Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lavkarbo med hyppige avvik?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 07:06   #1
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Lavkarbo med hyppige avvik?

har blitt mange lange netter med lesing her, skal innrømme jeg var skeptisk til hele ideen bak lavkarbo sånn som det ble/blir fremstilt i medier og diskutert andre plasser, men når jeg ser alle som når målene sine må jeg jo si det er imponerende.
Jeg er en student på 24, frisk og grei ifølge legen og blodbanken, utenom at jeg har anstrengelsesastma som gjør cardio trening vanskelig. trener litt styrke. Har hatt ultrastabil vekt på 68kg (uansett hva/hvor mye jeg spiser/drikker), helt siden jeg sluttet å vokse vertikalt. Høyden min 174 gir BMI 22,5 som kanske skal være bulls eye, og jeg fornøyd med kropp og vekt bare jeg får byttet ut litt mageflesk mot muskelvekt. Evt stabilisert meg på noen få kilo mindre, slik at mellomkroppen går fra ) til | . Flat mage har vært en drøm siden barneskolen. Ikke så fjern drøm, men når man aldri kommer nærmere hjelper ikke det allverden. Klarte jo å legge på meg muskler i militæret for eksempel, men magen forandret seg ikke 1%, målte riktignok ikke med målebånd/fettklype og sånt high tech men på ett år burde det jo bli synlige forskjeller
Lest litt om diverse dietter og prøvd litt her og noen dager der, men jeg har rett og slett utrolig liten viljestyrke til å gjøre varige, dramatiske forandringer i hverdagen. Kom nettop over en liten test: http://www.sofeminine.co.uk/mag/heal...22/x22567.html Om testen er veldig vitenskapelig er en ting, men resultatet mitt likte jeg: " The right diet for you has to be varied and satisfying. Try the food combining diet! "
Vet ikke hva det heter på norsk, men altså det jeg lurer på er om dere trro det funker med 50/50 lavkarbo og lavkarbo-utskjeiingsteknikk, altså fx en dag fett+protein med minimalt karb, og en annen dag karb (>72g) og neglisjerbare mengder fett/prot? Det ville gjort ideen totalt gjennomførbar for meg, hvis jeg får kose meg med spaghetti og butikksaus til svinekjøttdeigen eller hva det måtte blitt, så kan jeg heller droppe brødskive med nugatti eller leverpostei. Så jeg lurer på om dette kan være en easy way out for meg som ikke skal ned mye og ikke har hastverk? Ærlig talt så virker det ikke som mye til diett på meg, bare å planlegge måltidene litt mer etter hvordan kroppen reagerer? Jeg aner bare ikke om dette reverserer heller enn å bremse fettap når det er snakk om flere utskeielser i uken, men strengere enn det tror jeg ikke jeg klarer å holde meg til.

Noen som kan opplyse litt om dette? er det kanskje en tråd jeg ikke fant om temaet allerede? hva ville dere gjort?

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:35   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Det er ingen god ide. Noe annet du kan gjøre er å spise lavkarbobrød med leverpostei (dropp sjokoladepålegg eller kjøp den de selger søtet med tagatose på funksjonellmat.no.) Finne erstatninger for høykarbovarer, altså. Litt innsats kreves om du vil ha resultater.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:42   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

det jeg lurer på er om dere trro det funker med 50/50 lavkarbo og lavkarbo-utskjeiingsteknikk, altså fx en dag fett+protein med minimalt karb, og en annen dag karb (>72g) og neglisjerbare mengder fett/prot?

Nei. Det vil ikke fungere. Du vil sansynligvis legge på deg av et slikt kosthold, fordi det forvirrer kroppens hormonproduksjon, som f.eks insulin.

Etter noen dager med lite karbohydrater vil blodsukkeret stabilisere seg, og du vil ikke lenger ha behov for disse tingene du tror du ikke kan leve uten nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 10:57   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Enig med Carisma. Noen tåler litt utskeielser, men å systematisk bytte mellom lavkarbo og høykarbo høres ikke så bra ut. Det er en grunn til at vi hevder lavkarbo er sunnere enn høykarbo, og da kan vi ikke anbefale noe sånt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:08   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

På den annen side er lavkarbodager bedre enn ingen

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 18:58   #6
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

takker for svar jeg får se hva jeg finner ut etter eksamen når jeg har tid til å tenke, men det ser og ut til at jeg minst måtte doblet matbudsjettet mitt for å få til et bra og litt variert lavkarbokosthold og det er egentlig ikke aktuelt dessverre. ris og spaghetti er rett og slett perfekt studentmat pga kiloprisen:/

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:03   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Det viktige er vel å holde fettet under kontroll, hvis du vil ha mer kh. Anbefaler deg å lese om Fedon Lindberg jeg. Åpner for langt flere KH-utskeielser.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:04   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

takker for svar jeg får se hva jeg finner ut etter eksamen når jeg har tid til å tenke, men det ser og ut til at jeg minst måtte doblet matbudsjettet mitt for å få til et bra og litt variert lavkarbokosthold og det er egentlig ikke aktuelt dessverre. ris og spaghetti er rett og slett perfekt studentmat pga kiloprisen:/

Oppfetingsmat er billig,ja.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:13   #9
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

På den annen side er lavkarbodager bedre enn ingen

ja, kan egentlig ikke skjønne at det skal være dumt å spise litt sunnere i stedenfor helt usunt har liten tro på at jeg hadde gått opp i vekt av å være mer bevisst på hva jeg puttet i meg

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:14   #10
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Oppfetingsmat er billig,ja.

nå blir jeg jo en gang ikke oppfeitet av å spise som jeg alltid har gjort, så jeg ser ikke på det som oppfeitingsmat

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:16   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Lavkarbo med hyppige avvik?

