Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Skal vi skravle litt da??

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-07, 00:22   #51
kiwi
Juniormedlem
 
kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 16
kiwi er ny på veien

Sv: Skal vi skravle litt da??

Jeg stekte nylig vafler til en bursdag... det var tortur det!

Er det flere som tenker karber hele dagen? Jeg mener, når jeg ser mat folk spiser eller hva folk kjøper på butikken, så tenker jeg hele tiden på hvor mye karber det er i alt de har plukket ut.. Venninna mi spiste en hamburger nylig, jeg satt og irriterte meg over at hun blandet fet burger med brød full av karber. Men jeg sa ingenting!

Jeg har hatt et par uker med stillstand, men nå er det fart på sakene igjen.

__________________
1. mnd: -7.5 kg
kiwi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 08:12   #52
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

kiwi... du er ikke den eneste
sitter ofte og tenker sånn jeg også hehe

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:24   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av kiwi, her.

Er det flere som tenker karber hele dagen? Jeg mener, når jeg ser mat folk spiser eller hva folk kjøper på butikken, så tenker jeg hele tiden på hvor mye karber det er i alt de har plukket ut.. Venninna mi spiste en hamburger nylig, jeg satt og irriterte meg over at hun blandet fet burger med brød full av karber. Men jeg sa ingenting!

JA!! særlig hvis jeg står i kø på butikken og ser f.eks småbarnsforeldre med kurven full av kjeks, coco-puffs (eller hva de heter) og saft. Eller litt dvaske 40-åringer med øl og kneipbrød og potetgull i kurven... Og jeg får egentlig dårlig samvittighet av det, for jeg veit jo at folk ser i min kurv og tenker sitt om det jeg kjøper, og jeg hater den tanken. Særlig hvis jeg kjøper fløte, lettrømme eller smør.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:26   #54
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal vi skravle litt da??

Jeg også tenker sånn... Jeg tar meg faktisk i å lure på hvordan de kan behandle kroppen sin sånn Selvom jeg har veldig lyst på de samme tingene selv

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:30   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg også tenker sånn... Jeg tar meg faktisk i å lure på hvordan de kan behandle kroppen sin sånn Selvom jeg har veldig lyst på de samme tingene selv

jeg må innrømme at jeg i mine mest overfladiske øyeblikk tenker at det å se de handle det inn gir meg lyst til å aldri spise det mer.. samme som at jeg ikke får lyst på øl etter å stikke hodet inn til det faste innventaret på lokalpuben borte i gata...

Også blir jeg ofte selvironisk og tenker at jaja, når de tenker på meg dytte i meg tingene jeg kjøper så vil i hvertfall ikke andre spise det! Hvis jeg har en utskeielse og spiser sjokolade f.eks...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:36   #56
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg må innrømme at jeg i mine mest overfladiske øyeblikk tenker at det å se de handle det inn gir meg lyst til å aldri spise det mer.. samme som at jeg ikke får lyst på øl etter å stikke hodet inn til det faste innventaret på lokalpuben borte i gata...

Også blir jeg ofte selvironisk og tenker at jaja, når de tenker på meg dytte i meg tingene jeg kjøper så vil i hvertfall ikke andre spise det! Hvis jeg har en utskeielse og spiser sjokolade f.eks...

Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat Mye rart en skal tenke på gitt...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:44   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat Mye rart en skal tenke på gitt...

Ja, det er akkurat sånn jeg tenker også.. Også får jeg nesten uimotståelig lyst il å spørre om de ser noe sukkerholdig i kurven min!...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:38   #58
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat Mye rart en skal tenke på gitt...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 22:47   #59
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal vi skravle litt da??

Godt å se jeg ikke er alene med de rare tankene mine..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 10:37   #60
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Godt å se jeg ikke er alene med de rare tankene mine..

Mornings...

