikke tru det selv engang! Var sikker på at jeg var i en drømm, og at jeg snart kom til å våkne opp og veie 95 kg igjen, men det gjorde jeg ikke, og plutselig var jula der

Jeg var egentlig ganske nervøs for jula, men tanke på hvordan jeg skulle klare meg da. Men jeg fant ut at jeg skulle få spise hva jeg ville, to dager i jula og resten skulle jeg spise slik jeg hadde holdt på med nå i noen måneder.

Dette resulterte i at jeg bare la på meg en halv kilo i jula, og den forsvant med en gang etterpå.

Så kom bursdagen min, atten årsdagen min, og da kom jeg til å tenke på løftet jeg gav meg selv i fjor. Dette løftet hadde jeg innfridd! Endelig kunne jeg være stolt av kroppen min, jeg følte meg vakker og følte meg vellykket!

Jeg hadde tatt av meg over 20 kg på 4-5måneder. Kolesterolet mitt, som før var farlig høyt, ligger nå på normalt nivå. Jeg sover bedre, snorker mindre, har mindre vondt i ledd og muskler og er mindre syk. Topp!


Har enda 7 kg igjen, så er ikke helt ferdig ennda, men jeg har ett mål til påsken at da skal jeg være ferdig!



Så, moralen min med denne historien er at, Du kan komme akkurat dit du vil! Du kan oppfylle dine største drømmer, bare du setter igang! Ta det første skrittet idag! you can do it!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:39   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Min slankehistorie



Heier på deg for resten også!!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:09   #3
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Min slankehistorie

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.



Heier på deg for resten også!!

Takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:36   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Min slankehistorie

Fantastisk, gratulerer, og lykke til videre!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:38   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Min slankehistorie

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Fantastisk, gratulerer, og lykke til videre!

Takk!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 02:13   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Min slankehistorie

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Så, moralen min med denne historien er at, Du kan komme akkurat dit du vil! Du kan oppfylle dine største drømmer, bare du setter igang! Ta det første skrittet idag! you can do it!



Absolutt! Og du har vore superflink, Nupsida!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 06:54   #7
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Min slankehistorie

Dette er sånt man blir glad av å lese!

Du har gjort noe fantastisk flott. Slanket deg og tatt vare på kroppen på samme tid.

Gratulerer med oppnådd resultat så langt, og det ser ikke ut som om du skal ha noe problem med å komme i mål. Kjempebra!!!!!!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:25   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min slankehistorie

Nå begynte jeg faktisk å grine, altså! Utrolig bra, Nupsida! Gratulerer!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:33   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Min slankehistorie

Jaa sitter her med klump i halsen altså Du er kjempeflink!! Gleder meg til jeg er i mål jeg også for denne gangen SKAL jeg klare det Det er jo egentlig ikke vanskelig, det er bare å være bestemt... og ikke unne seg ditt og unne seg datt.. Man unner jo seg egentlig ikke noe, man ødelegger jo bare, om man skal unne seg noe hele tiden..

Jeg vil heller ikke tilbake til å være feit og misfornøyd og hate meg selv... Gleder meg nesten til sommeren , og det gjør nok du også

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:51   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min slankehistorie

Og så må jeg si at jeg er liiitt misunnelig (men på den fine måten) over at du oppdaget dette kostholdet i så ung alder! Jeg vet med meg selv at det å være overvektig i de lettpåvirkelige tenåra legger grunnlaget for en ganske stor mental jobb når man endelig, i en alder av nesten tredve er normalvektig. Fortsatt så sitter et tjue år langt bilde av meg selv som overvektig litt i hodet, og det er ikke så lett å riste av seg alltid. Og helsa, så klart!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:31   #11
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Min slankehistorie

Blir så glad av alle de fine ordene dere skriver!
Er slike ting som holder motivasjonen oppe!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:34   #12
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Min slankehistorie

Har du trent noe mens du gikk ned de 20 kiloene?

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 10:41   #13
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Min slankehistorie

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Har du trent noe mens du gikk ned de 20 kiloene?

Jeg svømte litt i begynnelsen, men ikke noe mer enn det.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:27   #14
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Min slankehistorie

Du er så flink! Og så utrolig bra at du har gjort dette mens du har vært så ung, da jeg var 18 var jeg så redd for at hvis jeg slanket meg så ville det være å innrømme at jeg var tjukk og ikke ville være det, så da ville jeg aldri turt å legge om kostholdet så drastisk, siden da ville jo alle få med seg at jeg var tjukk. Som om de ikke kunne se det av seg selv Du er tøff! Og gratulerer med overstått 18-årsdag!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:01   #15
Lotski
Juniormedlem
 
Lotski sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 43
Lotski er på en erverdig vei

Sv: Min slankehistorie

Så flink du er! Det er slike historier som får meg til å holde motivasjonen oppe

__________________
Lotski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:09   #16
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Min slankehistorie

Helt rått! Du har vært så flink!!!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her! Iset Lavkarbo generelt 235 23-06-15 21:42
Min slankehistorie Nupsida Lavkarbo generelt 22 01-02-11 14:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no