Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg sprakk idag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-09, 00:40   #1
hyra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
hyra er på en erverdig vei

Jeg sprakk idag

Heisann alle sammen.
Er ei jente på 29 som har godt og vel 20 kg, gjerne 25 kg som ønskes bort.
Begynte på ketolyse for 10 dager siden. og det har gått greit, men idag SPRAKK jeg kjempemye...MÅTTE bare ha en godtepose
Jeg klarer bare ikke å komme over søtbehovet
Og pepsimax MÅ jeg bare ha, selv om jeg har drukket opptil 3 liter vann til dagen i tillegg...
Noen andre som sliter med det? Er så hektisk at man stadig har behov for en "liten trøst"......
Prøvde litt jordbær med søtning og fløte-men ikke mye hjelp for mitt stadig økende skrikende søtbehov
Håper noen har noen tanker å dele med meg, er litt oppgitt nå...
Takker for svar...

hyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 01:26   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk idag...

Svarte i en annen tråd du startet også, men jeg vil bare si at for meg, så har det kjempemye å si det å kutte ut pepsi maxen!! Prøv 3-4 dager uten søtstoffer, kun ren mat, kaffe, vann... Da er det så godt som garantert borte!
Vær beredt på noen tøffe dager fremover... Lykke til!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 01:27   #3
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Jeg sprakk idag...

Hei! Jeg begynte med ketolyse for snart 4 uker siden, og jeg syns fortsatt det er en kamp for å ikke spise noe søtt. Jeg har prøvd litt forskjellig for å kunne kose meg litt, sukkerfri sjokolade, baconcrisp, bakt ostekake og ikveld prøvde jeg eggedosis. Nå til helga skal jeg bake sukkerfri brownies og håper det smaker godt.
Jeg har venta litt på at søtsuget skal gi seg, men jeg tror bare jeg er veldig glad i sjokolade og godteri og derfor blir det litt ekstra tøft. Jeg har hatt en sprekk nå før helga, og det var litt mannen min sin feil for han glemte godteposen sin hjemme da han dro bort en kveld. Og derfor har vi ikke godteri i hus, og jeg har bare bestemt meg for å ikke kjøpe godteri på butikken. For kjøper jeg så sprekker jeg jo. Har også hørt at helsekosten også har sukkerfritt godteri som vi på ketolyse kan ha, og det tenkte jeg å prøve en gang hvis suget blir tøft. Det aller beste er nok å holde seg helt unna, men jeg syns at på lørdager er det godt å kose seg litt. Så lenge en er innenfor grensa!

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 01:43   #4
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk idag...

Søtstoff gir søtsug... det gjelder i hvert fall for meg. Dessuten hindrer det veldig mange i vektnedgangen. Prøv å kjøre rent!! Kos dere med all den gode maten dere kan spise med god samvittighet på ketolyse

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 09:01   #5
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk idag

Heisann


Jeg er relativt fersk på ketolyse...og som deg har jeg alltid hatt et ekstremt søtbehov. Spiste stortsett ett eller annet søtt hver dag.

JEg merket derimot at det værste søt behovet ga seg...når jeg begynte på kuren...men etter å ha oppdaget diverse sukkerfrie alternativer...så kjenner jeg at søtbehovet er på vei tilbake igjen... Må virkelig jobbe med meg selv for å ikke "bare" ta en liiiiiten bit vanlig sjokolade...

Så jeg må rett og slett kutte ut det sukkerfrie....for en periode ihvertfall

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 09:01   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk idag

Det aller beste er (av erfaring) å rett og slett bite tenna sammen og holde seg unna søtstoff. Søtstoff (selv om det er "lovlig") trigger søtbehovet. Og jeg må fremdeles være forsiktig, selv etter to år på lavkarbo. Så det er litt med å endre vaner i tillegg.... Ikke lett, det vet jeg. Men det er verdt det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 09:06   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg sprakk idag

Enig med at ingenting er det beste - men MÅ du ha - så spis det sukkerfrie godteriet som blir "anbefalt" her inne, f. eks store IFA, baconkrisp og anton Berg bl. annet. Det er tross alt bedre å "sprekke" på godteri uten sukker....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 10:31   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg sprakk idag...

Opprinnelig lagt inn av hyra, her.

Noen andre som sliter med det? Er så hektisk at man stadig har behov for en "liten trøst"......

Planleggeing, planlegging, planlegging! Eneste måten å unngå å ty til de dårlige variantene. Overlevelsesregel nr EN er å ha en oversikt over dagens måltider, og oversikt over hva man har i hus/med seg man kan spise. Og selvfølgelig ikke ha ting i hus som man ikke kan spise.
Og behov for en trøst er en av vanenne som har brakt mange av oss i den situasjonen at vi trenger å gå på kur Det er rett og slett en av vanene man bare må legge om...

Opprinnelig lagt inn av Snullerulla, her.

Jeg har prøvd litt forskjellig for å kunne kose meg litt, sukkerfri sjokolade, baconcrisp, bakt ostekake og ikveld prøvde jeg eggedosis. Nå til helga skal jeg bake sukkerfri brownies og håper det smaker godt.
Jeg har venta litt på at søtsuget skal gi seg, men jeg tror bare jeg er veldig glad i sjokolade og godteri og derfor blir det litt ekstra tøft.

