Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hjemmet uke 10

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-09, 14:33   #1
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Hjemmet uke 10

Fikk Hjemmet for uke 10 i posten i går, og det ga meg skikkelig inspirasjon!! Der var det en reportasje om to damer som hadde gått ned 50 kilo hver, og nå hadde de fullført New York Maraton!! FLOTT!!!
Var spent på hvordan de hadde gått ned, og da jeg begynte å lese så jeg det: Eurodiett så klart! Deilig. Da vet jeg at jeg er på den riktige veien til et nytt og bedre liv! Godt å vite når jeg har vært to uker i fase 2, og synes veie fremover er uendelig lang....

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:58   #2
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Heisan!
Det høres utrolig bra ut, flott for de! Jeg er som du inne i 2 uke, i fase 2.
Går stort sett greit, men synes det e vanskelig til tider!! Dagens høydepunkt er måltidet med kjøtt/ fisk/ egg! Merker at det går tregere å gå ned i vekt i denne fasen, men får smøre meg med tålmodighet................har mange kilo igjen før målet! Det positive er at jeg nærmer meg første mål.....ikke 3 sifret tall. Synes helgene er vanskeligst........familien sittet med lørdagskosen, og der sitter jeg med cherry-tomater som kos!!Har du noen " kos" tips
Går det greit med deg i denne fasen?
Hilsen Siren

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:16   #3
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Spekemat & bacon gull.. men disse inneholder store mengder salt.. så det er viktig å drikke masse vann..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 22:06   #4
Eurodiett2009
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 51
Innlegg: 9
Eurodiett2009 er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Bacongull i fase to ??
Er det ikke veldig mye fett også?

__________________
Det er ingen kjærlighet mer oppriktig, enn kjærligheten til mat.
Eurodiett2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 08:21   #5
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Hei Siren.
Gøy med noen som er kommet ca like langt! Fase 1 gikk ganske greit. tok en dag om gangen, og kom gjennom. Nå er det litt vanskeligere. Ikke fordi jeg synes maten er vond, men fordi det er så lenge siden jeg begynte, og så lenge til jeg er ferdig.
Hvis det er kose-kveld hjemme, pleier jeg å spare sjoko-baren min til da. Ellers koser jeg meg veldig med soyanøtter og et glass rødvin. Men jeg er for dårlig til å variere maten min. Middagen blir nesten bestandig stekt løk, sopp, brokkoli og kjøtt. Det er jo godt, men litt variasjon hadde nok vært bra. Går det bra med deg? Har du gode middagstips?
Har du noen oppfølging? Jeg går på Eurodiet vektcoach på Lindbergklinikken i Oslo. 8 mnd oppfølging, og det trenger jeg nok!

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:42   #6
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Hei Olindy!
Jeg har oppfølging ja, går til diabetessykepl. 1 gang i måneden. Ellers vært hos lege til kontroll ( han holder til på samme klinikken). Håper målet skal være nådd innen 1 år.........leeeenge til! Men, må bare ta en dag av gangen!
Middagstips, vel, er ikke så kreativ desverre. Går mye i salat med kylling, omeletter m/ skinke og gr.saker, laks m/ woka gr.saker, suppe( hjemmelagd) m/ kjøtt og masse gr.saker. I helgen skeia jeg ut, hadde pizzastykke, og gikk og småplukka i ungene sitt lørdags-godteri........ikke bra!!! Har henta meg inn igjen heldigvis..........skal ikke være lett!
Hvor mye har du gått ned? Jeg skal til andre veiing neste onsd. er spent på det, men tviler på at det er så mange kilo denne gangen!!
Hilsen " Siren". ( Er på jobb, så nå må jeg avslutte, men, vi høres!!)

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 09:03   #7
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Hei Siren.
Jeg var på gruppe-samling i går, og nå har jeg gått ned 11,8 kilo, og alt sammen er bare fett!! Muskelmassen har økt litt.
Jeg fikk noen sider med tips til maten der. Hvis jeg får en mail-adresse av deg, kan jeg scanne det og sende til deg!
Ellers fikk jeg med meg at det er lurt å ha noe surt på maten, vineddik o.l., for da stiger ikke blodsukkeret så fort. Jeg har diabetes type 2, men nå mens jeg går på eurodiett har jeg kutta medisin, og blodsukkeret er helt "normalt".
Prates! Du kan jo sende meg en privat melding hvis du synes det er dumt å prate sammen ute i forumet! Men det er jo ikke akkurat så stor aktivitet i dette forumet da.