Er ikke rare tanker syns jeg da... Vi er blitt så mye mer bevvist på hva vi gjør med kroppen vår...
Jeg har opplevd at folk kommer bort til meg når jeg handler og de titter i kurven min... Og lurer fælt på hva jeg skal lage for noe... Da svarer jeg at jeg har lagt om kostholdet osv.... Nyskjerrige blir de fleste og spør de mer, så forteller jeg om ketolysekuren. Flere har bedt om adressa og er blitt veldig gira... Det syns jeg er morro!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 10:59   #61
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg også kikker i handlekurvene til folk... Men så har jeg tenkt på en ting.. Når folk ser meg kjøpe rømme, fløte, bacon osv... Så ser de sikkert på meg og tenker at jeg burde ta meg sammen og slanke meg litt, ikke rart jeg er feit når jeg spiser sånn mat Mye rart en skal tenke på gitt...

Sånn tenkte jeg også i starten, men så toppet jeg jo kurven med masse ferske grønnsaker og tenkte at alt dette er sunn ren mat, så får folk tenke hva de vil

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 11:00   #62
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Mornings...

Er ikke rare tanker syns jeg da... Vi er blitt så mye mer bevvist på hva vi gjør med kroppen vår...
Jeg har opplevd at folk kommer bort til meg når jeg handler og de titter i kurven min... Og lurer fælt på hva jeg skal lage for noe... Da svarer jeg at jeg har lagt om kostholdet osv.... Nyskjerrige blir de fleste og spør de mer, så forteller jeg om ketolysekuren. Flere har bedt om adressa og er blitt veldig gira... Det syns jeg er morro!!!

Bor du på et lite sted, Gerd? He he, jeg hadde blitt litt sur hvis folk lurte på hva jeg handlet og hva jeg skulle bruke det til
(og jeg bor på et lite sted )

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 11:16   #63
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Bor du på et lite sted, Gerd? He he, jeg hadde blitt litt sur hvis folk lurte på hva jeg handlet og hva jeg skulle bruke det til
(og jeg bor på et lite sted )

Jepp bor på et lite sted der "alle kjenner alle"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:36   #64
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

vet hva du snakker om Gerd
Kommer fra ett sånt sted selv, og de siste to ukene har jeg trasket opp til lokale butikken og kjøpt en del egg, CC og ost for å lage lapper ( populært i huset her )
Så de har spurt meg hva det er jeg lager av de tre tingene... hehehe
forteller jo hva jeg lager da

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:14   #65
kiwi
Juniormedlem
 
kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 16
kiwi er ny på veien

Sv: Skal vi skravle litt da??

Godt å se at det er flere av oss.

I dag unnet jeg meg en Fedon-sjokolade på butikken, men jeg turte bare spise en liten terning av den i tilfelle vekta stopper opp. Smakte godt da! Ser frem til å nå målet mitt og gli over på Fedon-kostholdet.

__________________
1. mnd: -7.5 kg
kiwi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:21   #66
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Har kjøpt en sjokolade etter jeg begynte. 86% fra helsekosten. Men det er jo sukker i da.. Så jeg spiste bare et par ruter og kasta resten jeg. Altfor mye karber i for min del...Tør ikke prøve ut søtt så mye ennå, redd for å bli "hekta" igjen.. Vært sjokoman og vil helst ikke bli det igjen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:31   #67
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Nå er jaggu Grændissen her igjenn...

Se nå!!! Se under her!!!
Nå er jaggu den Grandiosa-annonsen her igjen!!!
Fyttikatta altså!
BÆSJ!
(*Nicpins denger google - Gerd holder brillan imens*)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:35   #68
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå er jaggu Grændissen her igjenn...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Se nå!!! Se under her!!!
Nå er jaggu den Grandiosa-annonsen her igjen!!!
Fyttikatta altså!
BÆSJ!
(*Nicpins denger google - Gerd holder brillan imens*)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:37   #69
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi skravle litt da??

Så dere det eller?
Nå forsvant den, gitt!
Dakals lille drittmat-annonsen begynte å grine,
og løp hjem til mamma'n sin!
(*Nicpins - Trøndelags svar på Løkki Luuk - smekker raskere enn sin egen skygge*)

Ekle, ekle pizza'en!
*SMEKK!!!!!*

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 17:12   #70
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Skal vi skravle litt da??

det funka vist.. hakke set'n på lenge nå..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter litt matgal Lavkarbo generelt 17 02-06-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no