Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfritt godteri?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-05, 19:28   #1
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg

Sukkerfritt godteri?

Er det VIRKELIG sånn at vi kan spise godis uten sukker? altså sukkerfritt godteri? det er sånne sukkeralkoholer i de, og jeg mener at jeg har lest at det ikke er noe farlig.. stemmer dette? ...men uansett er vel ikke det godteriet noe bra å spise, det øker vel søthungeren?

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 19:34   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Øker søthungeren, ja

Noen tåler sukkeralkoholer, mens for andre igjen, så stagnerer vekttapet. Så du må nesten prøve deg frem.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 19:53   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Øker ikke søthungeren hos meg. Men det bør jo begrenses endel uansett. Ekte mat er best. Jeg bruker oftest BÆR som "godteri". I smoothies eller med pisket krem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 19:57   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

også er det jo det med de sukkeralkoholene, at endel får magesjau...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-05, 20:28   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Noen tåler dem, noen tåler det ikke. Noen får magesjau/luftsmerter, - andre opplever at vekta stopper opp. Noen opplever alt på en gang.... Jeg tåler bare mindre og mindre av kunstig søtstoff, - mens andre tåler mer og mer......

Du må bare prøve deg frem !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 14:12   #6
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Opprinnelig lagt inn av Aline

også er det jo det med de sukkeralkoholene, at endel får magesjau...

så det kan derfor kanskje være grunnen til at jeg trodde at jeg skulle gå i lufta etter en pose med dietorelle her om dagen? det bråket noe HELT UTROLIG i magen, og det føltes veeeeldig som om jeg var på vei til å sprenges gjennom hustaket..(sa Matilde rolig.... )

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 31-07-05, 16:45   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jupp - det var nok derfor En POSE ditorelle? Hum..Bare sett slike små pakker (med max 10 små i?). Er det noe annet du har? Kjekt med sukkeralkoholder, kan spise f.eks. Lächerol, eller Menthos drops (slike som er sukkerfrie) osv..Jeg tåler en god del, men slike Menthos drops ødelegger dagen totalt. Da sitter jeg pådo resten av dagen

I Sverige har dem også sukkerfritt godis..namnam (har det jo i Norge og, men lite utvalg)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 00:18   #8
Searynox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 35
Innlegg: 8
Searynox er på en erverdig vei

Godis, hva kan jeg spise?

Hei!

Masse fin info her, har nettopp blitt medlem.
Går som sagt på ketolysekuren, og får skikkelig sukker-kick iblandt! Da hjelper det å spise jordbær med fløte og søtningsmiddel i, men jeg leter febrilsk etter no godis jeg kan spise :P Selvfølgelig ikke i store mengder.. men noe med lavt karbohydratinnhold som kan slukke det sukker-kicket jeg får iblant. Ikke tilfeldigvis noen som har kommi over en lav-karbohydrat-sjokolade?

-Silje

Searynox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 01:31   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Searynox

Hei!

Masse fin info her, har nettopp blitt medlem.
Går som sagt på ketolysekuren, og får skikkelig sukker-kick iblandt! Da hjelper det å spise jordbær med fløte og søtningsmiddel i, men jeg leter febrilsk etter no godis jeg kan spise :P Selvfølgelig ikke i store mengder.. men noe med lavt karbohydratinnhold som kan slukke det sukker-kicket jeg får iblant. Ikke tilfeldigvis noen som har kommi over en lav-karbohydrat-sjokolade?

-Silje

Hei Searynox!
Velkommen skal du være!
Jo, Atkinssjokoladene inneholer jo bare ca 2g karbohdrater pr stk.! De kan du gjerne spise en av, av og til, hvis du absolutt må ha sjokolade, men regn med at magen gir lyd fra seg!
En annen ting er at Ketolysekuren er en kur. Det er lurt å venne seg av med sjokoladespisningen mens en går på kuren, søthungeren blir mindre etter hvert og det blir lettere å holde seg unna den når kuren er ferdig. (Tar du ketolysetablettene, forresten? De minsker også søthungeren. )
Det er mye lurere å gjøre som du alt har gjordt,- spis litt bær med fløte. Du kan også lage gele eller fromasje etter boken,- med en kremklatt på, smaker det kjempegodt.
Confecta har også noen sjokoladedrikker med ca 5 - 6 g karbohydrater pr. 2 dl ferdig drikke. Det er jo litt mye , men sparer du litt på dagskvoten en dag, bruker det å gå bra, og de smaker veldig godt!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 13:40   #10
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien

Ikke tilfeldigvis noen som har kommi over en lav-karbohydrat-sjokolade?

Har funnet en som jeg har kjøpt på ICA(maxi og Stormarked), og har også kjøpt den i godtekiosken på Bergen Kino. Cavalier Bar heter den... Den er belgisk. Det er 6 forskjellige smaker og er fra 3-5 karbo(netto) pr sjokolade. Smaker kjempegodt!Ikke så stor sjokolade, men mer enn nok til å dekke behovet!