Noen som opplever fordeler ved å skeie ut med høykarbomat én fast dag i uka, avhengig av at du holder fettinntaket så lavt som mulig den dagen, og begrenser proteinene. Ellers vil overskuddet lagres som fett, som også vil skje hvis du tankeløst bytter fram og tilbake mellom høykarbo og lavkarbo flere ganger i uka.

Det høres fornuftig ut for meg å variere KH inntaket litt, så kroppen ikke blir for "vant" til en viss mengde, men IKKE i så stor grad fra dag til dag. Her snakker jeg f.eks. 30 gram en dag og 60 gram en annen dag.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:17   #12
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Det viktige er vel å holde fettet under kontroll, hvis du vil ha mer kh. Anbefaler deg å lese om Fedon Lindberg jeg. Åpner for langt flere KH-utskeielser.

takk, skal gjøre det så snart jeg har anledning. er det bedre med en bok enn google da kanskje?

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:34   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Definitivt best med bok sjekk biblioteket. "bedre uten brød" er også bra å lese

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:41   #14
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Re: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Noen som opplever fordeler ved å skeie ut med høykarbomat én fast dag i uka, avhengig av at du holder fettinntaket så lavt som mulig den dagen, og begrenser proteinene. Ellers vil overskuddet lagres som fett, som også vil skje hvis du tankeløst bytter fram og tilbake mellom høykarbo og lavkarbo flere ganger i uka.

Det høres fornuftig ut for meg å variere KH inntaket litt, så kroppen ikke blir for "vant" til en viss mengde, men IKKE i så stor grad fra dag til dag. Her snakker jeg f.eks. 30 gram en dag og 60 gram en annen dag.

men nå snakker jeg om 200g karbo i en porsjon ris til kyllingen min da for eksempel. og jeg er ikke ute etter fordeler i den forstand, du kan heller kalle det å begrense bakdelene

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:49   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

men nå snakker jeg om 200g karbo i en porsjon ris til kyllingen min da for eksempel. og jeg er ikke ute etter fordeler i den forstand, du kan heller kalle det å begrense bakdelene

Da må du spise mye ris! 100 g kokt hvit ris har ca 26 g kh i seg... så da må du spise 800 g ris faktisk for å få 200 g karbohydrater Når du da i tillegg vet at du må opp i rundt 72g kh pr dag før du må redusere fettinntaket, så ser du at et generelt litt mer liberalt lavkarbokosthold slett ikke trenger og være så vanskelig. Boka "Bedre uten brød" er en fin kilde til informasjon om dette nivået av kh inntak. For å spise 72 g kh pr dag må du faktisk spise SEKS brødskiver også

Til info tar det ca 5 minutter og koke seg en kasserolle med grønnsaker til kyllingen istedet for ris (Bruk vannkokeren til å varme opp vannet først). MYE mer god næring som du trenger når du nå sitter og skal lese og mye kjappere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:36   #16
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Jeg ville ikke stolt på den testen, jeg blir svimmel av hva den foreslår at jeg skal spise ;-) Jeg bør visst spise mat med lav "kaloritetthet". Med andre ord, leve på agurk.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:56   #17
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

kanskje det er Montignac-dietten jeg må researche =) lite snakk om det heromkring, men den er muligens ikke egnet til å hjelpe meg med å bli "modelltynn" som en kaller det

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 01:02   #18
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Jeg ville ikke stolt på den testen, jeg blir svimmel av hva den foreslår at jeg skal spise ;-) Jeg bør visst spise mat med lav "kaloritetthet". Med andre ord, leve på agurk.

testen var ikke poenget, forslaget dens var Lav kaloritetthet er vel stort sett grønnsaker ja, tipper du svarte at du har behov for å knaske store mengder non-stop, og da er det jo naturlig at det må bli isbiter eller agurk, dersom det skyldes andre ting enn sultfølelse ihvertfall. men så grundig får ikke 10 spørsmål analysert deg

sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 08:36   #19
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

testen var ikke poenget, forslaget dens var Lav kaloritetthet er vel stort sett grønnsaker ja, tipper du svarte at du har behov for å knaske store mengder non-stop, og da er det jo naturlig at det må bli isbiter eller agurk, dersom det skyldes andre ting enn sultfølelse ihvertfall. men så grundig får ikke 10 spørsmål analysert deg

