Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

2 kjappe spørsmål

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-07, 23:05   #1
jallajalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 16
jallajalla er på en erverdig vei

2 kjappe spørsmål

Hei,
Jeg er ny her og har noen spørsmål. jeg startet min diett for 14 dager siden og er nå 94-95 kg, startvekt 100kg. Målet er å komme ned i 70 kg innen september.

1. Jeg spiser kun egg og bacon til frokost, koteletter til middag og noen ganger egg og bacon til kvelds. Føler at det renner av fett i disse dager. Noen som tror det vil være farlig å leve på dette kostholdet i et halvt år?

2. Når maten jeg spiser skal ut igjen er det trege saker..lol. Har ikke vært på toalettet på 4-5 dager og føler heller ikke for det(tisser normalt).Etser det vekk i kroppen, eller er det andre løsninger.

Ellers så er det bare å kjøre på for alle kvinner og menn. Det skal jeg gjøre...... Ikke snakk om å veie over 70 i september.

jallajalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins...ca Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 01:24   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 2 kjappe spørsmål

Hei og velkommen !

Blir litt forvirra, siden du skriver at du følger "Atkins sånn ca." mens det du oppgir å spise ikke er så veldig Atkins, men mer Skaldeman. Atkins sier at du på induksjon skal spise 20 gram karbohydrater pr dag og at hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker. Har du noe grønnsake til alt dette kjøttet og fettet ?

og til spørsmålene dine:

1. nei det er ikke farlig, men etter min personlige oppfatning - noe ensidig .


2. Det er vanlig med treig mage i begynnelsen på vår spisemåte (Atkins). Treig mage har som regel 3 årsaker:

  • Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelse
Som regel er det en kombinasjon av de tre.

Du kan også få treg mage av å spise "ny" type mat. Magen trenger tid til å omstille seg. De som leger om til Skaldeman aktig kost og kutter ut grønnsaker, frukt, melk opplever ofte at de får treg mage. Men etter et par uker går det seg til. Du vil også oppleve at det mengden blir mindre da kroppen nyttegjør seg mye mer av det du spiser og det finnes mindre avfallstoffer å kvitte seg med.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:24   #3
jallajalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 16
jallajalla er på en erverdig vei
Smile

Sv: 2 kjappe spørsmål

Takk så mye for svar!

Du har nok helt rett, jeg kjører en sånn "blandingsmodell"". Tenkte å begynne å tilsett litt blomkålblanding til middagen fra nå av.

Jeg får satse på at magen vender seg til kjøtt kjøret.

jallajalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins...ca Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 10:31   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2 kjappe spørsmål

Sopp er godt og nyttig, stek feks. sopp og bacon sammen med litt oppdelt kokt rosenkål. Hell over litt fløte og la det koke inn. Nyydelig tilbehør. Eller smørdampet brokkoli? Blomkålris og blomkålpure er nydelige potet- og riserstatninger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:40   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 2 kjappe spørsmål

Opprinnelig lagt inn av jallajalla, her.

1. Jeg spiser kun egg og bacon til frokost, koteletter til middag og noen ganger egg og bacon til kvelds. Føler at det renner av fett i disse dager. Noen som tror det vil være farlig å leve på dette kostholdet i et halvt år?

Måtte bare stoppe litt opp på denne jeg
Når du sier et halvt, år, hva mener du da egentlig?
For Atkins, eller noen andre lavkarbodietter er ikke midlertidige. Vel tilrettelegger man kosten på veien, men for de aller aller fleste er det katastrofalt å anta det som en kur, og legge om til gamle vaner når målet er nådd.
Så du må nok belage deg på en evig livsstilendring dersom du vil holde på de gode resultatene!

Ellers signerer jeg på rådene fra Nille. Dersom det er Atkins du vil gjøre, les boka, følg rådene. Kjør på med sunne og gode grønnsaker, brokkoli, blomkål, sopp som Iset sier og så videre (det svømmer i munnen min når jeg leser om den fløtegratinerte soppen!)

Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til, og velkommen hit!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:40   #6
jallajalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 16
jallajalla er på en erverdig vei

Sv: 2 kjappe spørsmål

Meningen var å komme noenlunde raskt ned i det jeg mener er riktig vekt for meg(70 kg er gutt og 175 høy).

Når kroppen da er lettere vil det sannsynligvis bli langt enklere å trene, noe som da forhåpentligvis gjør at vekten holder seg bedre om man detter "litt" tilbake til gammelt kosthold.

Men det er ikke tvil om at kostholdet nå gjør at jeg føler meg lettere og mer vel med kroppen allerede nå, så selv etter nedgangen jeg ønsker, blir det nok å holde seg unna de verste karboene.

Jeg følger egentlig ikke noen diett har jeg skjønt, men kjører max 20 karbo om dagen(stort sett fra 10 og ned), og har tenkt å holde dette i 6 mnd.

jallajalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins...ca Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:00   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 2 kjappe spørsmål

70 kg for en gutt på 1,75 høres lite ut... vill heller prøvd 80-85.... En regel jeg leste engang er at man skal veie ca like mye som man er i cm over meter'n.. Og da regnet man en spinkel kropp. Evt muskler kommer i tillegg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:13   #8
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: 2 kjappe spørsmål

Har ikke vært på toalettet på 4-5 dager og føler heller ikke for det(tisser normalt).Etser det vekk i kroppen, eller er det andre løsninger.



heia..
Er ganske ny her jeg også..har bare holdt på i ca 4 uker..snart.
Ville bare si at jeg spiser fibertabeletter..det fungerer veldig effektivt på meg.Er jo ikke bra at maten blir liggende i tarmen heller..

Så jeg ville anbefalt fiber..ikke er det farlig å ta heller..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Velkommen til spørsmål & svar HP Spørsmål og svar 955 27-01-17 23:29
Et spørsmål om kaffe Photobscura Spørsmål og svar 1 01-11-06 20:30
Spørsmål til Torkil Aadi Lavkarbo generelt 6 01-03-06 23:11
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no