Søtsuget kommer ikke til å gi seg så lenge du prioriterer de såkalt "lovlige" godteriene framfor vanlig mat. Du holder sukkersuget og kroppens minne om sukkeret på topp hele tiden. Prøv å kutte alle søtstoffer i 2 uker, så kroppen "glemmer" hva det er.
Livstilsendringer er tøfft, men gevinsten er absolutt verdt det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 10:46   #9
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Jeg sprakk idag

Personlig har jeg gått fra en hverdag hvor jeg spiste over 200g sjokolade daglig til å spise ren mat. En sjelden gang nå drikker jeg ett LITE glass solo super, kanskje en eller to pastiller mens jeg er på jobb og that`s it!
Jeg kjøpte to stk Anthon Berg sukkerfi i går og spiste en, mest for å se hvordan den smakte. Sukkerbehovet mitt er nesten nulla ut, og det føles merkelig å gå forbi godtehylla i butikken uten å hive meg over nærmeste sjokoladae. Merkelig men deilig! Jeg koser meg med god mat og skal ha en Anthon liggende i skapet hvis det er behov en dag.
Merker selv at jeg begynner å omstille meg til en ny livsstil, selv om veien er lang å gå..

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 11:25   #10
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Jeg sprakk idag

som flere over her sier, så er det veldig lurt å bite tenna sammen og kun spise ren mat en ukes tid! da får du renset kroppen for dette søtsuget! og da vil du snart merke at du ikke tenker så mye på det lenger!! for om du hele tiden unner deg "lovlig" snop og kaker og slikt.. så vil du hele tiden ha søtbehovet... og en annen ting er jo at mange stopper opp i vektreduksjon av den grunn...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:52   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Jeg sprakk idag

Jepp, det erfarte jeg! Sist gang jeg gikk på ketolyse gikk jeg i 2 mnd. Den første måneden gikk jeg nd 5 kg. samtidig fant jeg maaaange "lovlige" oppskrifter på søtt og bakst, så den siste måneden levde jeg omtrent på søtsaker. Dvs ingen vektnedgang.. Det beste er å holde seg unna alt kunstig!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 14:21   #12
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk idag

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det aller beste er (av erfaring) å rett og slett bite tenna sammen og holde seg unna søtstoff. Søtstoff (selv om det er "lovlig") trigger søtbehovet. Og jeg må fremdeles være forsiktig, selv etter to år på lavkarbo. Så det er litt med å endre vaner i tillegg.... Ikke lett, det vet jeg. Men det er verdt det

Skriver under på denne.
Prøvde meg på store IFA, men førte til at jeg fikk "tommhets følelse" i magen, og fikk på kvelden lyst på sjokolade, Cavalier. Ødla hele kuren Så har jeg forsøkt nå å vispe krem met litt kakao i og litt splenda hvis resten av famen "koser seg". Blir mett og kvalm og alt suget forsvinner! Og nå har jeg ikke hatt lyst på noe på 5 dager Er egentlig ikke glad i noe annet enn mørk sjokolade, så kunstig søtning (maltitol fo min del her) gjorde rare ting med meg hehe Har bestemt meg for å holde meg unna kunstigsøtningsfanden.

Dette klarer du Etter en stund på kuren blir du "syk" av å spise sukker så da er det lettere å la være

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:58   #13
hyra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
hyra er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk idag

Takk for gode og oppmuntrende ord ) På morran etter sprekket, følte jeg meg faktisk "fyllesjuk"!!!
Klarte meg på ketolyse kur igår og hele dag...men "MÅTTE" ha noe søtt igjen ikveld,snufs... Det smakte faktisk ikke godt, så nå føler jeg at jeg har lært. Skal kutte ut pepsi max, det er jo bare noe dritt uansett, tenk hva det gjør med kroppen...grusomt å tenke på.... TVI TVI ALLE MANN!!

hyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 09:30   #14
Vimpane
Medlem
 
Vimpane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 115
Vimpane er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk idag

Opprinnelig lagt inn av hyra, her.

Takk for gode og oppmuntrende ord ) På morran etter sprekket, følte jeg meg faktisk "fyllesjuk"!!!
Klarte meg på ketolyse kur igår og hele dag...men "MÅTTE" ha noe søtt igjen ikveld,snufs... Det smakte faktisk ikke godt, så nå føler jeg at jeg har lært. Skal kutte ut pepsi max, det er jo bare noe dritt uansett, tenk hva det gjør med kroppen...grusomt å tenke på.... TVI TVI ALLE MANN!!

dette klarer du

__________________
Herbalife sin Weight Loss Challenge (bruker ikke shaker, spiser kun lavkarbomat og mat med lav gi)
99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89 88 87 86 85 84 83 82 81 80
Vimpane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ny start på ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 14:39   #15
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Jeg sprakk idag

Jeg er ei sjokolade mus uten like! Har vært en sjokolade elsker av de store i alle år! Må hadet, bare MÅ ha det! Men etter jeg la om kosten å spiste bare ren mat de to første ukene forsvant sjokoladebehovet/søtsuget, så jeg kan skrive under på det de andre sier, bit tenna sammen å spis bare ren mat den første tiden! Det har du mye igjen for! Om jeg nå får lyst på noe søtt, hender det at jeg tar meg et glass cola zero og da har jeg ikke lyst på noe søtt mere.

Dette klarer du! Masse lykke til!

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sprakk.. vanilla Ketolysekuren 3 07-04-07 15:58
Jeg sprakk!!!!!! Sjokomonsen Eurodiett 6 29-08-06 14:27
Sprakk i dag, hva nå? Sniff Ketolysekuren 5 19-08-06 23:31
Æsj... sprakk i bursdagsselskap i dag Katrine Induksjonen 2 16-10-05 21:22
Jeg sprakk!!!!! Energica Ketolysekuren 21 14-06-05 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no