Nei, jeg svarte faktisk ikke det - men det er heller ikke så viktig :-) Lykke til uansett hva du lander på.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:03   #20
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

takker for svar jeg får se hva jeg finner ut etter eksamen når jeg har tid til å tenke, men det ser og ut til at jeg minst måtte doblet matbudsjettet mitt for å få til et bra og litt variert lavkarbokosthold og det er egentlig ikke aktuelt dessverre. ris og spaghetti er rett og slett perfekt studentmat pga kiloprisen:/

Det med økonomi skjønner jeg, men hvis du legger om til et lavkarbokosthold så vil du også se at du spiser mindre mat enn før - du klarer rett og slett ikke å spise samme mengde i gram at fett/proteiner som du tradisjonelt har gjort av raske karbohydrater. Dessuten vil du oppdage at å lage det meste av maten fra bunnen av ikke nødvendigvis blir dyrere enn ferdigmat Sjekk noen av episodene til "Hellstrøm rydder opp hjemme" (ja, så kan man mene hva man vil om Hellstrøm... Men han klarte iallfall å vise flere at det er mulig å leve på rene råvarer uten at det blir for dyrt).

Og det finnes mye "fyllmat" som også er BILLIG. Bønner og linser er f.eks. mat som er ypperlig erstatning for pasta og ris - og det er kjempebillig på innvandrerbutikker.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:18   #21
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Hvis det var MEG ville jeg kuttet mat med hvetemel og/eller tilsatt sukker - samt redusert til et minimum av omega-6-rike planteoljer - det er der mye av effekten av lavkarbodiettene kommer fra uansett. (Men da ryker den billige pastaen din... )

Edit - enkel optimalisering: 1. slutte å røyke 2. kutte hvetemel 3. kutte sukker 4. redusere omega-6

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:21   #22
sideflesk87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: bergen
Alder: 36
Innlegg: 9
sideflesk87 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Nei, jeg svarte faktisk ikke det - men det er heller ikke så viktig :-) Lykke til uansett hva du lander på.

ah okei. følte egentlig ikke at jeg fikk relevante alternativer på alle spørsmålene heller.. skulle laget en sånn seriøs test og vist svaret som % i et stolpediagram eller noe..
har faktisk levd ganske strict lavkarbo (med unntak av noen tacoskjell ene dagen) over en uke nå da. uten at jeg helt har noe plan, filosofi eller tro på å holde meg forferdelig lenge, vet bare ikke hva jeg skal gjøre. siden jeg først begynte har jeg bare holdt meg uten å tenke over det, selv om jeg har ris og brød og alt liggende. litt funny at jeg kan gå 16-20 timer uten å spise og likevel ikke bli sulten ihvertfall. passer bra i innspurten av eksamenspuggingen har ikke veid meg eller noe siden vekt ikke er et problem i seg selv, bare form og fasong jeg vil modifisere någet. men jeg har helt sikkert spist 1/3 av anbefalt fett, skjønte det sånn at mesteparten bare var for å bli mett. har jo ikke noe pes med å overspise eller sånt, spiser kun hvis jeg tror det har gått for lenge, mulig sultfølelsen min trenger kalibrering. og jeg trenger å lese en bok om dette her. men det får bli etter mandag når jeg har hatt de to siste eksamenene


Sist redigert av sideflesk87 : 14-12-11 kl 13:35.
sideflesk87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på gjerdet Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 18:22   #23
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Lavkarbo med hyppige avvik?

Opprinnelig lagt inn av sideflesk87, her.

ah okei. følte egentlig ikke at jeg fikk relevante alternativer på alle spørsmålene heller.. skulle laget en sånn seriøs test og vist svaret som % i et stolpediagram eller noe..
har faktisk levd ganske strict lavkarbo (med unntak av noen tacoskjell ene dagen) over en uke nå da. uten at jeg helt har noe plan, filosofi eller tro på å holde meg forferdelig lenge, vet bare ikke hva jeg skal gjøre. siden jeg først begynte har jeg bare holdt meg uten å tenke over det, selv om jeg har ris og brød og alt liggende. litt funny at jeg kan gå 16-20 timer uten å spise og likevel ikke bli sulten ihvertfall. passer bra i innspurten av eksamenspuggingen har ikke veid meg eller noe siden vekt ikke er et problem i seg selv, bare form og fasong jeg vil modifisere någet. men jeg har helt sikkert spist 1/3 av anbefalt fett, skjønte det sånn at mesteparten bare var for å bli mett. har jo ikke noe pes med å overspise eller sånt, spiser kun hvis jeg tror det har gått for lenge, mulig sultfølelsen min trenger kalibrering. og jeg trenger å lese en bok om dette her. men det får bli etter mandag når jeg har hatt de to siste eksamenene

Tror det er lurt...en kropp som ikke er vant til lavkarbo kan få en litt luftig hjerne...altså en hjerne som ikke så bra til eksamenslesing.....

Om en ikke er godt innkjørt lavkarber gjør en ikke slikt......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avvik ..? bondekona Ketolysekuren 16 17-03-11 16:16
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no