Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har du vært på Kreta?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-13, 13:43   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Har du vært på Kreta?

Isåall, har du en plass/et hotell å anbefale?

Vi er en storfamilie som skal dra, og vi vil helst ikke ha såååå lang busstid fra flyplassen, samt basseng ved hotellet er et must....og gjerne all inclusive...

Tips anyone?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 17:02   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Kan anbefale Minoa Palace i Platanias som er veldig bra og du kan få all inclusive. Syntes også at Majestic og St. Helena er bra, litt usikker på om det er all inclusive der. Det tar ca 30-50 min fra flyplassen ut hit alt etter hvilken vei bussen kjører og hvor mange stopp den skal ha først. Rutebussen inn til Chania tar ca 30 min

Mange synes Platanias er for turistifisert, men hele nordkysten på Kreta er fyllt til randen av nordiske turister i sesongen, sånn er det bare

Skal du nærmere Chania og flyplassen har du Agia Marina som er noe roligere enn Platanias kjenner ikke så godt til hotellene der, men har hørt at Alexandra beach er helt fantastisk. Enda nærmere Chania by (og flyplassen) og enda roligere er Kato Stalos, Kato Daratso og Agia Apostoli, men her har jeg ikke kjennskap til hotellene, men anbefaler deg og se på turoperatørene sine sider. Omtalene er ganske greie og de har jo mange kundeomtaler også.

Dersom du havner i Platanias kan jeg anbefale deg og gå på en restaurant på stranden som heter Kyano, den ligger rett ved hotellet St. Helena og er kjempekoselig. De har en liten lekeplass også.

God tur

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 05-03-13 kl 21:37.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 17:08   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Vi var i Platanias i fjor sommer og bussen fra flyplassen tok 2 timer - vi var på det siste hotellet på ruta, det ligger noen hundre meter unna det som anbefales over her. Morsom liten by da! Men legg merke til at dette hotellet ligger på oversiden av veien og det dermed er et lite stykke ned til stranden. Vi lå på motsatt side av moloen og der var ikke stranden noe fin, men jeg har hørt at den skal være veldig fin på den siden av moloen / havna dette hotellet ligger.

Hotellet vi hadde oppfyller slett ikke kravene dine, derfor anbefaler jeg det ikke.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 20:24   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Jeg har vært i rethymnon og Chania, og selv om det er 20 år siden jeg var i rethymnon syns jeg det var en mye hyggeligere plass enn Chania.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:36   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vi var i Platanias i fjor sommer og bussen fra flyplassen tok 2 timer - vi var på det siste hotellet på ruta, det ligger noen hundre meter unna det som anbefales over her. Morsom liten by da! Men legg merke til at dette hotellet ligger på oversiden av veien og det dermed er et lite stykke ned til stranden. Vi lå på motsatt side av moloen og der var ikke stranden noe fin, men jeg har hørt at den skal være veldig fin på den siden av moloen / havna dette hotellet ligger.

Hotellet vi hadde oppfyller slett ikke kravene dine, derfor anbefaler jeg det ikke.

Hvilket av hotellene sikter du til?
Minoan Palace ligger på begge sider av veien og har gangbro over så det er ikke noe problem. Majestic ligger på oversiden av veien og har et veldig fint bassengområde som er barnevennlig. St. Helena ligger på stranda og har også et bra bassengområde. Alexandra beach ligger også på stranda.

Du har helt rett i at stranda rundt moloen ikke er så fin det er helt i grensa til Agia Marina så da svarer det seg heller og velge et hotell som ligger i selve AM for å få skikkelig strand dersom man vil ha det.

Når det gjelder busstransfer er det faktisk vanskelig og si hvor lang tid det tar for det er aldri faste ruter på de der bussene. Jeg har stort sett aldri hatt mer enn 50 min på bussen, bortsett fra en gang da turen starta inne i byen og stoppa på de merkeligste plasser midt i rushen. Da tok det ca halvannen time, men jeg vil tro 2 timer er det lengste. Det tar vel egentlig lengst tid å komme seg fra den flyplassen for det er alltid noen som somler og går på feil buss og sånt Men jeg vet jo ikke hva som er lenge for TS og om dere kanskje kan leie bil eller evt ta taxi til hotellet.

