Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En liten skrekkhistorie ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 21:21   #1
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien
Cool

En liten skrekkhistorie ...

http://www.dinside.no/845527/dette-g...la-med-kroppen

__________________
"Du må stå inne for det du får ut av livet;
for det er ingen som går ut av livet i live!"
(Fra sangen "enden av november" av Kaizers Orchestra)
Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:03   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Jepp, jeg la den ut på facebook Merkelig nok ikke fått noen kommentarer på den enda gitt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:12   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Jeg tør ikke å se den. :angst og psykoser:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 02:01   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Tihi, fiiin!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 08:18   #5
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Jeg delte den også på facebook nettopp, så gjenstår det og se om jeg får noe respons Skrev som kommentar at det bare gjenstår å slutte med den sukkerfrie brusen, fordi der er jeg nok en synder gitt..

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 08:26   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Gjelder det sukkerfri brus også? Jeg har ikke sett linken altså, jeg vil ikke se den. Koser meg nemlig med litt cola i helgene fordi jeg elsker det og er slank og alt det der, hehe. Ikke mye altså, men litt som jeg ikke har såå lyst å gi slipp på helt enda. Argh.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:41   #7
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Alt som har med sukkeret å gjøre har vel ingenting å si når det gjelder sukkerfri brus, men når det gjelder koffein så er vel ikke det heller helt sunt for kroppen. Så er det jo disse argumentene med at søtningsstoffet kan være farlig osv osv.. Kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig - koser meg videre med pepsi maxen min

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:04   #8
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Vil da ikke si at kaffein er dårlig for deg så sant du ikke får i deg altfor mye av det. Det øker jo til og med forbrenninga.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 17:25   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Vil da ikke si at kaffein er dårlig for deg så sant du ikke får i deg altfor mye av det. Det øker jo til og med forbrenninga.

Bare fordi noe øker forbrenningen betyr ikke det er bra for oss... Jeg blir skjelven hvis jeg drikker en stor flaske pepsi max, jeg. Men vondt i hodet får jeg av mye mindre. Og jeg tar heller ikke amfetamin selv om det øker forbrenningen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 18:06   #10
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: En liten skrekkhistorie ...

http://www.positivelycoffee.org/

selv om det er for kaffe så gjelder en del av det bare for koffein. Og du trenger jo ikke drikke hele flaska med pepsi max da

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:41   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Og jeg tar heller ikke amfetamin selv om det øker forbrenningen.

Det øker ikke forbrenningen, men demper visstnok sultfølelsen så folk kan gå i dagesvis uten mat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:37   #12
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det øker ikke forbrenningen, men demper visstnok sultfølelsen så folk kan gå i dagesvis uten mat.

Jeg trodde det var begge deler? Det står overalt på nettet, men det er jo mulig at det er bare en myte...

Fra iForm (ikke det at det er den mest pålitelige kilden, men):
"Bruk av medikamenter som øker fettforbrenningen, er ikke til å anbefale. Men det er på det rene at sterke sentralstimulerende midler som amfetamin og speed øker fettforbrenningen og så godt som fjerner sultfølelse, matlyst og appetitt. Dessverre medfører de samme stoffene at musklene og overskuddet i både kroppen og i hodet effektivt og raskt brytes ned. Disse narkotiske stoffene er for kroppen som høy feber. De negative bivirkningene er derfor mye større enn den positve slankeeffekten som oppnås."

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 14:30   #13
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Er vel fint liten tvil om at koffein øker forbrenningen. Dog noe forvirrende akkurat hva folk legger i begrepet "forbrenning", da all energi må gå et eller annet sted enten det er snakk om fysisk arbeid, varmeproduksjon eller såkalt "futile cycling".

Koffein øker kroppens varmeproduksjon noe men langt viktigere er effekten på lipolysen (nedbryting av lagret fett), og det faktum at man faktisk blir kvikkere i toppen og litt lettere kommer seg opp av sofaen.

Kilde: http://www.ajcn.org/cgi/content/full/79/1/40

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 21:17   #14
TinoEzio
Juniormedlem
 
TinoEzio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 17
TinoEzio er på en erverdig vei

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Verdt det?

JA! For the love of God, JA!

Men ikke så ofte som hver dag...

__________________


TinoEzio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:04   #15
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Farlig eller ikke farlig.. Er INGENTING (i mitt tilfelle var) som ett glass iskald cola når man er fyllesyk...

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:06   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Farlig eller ikke farlig.. Er INGENTING (i mitt tilfelle var) som ett glass iskald cola når man er fyllesyk...

Hehe, garantert å spy hvertfall... Jeg kan virkelig ikke fordra cola. SLuttet å drikke det da jeg var 11, og etter det brekker jeg meg om jeg får det ved en feil.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:09   #17
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hehe, garantert å spy hvertfall... Jeg kan virkelig ikke fordra cola. SLuttet å drikke det da jeg var 11, og etter det brekker jeg meg om jeg får det ved en feil.

Smaken er som baken vettu..:-D Ække det deilig at vi har forskjellig smak?.:-D

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:51   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Jeg hater også cola, men jeg må innrømme, enn hvor j****g det smaker, så hjelper det på de aller mest fyllesyke dagene å drikke en cola light. Jeg vet ikke hvorfor, det smaker jo æsj. Heldigvis blir jeg ikke SÅ fyllesyk så ofte.
Men kaffe derimot, uten det er jeg ikke menneske. Det høres kanskje ille ute, men kaffe is my poison. Om det øker forbrenninga, så versågod! Gøtt er det i alle fall .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:05   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Det smaker faktisk mugg av cola!
Det er en smak som ligger litt i bakgrunnen, men etter at det var noen som sa dette til meg, så kjenner jeg denne muggsmaken veldig tydelig
Jeg kan ikke kjenne den i cola light/Zero, men nå er jeg ingen stordrikker av brus.

Kaffe, derimot...... Sitter her med min tredje doble espresso/americano...mmmmmmmmm
Kaffe må jeg ha!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:58   #20
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: En liten skrekkhistorie ...

Må innrømme det gikk endel Cola på ungdomsskolen men etter ei uke på sykehus for "opplæring" påfølgende diabetes-diagnosen min, der hver eneste slektning jeg har var innom med forskjellig lettbrus.. Vel, jeg kan knapt nok drikke Cola (og annen sukkerbrus) om jeg holder på å dø av lavt blodsukker! Det er bare så ufattelig kvalmende søtt!

Kaffe er jeg glad jeg lærte meg å like. Skulle ikke mer til enn første koppen skikkelig kokekaffe, siden har jeg vært hekta. Koffein har mange effekter på kroppen men etter det lille jeg har lest er nettoeffekten god. I tillegg inneholder jo kaffe en masse antioksidanter som holder oss unge og friske, og kan jeg sove 2 timer mindre hver natt tildels takket være kaffe så har jeg når jeg når 70 "levd" 36525 timer, eller 100 dager mer enn jeg hadde uten den herlige drikken! ^^

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
POM, en liten lek maysa Generell diskusjon 611 08-03-09 00:44
Liten oppdatering fra meg Elizabeth Ketolysekuren 3 17-02-09 12:27
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no