Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Aspartam

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-06, 13:57   #1
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Aspartam

Søker svar der kunnskapen finnes... :-)

Leser at aspartam har uheldige virkninger på hormonsystemet i kroppen, at det skaper hormonelle svingninger, som igjen kan føre til at vekta går opp. Og for en som drikker en god del Pepsi-max, så er jo ikke dette akkurat gode nyheter...

Jeg tenker også videre at hormonsystem og psyke henger sammen, og at kanskje også den psykiske tilstanden påvirkes... ? Har igrunn hatt litt å stri med de siste åra, med ganske tunge perioder innimellom. Til tider tiltaksløs og deppa.

Noen som veit noe om eventuelle sammenhenger her?

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 16:37   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Aspartam

Jeg syns du skal prøve å være foruten i fire dager så ser du hvilken virkning dette har på deg. Jeg tror du kommer til å trenge fire dager før kroppen har vendt seg av med koffeinet og søtstoffet.
Begynner du på igjen vil du kanskje føle deg i dårligere form igjen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 19:29   #3
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg syns du skal prøve å være foruten i fire dager så ser du hvilken virkning dette har på deg. Jeg tror du kommer til å trenge fire dager før kroppen har vendt seg av med koffeinet og søtstoffet.
Begynner du på igjen vil du kanskje føle deg i dårligere form igjen.

Ok. Dette med fire dager... Har du det fra noe sted?

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 21:04   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av musikeren

Ok. Dette med fire dager... Har du det fra noe sted?

Det går vel to dager å få koffeinet ut av kroppen og ca tre dager for å venne seg av med søtt, så etter fire dager burde du fått bort de verste abstinensene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 21:19   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av Kristian

og ca tre dager for å venne seg av med søtt,

oj jeg trenger minst tre uker, dette tror jeg er veldig individuelt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 21:46   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Aspartam

Opprinnelig lagt inn av nøtta

oj jeg trenger minst tre uker, dette tror jeg er veldig individuelt

Etter tre dager slutter du å tenke på søtt hele tiden. etter tre uker smaker det ikke godt med søtt. Avvent er ett relativt begrep.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 23:43   #7
musikeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 56
Innlegg: 30
musikeren er på en erverdig vei

Sv: Aspartam

Men... Jeg har enda ikke fått noe ordentlig svar på det jeg spurte om.

Anyone?

musikeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-05-06, 15:27   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam

Postet dette i en annen tråd;

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som "tåler" aspartam?? elian Lavkarbo generelt 13 07-03-05 20:44
aspartam *iselilja* Atkins kosthold 7 20-02-05 23:21
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34
Myrdet av Aspartam mam Generell diskusjon 6 11-11-04 11:42
Noen erfaringer med aspartam Silvandar Atkins kosthold 10 19-02-04 14:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no