__________________









wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 18:08   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av wannabeslim

Har funnet en som jeg har kjøpt på ICA(maxi og Stormarked), og har også kjøpt den i godtekiosken på Bergen Kino. Cavalier Bar heter den... Den er belgisk. Det er 6 forskjellige smaker og er fra 3-5 karbo(netto) pr sjokolade. Smaker kjempegodt!Ikke så stor sjokolade, men mer enn nok til å dekke behovet!

Et godt råd: Kjøp først en og spis den. Se om magen din tåler søtstoffet. Får du ikke vondt i magen av en, så vet du at du iallefall kan spise en... Om du kjøper fler og spier fler, OG får vondt i magen, så vet du ikke om det er en eller to eller tre du ikke tåler/tåler !

*sa klokavskadeNille som viste seg å ikke tåle 1/2 engang*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 03:43   #12
Searynox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 35
Innlegg: 8
Searynox er på en erverdig vei

Tusen takk for fine svar alle sammen..


Jeg bruker ikke tablettene nei.. Jeg går på kuren sammen med broren og faren min, og det gjør det en hel del enklere og spise riktig. All mat vi har i huset er tilpasset og jeg merker klart at sukkerbehovet og matlysten har gått ned etter bare 2 uker. Men alikevel trenger jeg å vite at det er mulig å spise en sjokolade, Om jeg får lyst på, for av en merkelig grunn er det da mye lettere å velge bort den sjokoladen. Det er bare det å Vite at jeg faktisk kan ta den Snodig det der.. Men men, takk for fine svar! Kjempefin side, kommer nok til å stikke innom her en del for flere gode tips!

Searynox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 10:07   #13
Carrie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 35
Innlegg: 7
Carrie er på en erverdig vei

Hva har dere å si om Ekstra drops og Lacryl?

Carrie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 23:36   #14
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Veit ikke med Extra drops, men Lacryl er det jo ikke karbiser i? Eller var det Läkerol? Det spiser nå jeg masse av. Samme med "Menthos" i eske (ps, sistnevnte gjør så jeg må sitte på do resten av kvelden..)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-08-05, 11:37   #15
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carrie

Hva har dere å si om Ekstra drops og Lacryl?

Lacryl får eg litt sug i magen av, men det er sjølvsagt individuelt. Synst Extra drops er OK om du ikkje et for mykje, då vil du nok merke det på magen, -og kanskje ikkje så lurt for vekta, heller, om det blir mykje. Har litt mistanke om at nokre kroppar kan registrere sukkeralkoholar som karbohydratar, også. Det som er positivt er at ein ikkje får same blodsukkersvingingane av dei som av sukker. Dessutan, eit slikt drops kan du kose deg med i munnen ei stund, om du ikkje gløymer deg og tygg det...

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 20:42   #16
Searynox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 35
Innlegg: 8
Searynox er på en erverdig vei

Hei!


I dag var jeg ute og kom over både Atkins sjokolade og Cavalier bar (som de forresten har på Vita helsekost butikker også), men ble litt overrasket over innholdet.

Av alle Atkins sjokolade-barene jeg fant var det "Endulge - Mint" står det "2gr net carbs" på forsiden, men når jeg leser på baksiden står det Karbohydrater pr pakke = 10,5g. Hvilke stemmer av disse?

Så fant jeg Cavalier Bar også, som noen nevnte det kun var 3-5g karbohydrater i, men på den står det hele 47,7g pr. 100g, og ettersom sjokoladen kun er på 21g vil det jo si ca 10g pr sjokolade.

Ikke meningen å kverrulere på noen, bare håper noen vet noe mer om dette =)

Searynox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 20:50   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Searynox

Hei!


I dag var jeg ute og kom over både Atkins sjokolade og Cavalier bar (som de forresten har på Vita helsekost butikker også), men ble litt overrasket over innholdet.

Av alle Atkins sjokolade-barene jeg fant var det "Endulge - Mint" står det "2gr net carbs" på forsiden, men når jeg leser på baksiden står det Karbohydrater pr pakke = 10,5g. Hvilke stemmer av disse?

Så fant jeg Cavalier Bar også, som noen nevnte det kun var 3-5g karbohydrater i, men på den står det hele 47,7g pr. 100g, og ettersom sjokoladen kun er på 21g vil det jo si ca 10g pr sjokolade.

Ikke meningen å kverrulere på noen, bare håper noen vet noe mer om dette =)

Dette har med sukkeralkoholer å gjøre. Disse karbohydratene øker ikke blodsukkeret, og man tar dem ikke med i "regnskapet" over karber. Når du skal finne ut hvor mye karbohydrater de inneholder regner du totalt antall karber minus sukkeralkoholene (det står på pakken hvor mye som er sukkeralkoholer).