Rethymnon er en fin liten by men har endret seg mye de siste årene og er ikke så sjarmerende lengre, dessuten er busstransfer fra flyplassen dertil atskillig lengre. Jeg kjører fra Chania til Rethymnon på ca 50min og jeg kjører som en greker, dvs som et svin , der nede. Fra Chania til Platanias bruker jeg ca 20 min. Flyplassen ligger et stykke utenfor byen så det sier seg selv at det blir noe lengre tur til Rethymnon.

Jeg er ganske godt kjent på Kreta etterhver og har fastboende venner der nede, men kjenner selvfølgelig ikke til alle hotellene og spesielt ikke all-inclusive, så jeg anbefaler absolutt TS og sjekke reiseselskapene sine sider også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 05-03-13 kl 21:45.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:48   #6
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har du vært på Kreta?

Vi var i Rethymnon sist sommer og stortrivdes der. Bodde på Ibiscos garden i en av de sist bygde delene og var storfornøyde. Store og flotte rom, godt renhold, store og rene basseng og veldig imøtekommende folk. Ikke all inclusive, men mange hadde frokosten inkludert. At vi havnet her var rett og slett fordi vi ville ha leilighet med to soverom.

Foreldrene mine sverger til Bios når de reiser alene. Det samme gjelder for flere av deres vennepar. Her har de dog ikke to-roms leiligheter, så dette utgikk for vår del.

Rett bortenfor Ibiscos var det en familierestaurant der vi valgte å spise mange av måltidene. Aris Marie hadde alt du ønsket og litt til. Mor i familien styrte kjøkkenet, og valgte råvarer på daglig basis. Mine foreldre er i Rethymnon hvert år, og det er eneste stedet der de sier man kan bestille alt på menyen uten å ha noe magetrøbbel. Vi hadde heller ikke noen problemer med å bestille annet enn det som stod på menyen -altså å gå utenfor de faste oppskriftene. De matleie fikk til og med fiskepinner

Hotellet vi bodde på ligger ikke rett på stranda, men i veien over. Det var kort vei til matbutikk (med minibank), stranda og alt vi trengte. Vi gikk til gamlebyen (også åtteåringen) de fleste kvelder, og om vi var der lenge tok vi drosje tilbake til hotellet for 5 euro.

Vi var også på dagstur til Chania, og det føltes mer som en by på ett eller annet vis. Det virket mye større, travlere og... trangt på et vis. Det var ikke det at det ikke var trivelig der, det bare føltes mer som en by. Rethymnon hadde mer "avslappet småby"-følelse på et vis.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:03   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Chania er mer en by ja
Vi bodde forresten i kato Stalos, det minnet om alnabru med strandlinje.... hotellets nærmeste naboer var en møbelbutikk og en bilsjappe. Men hotellene ned mot stranda virket fine, og stranda var veldig bra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:03   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvilket av hotellene sikter du til?
Minoan Palace ligger på begge sider av veien og har gangbro over så det er ikke noe problem. Majestic ligger på oversiden av veien og har et veldig fint bassengområde som er barnevennlig. St. Helena ligger på stranda og har også et bra bassengområde. Alexandra beach ligger også på stranda.

Vi lå på et rimeligere hotell som het Marika, på den andre siden av moloen. Dette var et hotell uten servering, men med to små "restauranter" som vi brukte en del da, men frokost og lunsj kjøpte vi i et bakeri et stykke oppe i gata og lagde på rommet (var med kjøleskap og kokeplater).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:30   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Har du vært på Kreta?

Jeg har vært på Kreta 1 gang for mange år siden. Rethymnon er en fin by. Men har nå forelsket meg i Rhodos by, og skal dit i 14 dager i Juni igjen, for 4 gang.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 07:50   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vi lå på et rimeligere hotell som het Marika, på den andre siden av moloen. Dette var et hotell uten servering, men med to små "restauranter" som vi brukte en del da, men frokost og lunsj kjøpte vi i et bakeri et stykke oppe i gata og lagde på rommet (var med kjøleskap og kokeplater).

Kjenner til det ja, mange som sverger til det og det er helt ok, men som du sier stranda er ikke så fin der.

