Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Egg og/eller bacon partystopper?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 20:58   #1
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Egg og/eller bacon partystopper?

Jeg har gått på ketolysekuren i 6-7 uker og gått ned deprimerende 2 kilo. Det løsnet i forrige uke, da jeg på slutten av uka kun hadde smør, kjøttdeig og kyllingfillet og grønnsaker og jeg pøste på med masse smør for å få i meg fett. Jeg spiste masse spekemat i helga, der jeg gikk opp igjen vektnedgangen.

Jeg spiser samme fordelig med fett og kjøtt, men nå som jeg spiser egg og bacon stopper vekta igjen. Jeg vet snart ikke hva jeg skal spise lenger.

Jeg har kuttet ut meieriprodukter, tomater, brøderstatning, kunstig søtstoff o.s.v.

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: egg og/eller bacon partystopper?

spekemat er salt og binder vann

Spiser du mye bacon? Det er salt det også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:22   #3
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Sv: egg og/eller bacon partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

spekemat er salt og binder vann

Spiser du mye bacon? Det er salt det også

Jeg spiser egg og bacon hver morgen, men nå skal jeg gjøre et forsøk på å kutte det ut en stund og se hva som skjer. Det er mulig at det blir for mye salt, for da jeg ikke spiste bacon på noen dager gikk jeg ned i vekt, men jeg trodde det kom av at jeg kuttet ut kunstig søtning, ost og meieriprodukter samtidig.

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:26   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Hvor mye bacon da? Jeg spiste 3-4 remser til frokost hver dag da jeg gikk ned i vekt.

Drikker du mye vann?
Hvordan er det med fettinntaket?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:26   #5
Trin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 40
Trin er på en erverdig vei

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Lurer på en ting i den forbindelse - hvis man spiser noe som binder vann og det ser ut til at vekten går opp. Gjør den egentlig det? Eller går fettinnholdet i kroppen ned selvom vekten ikke viser det?

Trin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:28   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Saltet binder vannet i kroppen. Det slipper etter en dag eller to. Man må være flink å drikke mer vann når man spiser salt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:36   #7
Elvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 46
Innlegg: 48
Elvi er på en erverdig vei

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvor mye bacon da? Jeg spiste 3-4 remser til frokost hver dag da jeg gikk ned i vekt.

Drikker du mye vann?
Hvordan er det med fettinntaket?

Jeg får i meg 4-5 liter om dagen.
Frokost er 2 egg og 6 skiver bacon stekt i smør, men det holder til ettermiddagen.

middag er 200gr kjøtt med grønnsaker stekt i smør.

På kvelden spiser jeg noe grønnsaker og kanskje noen kyllingvinger.

Utfra mat på data har jeg en protein og fettfordeling på 20-25% og fett 70-75%. Under 15 karber. Kcal ca.1800

Elvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:42   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Da er du ikke sulten mellom måltidene heller?

Hva med å kutte ned et par baconskiver, og ta et egg ekstra?
Bare sånn for å minke litt på saltet?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:50   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Egg og/eller bacon partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Elvi, her.

Jeg har gått på ketolysekuren i 6-7 uker og gått ned deprimerende 2 kilo. Det løsnet i forrige uke, da jeg på slutten av uka kun hadde smør, kjøttdeig og kyllingfillet og grønnsaker og jeg pøste på med masse smør for å få i meg fett. Jeg spiste masse spekemat i helga, der jeg gikk opp igjen vektnedgangen.

Jeg spiser samme fordelig med fett og kjøtt, men nå som jeg spiser egg og bacon stopper vekta igjen. Jeg vet snart ikke hva jeg skal spise lenger.

Jeg har kuttet ut meieriprodukter, tomater, brøderstatning, kunstig søtstoff o.s.v.

Du skriver at du på slutten av forrige uke pøste på med masse smør....og det løsnet da sier du.
Kan det være at det er løsningen, mere fett?
Kan det rett og slett være sånn at du spiser mindre fett nå igjen i forhold til slutten av forrige uke?
Bare en tanke fra meg dette altså :-)
Husk også at hvis du sprøsteker bacon så forsvinner mye av fettet fra det.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er DIN partystopper? annama Lavkarbo generelt 49 11-03-11 09:04
Splenda partystopper? andee Spørsmål og svar 1 21-09-09 08:53
Partystopper? Vimpane Ketolysekuren 2 04-02-09 01:49
Bacon eller spekk? CHESS Ketolysekuren 0 10-07-08 21:57
Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger? Calvin Spørsmål og svar 17 21-04-08 22:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no