Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza uten bunn

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 03:18   #1
Marasmus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
Marasmus er på en erverdig vei

Pizza uten bunn

Siden jeg ikke takler pizzabunner som smaker omelett, fant jeg ut at det var like greit å bare droppe bunnen og tilberede "pizzaen" som om det var snakk om lasagne. Pleier å spise dette i lunsjen på jobb fordi det er praktisk å varme i micro, og jeg synes det er så godt at jeg aldri blir lei

Ingredienser:

1 stk. jalapeño
1 stk. rød chili
0,5 dl. hvitvinseddik
2 ts. buljong
2-3 store tomater
750 gram kjøttdeig
1 halv løk
50 gram jevning (f.eks. bakemiks)
1 ss tomatpuré
2 dl ekstra sterk salsa
2 fedd hvitløk
100 gram cheddar, 150 gram norvegia, 150 gram jarlsberg
100-200 gram bacon
Salt
Pepper
Kinakål
1 stk. paprika av valgfri kulør
Seterrømme
Olivenolje
Oregano
Basilikum

Brun kjøttdeigen i en stor stekepanne eller jerngryte. Tøm ut vannet som siver ut av kjøttdeigen og erstatt med litt olivenolje. Krydre med salt, pepper og buljong. Tilsett jevning. Ha to eller tre tomater i en kasserolle med kokende vann i noen minutter slik at skallet preller av. Hakk tomatene. Tilsett så tomater, tomatpuré, salsa og vineddik (en liten skvett, og man kan bruke vineddiken fra jalapeño-glasset). Hakk løk, paprika, jalapeño, chili og hvitløk i små biter og tilsett. Krydre med litt oregano og basilikum. Stek bacon i små biter. Ha både bacon og baconfett i gryten/stekepannen. La det putre i 20-30 minutter. Når mesteparten av vannet har kokt inn/dampet vekk er det tid for å skru på stekeovnen. Riv så de tre ostene. Finn fram en STOR ildfast form, og fyll den med et lag av pizzafyllet. Ha så litt av den revne osten oppå dette laget. Fyll resten av fyllet oppå osten og ha resten av osten oppå der igjen. Krydre osten med oregano og basilikum. Putt i ovnen. Stek på 225 grader i 15 minutter.

Dette blir MYE mat, som holder i mange dager. Perfekt til oppvarming i micro. Akkurat passe sterk

Jeg anbefaler å hakke til en seng av kinakål, ha litt rømme på den og legge "pizzaen" oppå der igjen. Nam nam

Håper jeg ikke har glemt noe

Marasmus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 08:10   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Pizza uten bunn

Jeg tenkte jeg skulle lage pizza uten bunn idag selv, for det tenkte jeg på når jeg la meg igår Det er så godt!

Denne varianten så god ut...

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 15:21   #3
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Pizza uten bunn

Høres kjempegodt ut! Takk for oppskrift, Marasmus!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 12:59   #4
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: Pizza uten bunn

Lagde denne i går, var helt nyydelig! Veldig godt med masse smak!
Er ikke noe glad i pizza med eggesmak, jeg heller, så takk til deg; Marasmus
Jeg brukte en paiform slik at det ikke ble så veldig tykt.
Mannen min likte den også veldig godt, og ba meg lag det som vanlig fyll på pizzabunn til ham neste gang jeg skulle lage det. Anbefales på det sterkeste

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:12   #5
Marasmus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
Marasmus er på en erverdig vei

Sv: Pizza uten bunn

Hyggelig at det falt i smak.

Anbefaler å bytte ut tomatene med en hel boks Eldorado hakkede tomater med hvitløk og oregano. Blir bedre da

Marasmus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Kjempegod pizza uten bunn Gabben Lunsj 6 22-04-09 15:06
Pizza uten deig Areola Middag 19 30-01-09 15:41
Pizza Bunn Valnøtt Middag 13 11-06-05 17:34
Standard ostekake med og uten bunn Marianne Bakst 2 07-01-05 16:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no