De aller fleste hotellene der ned har kokemuligheter og jeg har alltid laga mat (spesielt frokost og til dels lunch) på rommet. Er små butikker overalt som selger det man trenger av mat og jeg har aldri opplevd noen form for magetrøbbel der ned på noen av de tavernaene jeg har vært på og jeg har en ekstremt sart mage Nå skal det være sagt at jeg sjelden går på turistrestaurantene og holder meg helst til de cafeene som de lokale går på og jeg har vært mange rare plasser på den øya

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 08:29   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kjenner til det ja, mange som sverger til det og det er helt ok, men som du sier stranda er ikke så fin der.

Vi koste oss vi, men hotellet begynte å bli litt slitent og de siste dagene (var der i 2 uker) var vi litt leie av de kummerlige matlagings-forholdene på rommet.

I år blir det en uke på Alcudia, Mallorca med frokostbuffet. *gleder seg*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:09   #12
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

....og gjerne all inclusive...


Med en håndfull restauranteiere i Platanias som kilde, har omsetningen sunket med ca 20% de siste 4 årene. Ikke fordi det er færre turister, men fordi flere velger all inclusive. Hvis utviklingen fortsetter vil restaurantmangfoldet i landsbyen blir svært redusert. Dette syns jeg er synd, fordi Platanias – selv om stedet er realt turistifisert – har en mengde virkelig gode restauranter hvor de er stolte av å servere god kretisk mat.

Det blir vel også litt kjedelig å spise på samme stedet dag etter dag?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 12:38   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det blir vel også litt kjedelig å spise på samme stedet dag etter dag?

Vi har muligheten til å velge all inclusive dit vi skal i år, men har kun valgt frokost nettopp fordi vi vil litt rundt på forskjellige steder og spise. Det er jo halve moroa - minst!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:04   #14
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Har du vært på Kreta?

Hm...kanskje velge bare frokost på hotellet da...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 13:27   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Nå vet jo ikke jeg hvor mange mennesker som er i en «storfamilie», men hvis dere ikke er flere enn ni, ville jeg ha leid en niseters bil fra Chania lufthavn. Kjøre til Platanias tar bare 35-40 minutter på «New national road», som er motorveien.

Og hvis dere først har en leiebil, er Platanias veldig sentralt plassert med tanke på steder man kan nå i løpet av en dagstur med leiebil.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 16:28   #16
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hm...kanskje velge bare frokost på hotellet da...

Det hadde jeg gjort

Nå skal jeg ikke si at jeg har prøvd all inclusive,
så skal ikke si aa det ikke er å foretrekke, men...

Vi liker veldig godt å prøve mye forskjellig mat og plasser,
ikke minst oppleve forskjellige små restauranter og små kafeer,
bli kjent med nye folk, og oppleve litt forskjellig.

Du kan finne den aller koseligste plassen der du aller minst venter det,
og som regel mye billigere litt utenom selve gata.

Så, hvis hotellet ligger innom gåavstand til byen, så hadde nok jeg valgt
å innta bare frokost der, og så hadde jeg valgfritt kunnet gå dit jeg ønsker og innta middag.

Og etter hvert som man blir litt kjent med den lokale befolkning, kan du få mange gode tips om bra restauranter og gode opplevelser som slett ikke koster fletta

Uansett hva du velger God Tur

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 20:29   #17
skrulla30
Nytt Medlem
 
skrulla30 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ringerike
Innlegg: 6
skrulla30 er på en erverdig vei

Sv: Har du vært på Kreta?

Aigi Apostoli. Hotel Flamingo Hyggelig rolig sted med flotte strender. Her koser både barn og voksne seg. Ikke så stort hotell, og ikke det mest fancy, men rent og fint, fint basseng ute og barnevennlig. Hyppig busser til Chania (10 min på buss) 150 m fra hotellet, så da kan man oppsøke mer liv om man ønsker det.

skrulla30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Back from Kreta! Gressenka Ketolysekuren 3 03-10-10 23:46
Skal til Kreta om 2 uker Gressenka Ketolysekuren 11 17-09-10 10:07
Yoghurt på Kreta annerii Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 04-07-09 06:55
Kreta (Gerani) i mai/juni - noen som har vært? screwball Generell diskusjon 19 07-02-09 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no