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 14:52   #8
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hjemmet uke 10

Er virkelig dødt, ja. Jeg leter etter andre eurodiett-folk å følge, noen som vet om noen journaler eller noe hvor det går an å se forløpet til noen på eurodiett? Vet ikke om det er noen vits i å starte noen ny tråd, hvis ingen skriver på de like vel? (over lengre tid) Jeg har gått 7 uker på eurodiett nå, og vært medlem like lenge. jeg er helt grønn på dette med forum, så jeg har måttet bruke så lang tid på å finne ut hvordan ting fungerer-for å få mer kontakt med andre på eurodiett, bør jeg lage egen journal, eller hvordan fungerer det egentlig?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 18:38   #9
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Er virkelig dødt, ja. Jeg leter etter andre eurodiett-folk å følge, noen som vet om noen journaler eller noe hvor det går an å se forløpet til noen på eurodiett? Vet ikke om det er noen vits i å starte noen ny tråd, hvis ingen skriver på de like vel? (over lengre tid) Jeg har gått 7 uker på eurodiett nå, og vært medlem like lenge. jeg er helt grønn på dette med forum, så jeg har måttet bruke så lang tid på å finne ut hvordan ting fungerer-for å få mer kontakt med andre på eurodiett, bør jeg lage egen journal, eller hvordan fungerer det egentlig?

Hei Solange!
Har ogå savnet å " prate" med noen som går på Eurodietten! Føler de fleste sverger til Ketolysekuren!
Så hei, og velkommen her!! E nokså grønn jeg også på denne skrivingen, i dette forumet..........men prøver å skrive av og til litt ihertfall! Når startet du på Eurodietten? Hvordan synes du det går? Er du i fase 1 el. 2? Selv er eg i fase 2 nå, og det går stort sett greit......( hadde en liten sprekk i helgen, men hentet meg fort inn igjen!!! Kan skje " den beste" eller hva??) Hvilken ED mat liker du, og hva liker du ikke?
Hilsen " Siren"

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:22   #10
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hjemmet uke 10

Hei! Noen som vet om det er en link til artikkelen i Hjemmet,om de damene??
=)

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 21:11   #11
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hjemmet uke 10

Opprinnelig lagt inn av Siren, her.

Hei Solange!
Har ogå savnet å " prate" med noen som går på Eurodietten! Føler de fleste sverger til Ketolysekuren!
Så hei, og velkommen her!! E nokså grønn jeg også på denne skrivingen, i dette forumet..........men prøver å skrive av og til litt ihertfall! Når startet du på Eurodietten? Hvordan synes du det går? Er du i fase 1 el. 2? Selv er eg i fase 2 nå, og det går stort sett greit......( hadde en liten sprekk i helgen, men hentet meg fort inn igjen!!! Kan skje " den beste" eller hva??) Hvilken ED mat liker du, og hva liker du ikke?
Hilsen " Siren"

Hei , hyggelig å møte likesinnede!
Jeg startet på eurodietten den 19. januar. Hadde 30 dager i fase 1, og er nå på min 4.uke i fase 2. Jeg synes at det stort sett har gått bra, har ikke hatt "alvorlige" sprekk enda.( bare sånne som har vart en times tid kl. 01.00 på en lørdags natt....) Jeg tror ikke det er så farlig, bare man ikke kommer helt ut av det. Det viktigste er å begynne igjen neste morgen med ny frisk! Hadde en vektstillstand på nesten to uker som røyna litt på motivasjonen, men kom meg gjennom det, og nå går jeg bra nedover igjen. Men jeg må innrømme at jeg er litt lei av og til. Drømmer om ost og rugsprø...(det er vel kanskje ikke det verste å spise, men greier meg ikke med en, blir fort 6-7 stk..)
Maten jeg spiser:
frokost: choko cereales
lunsj: osteomelett med urter, masse sopp og 3 små tomater.
middag: sprøstekt fisk, biff, kylling med salat eller woka grønnsaker. Hadde hjemmelagd fiskesuppe en dag med reker, laks og torsk, smakte himmelsk da jeg unna meg en dæsj med sojafløte oppi !

Har du andre forslag til middag er det topp, har kjørt meg litt fast i disse rettene her...

Til kvelds blir det gjerne skjokolademousse eller kjeks. De kjeksene har reddet hele kuren for meg, blir det for ille sug etter noe, tar jeg en kjeks og en kopp te. Har til og med greid å slutte med cola light, unner meg bare et glass hver lørdag. ( pluss ett glass vin) Har begynt med koffeinfri kaffe også(er lettere forundret over at jeg greide det!)
Blir gjerne det samme hver dag etter hvert. Gidder liksom ikke å "kaste bort"et måltid på noe jeg ikke liker.

Hva spiser du?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 22:27   #12
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Hjemmet uke 10

Heisann.
Snacktips: prøv å lage noe ute av det du kan spise så mye du vil av.
Jeg skar opp strimler av gul og grønn squash og grønn paprika. Satt og knaska det til den store gullmedaljen en periode. Men faktisk et glass vin på lørdagskvelden og en pose med nøtter eller en sjokobar - helt nydelig

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Les i Hjemmet: Mor og datter går ned 55 kg Torkil Ketolysekuren 45 22-02-08 08:41
I hjemmet idag... :SUKK: Iset Lavkarbo generelt 5 15-05-05 11:59
Oppskrifter fra Hjemmet uke 46? mofe Oppskrifter 3 08-11-04 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no