Hvis du bruker søkefunksjonen her inne finner du MASSE om dette.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 16-08-05, 22:08   #18
Searynox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 35
Innlegg: 8
Searynox er på en erverdig vei

Ahh ok, tusen takk! =)

Searynox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 17-08-05, 22:17   #19
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Vel, sukkeralkoholane får ikkje fram jojo-effekten på blodsukkeret, men vekta mi har gått opp periodar eg har ete slike, sjølv om eg har vore kjempeflink med å halde meg på lite karbohydrat. Eg har funne ut at eg må rekne med alle karbane om det skal gå bra ....

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-05, 06:53   #20
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kunimundur

Vel, sukkeralkoholane får ikkje fram jojo-effekten på blodsukkeret, men vekta mi har gått opp periodar eg har ete slike, sjølv om eg har vore kjempeflink med å halde meg på lite karbohydrat. Eg har funne ut at eg må rekne med alle karbane om det skal gå bra ....

Ja, flere som har trøbbel med dette. Selv holder jeg meg unna fordi jeg synes at kunstige søtstoffer trigger søtsuget mitt. Og siden jeg teller bittelitt kalorier (siden jeg ikke ser ut til å ha apetittregulering lenger ) vil jeg jo heller bruke dagens kalorier på noe ordentlig, næringsrik mat, ikke bare vomfyll med e-stoffer.

I tillegg synes jeg det at det gir fordøyelsesproblemer hos de fleste er litt ekkelt.Min logiske sans sier iallefall at noe som forårsaker slikt ikke kan være særlig sunt. Det er jo kroppens måte å si ifra på at den ikke liker noe, det. Og vi ville jo ikke spist noe som fikk oss til å kaste opp, for eksempel!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 01:58   #21
Lucc30
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 1
Lucc30 er på en erverdig vei

Sv: sukkerfritt godteri?

Opprinnelig lagt inn av Searynox, her.

Hei!


I dag var jeg ute og kom over både Atkins sjokolade og Cavalier bar (som de forresten har på Vita helsekost butikker også), men ble litt overrasket over innholdet.

Av alle Atkins sjokolade-barene jeg fant var det "Endulge - Mint" står det "2gr net carbs" på forsiden, men når jeg leser på baksiden står det Karbohydrater pr pakke = 10,5g. Hvilke stemmer av disse?

Så fant jeg Cavalier Bar også, som noen nevnte det kun var 3-5g karbohydrater i, men på den står det hele 47,7g pr. 100g, og ettersom sjokoladen kun er på 21g vil det jo si ca 10g pr sjokolade.

Ikke meningen å kverrulere på noen, bare håper noen vet noe mer om dette =)

Her har de sukkerfrie sjokolader som kan kjøpes på nett: www.konfektgalleriet.no

Søk på sukkerfrie.
Skal til Bergen i morgen og skal innom og bevilge meg en plate i tillegg til å kjøpe med meg noen hjem. Kommer tilbake til hvordan den smakte og hvordan det gikk med magen siden.

Lucc30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 08:01   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt godteri?

Vil bare minne om at denne tråden er fra 2005

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 09:32   #23
Pinklady
Nytt Medlem
 
Pinklady sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 9
Pinklady er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri?

Men er det ikke slik at sukkerfrie produkter inneholder søtningsstoffer som øker insulinprodukjsonen i kroppen`altså blodsukker? ergo er der ikke lov med sukkerfrie pastiller o.l når man går på keolsekuren? Jeg har like godt kuttet ut alt av slike pastiller jeg. Spiser litt baconckrisp innimellom på lørdager om behovet for snack melder seg. 0 carb i det! men blir jo kvalm av 5 biter da. hehe men får dekket snack behovet da

__________________


Pinklady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 20:11   #24
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Sukkerfritt godteri?

Synes det trigger for mye søt behovet mitt jeg. Er jo seff godt av og til hadde man bare klart og spise ett dropps da.. jeg får lufft og blir dårlig i magen.. vekta stanser også .. ikke er det sunt heller. fulle av e- stoff. Men en gang i blant skader vel ikke. Hadde ikke villet spist slikt vær dag

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 14:39   #25
Maskeblomst
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
Maskeblomst er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt godteri?

Selve søtsmaken er nok til at insulin frigjøres, men siden blodsukkeret ikke vil stige vil det ikke påvirke så mye annet en sultfølelse og søtsug - noe mange opplever blir verre ved at de drikker mye sukkerfri brus og saft. Det er en del interessant info om sukkerfrie søtningsstoffer på sukkerfritt.no

Maskeblomst

Maskeblomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Modifisert Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er dette med sukkerfritt godteri? Lollypop! Ketolysekuren 5 04-09-07 11:43
Godteri i Sverige ... Monen Lavkarbo generelt 42 15-07-07 13:15
Sukkerfritt godteri hos Mix Marianne Nyheter / media 9 19-01-05 20:27
Sukkerfritt Maria Lavkarbo generelt 3 06-11-04 18:39
Helt greit med sukkerfritt??? elian Lavkarbo generelt 3 21-07-04 23:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no