Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Om det å gjøre sine erfaringer/kunnskap til "business"

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-14, 12:07   #1
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Om det å gjøre sine erfaringer/kunnskap til "business"

Det var tilløp til snakk om det i journalen min nå, og når vi først snakker om det der, så synes jeg det er like greit og ikke minst redelig å snakke om det mer "offentlig" her- og, jeg må si at om et og annet medlem her skulle føle seg truffet av dette, så er det ikke ment som et angrep på initiativet, men på gjennomførelsen- og, jeg synes at når man bruker forumet som en del av markedsføring/research på synspunkter, så må det være innafor å dele tanker om det i en tråd også.

Jeg synes det ikke bare er helt ok, men vitner om forretningsteft og initiativ å bruke sin slankeopplevelse og lærdom etter kanskje årevis på dette forumet, og etter å ha lest bøker om lavkarbokosthold, til å lage "buisness" av det. Vi har og har hatt så mange helt ufaglærte Grete Roede-konsulenter som er regnet som en stueren beskjeftigelse, vi har Jaquesson, som dukker opp i avisen så snart hun ikke har sendetid, og vi har personlige trenere med noen helgekurs, og synsere som ikke har fagutdanning til å backe å være det, overalt- og når folk får "kunnskap" om lavkarbo fra VG blir det feil uansett.

At vi får en slik tendens blant de som forfekter lavkarbo nå, er helt naturlig. Og vi har i årevis delt kunnskaper og gitt råd basert på erfaring i tillegg til det vi har lest av litteratur om emnet her inne på forumet uten å ha en grad i ryggen. Vi har en masse blogger som går på samme prinsippet, og jeg synes det er flott.



Problemet for meg er ikke at noen gjør penger på dette ved å gå et skritt videre og gjøre det kommersielt. Det som får meg til å steile er dog kvalitetsnivået på det som faktisk selges til slankere. Et eksempel er en e-bok jeg nylig lest gjennom- som til vanlig koster 49 kroner, og faktisk består av rundt 50 sider som ikke er korrekturlest, der bildene er av en kvalitet man i mine øyne ikke kan "trykke" i noe man tar betalt for, og som i bunn og grunn egentlig er to ukers bloggposter med forord som man har laget pdf av.

At Fotballfrua, Kristine Weber, Torkil Andersen, Lena Beatrice- alle med helt forskjellig utgangspunkt, kunnskapsnivå, bakgrunn etc har tjent godt på kurs og bøker om lavkarbo er HELT uproblematisk for meg. At bloggere som kostdoktorn gir ut bok var jo også kun flott- ikke først og fremst fordi han har en medisinfaglig grad i bakgrunn, men fordi boka var gjennomført, og ikke akkurat bare bloggposter i bokform. Skaldeman, som på sin side vel kun har erfaring å by på, har hjulpet mange kun ved hjelp av den erfaringen, men det han har gitt ut har holdt høy kvalitet.

E-bøker er en ullen ting i "bokindustrien" enda, man kan "gi ut" omtrent hva som helst selv som pdf, og selge det via domenet sitt. Men jeg må si at den som gjør dette bør ha stolthet og anstendinghet til å faktisk tilby et produkt som holder mål hvis en tar betalt. Kommersialisering av slankeindustri er ikke noe nytt, ikke av lavkarbo heller, men jeg ville for eksempel aldri kjøpt et dyrt kursopplegg av noen som tok betalt for en e-bok som rett og slett ikke har dårlig innhold, men som har innhold man ikke kan kreve penger for.

Siden det ikke er lover og regler på området som regulerer dette, så håper jeg dønn ærlige tilbakemeldinger kan få folk til å tenke seg litt om- den graden av kontroll som finnes blir på samme nivå som på dette forumet. Kursopplegget som drives av den som selger e-boka kan være fantastisk, for alt jeg vet, men boka gir meg et svært dårlig inntrykk som ville fått meg fra å investere i kursopplegget.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:42   #2
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Om det å gjøre sine erfaringer/kunnskap til "business"

Hør hør! Støtter dette!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaringer med "Lavkarboklubben"? Finnes andre Lavkarboklubben-klubber? tonemor Lavkarbo generelt 2 28-12-12 23:03
Firmaet "Sunt Hjem" endevender folks kjøleskap for å gjøre dem sunnere Brokkoli Nyheter / media 3 07-01-12 01:56
"Slankesukker kan gjøre deg feit" Betta Artikler 11 21-02-08 23:16
Erfaringer med "guttepupper"? Kenny Spørsmål og svar 13 06-02-08 23:21
Hva er best å gjøre når man "skeier litt ut" med karbo? Lollypop! Ketolysekuren 5 01-10-07 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no