Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 21:05   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Men er ikke det omtrent det samme??

Sitat:

Siden dette har vært året for lavkarbo, så har jeg lyst til å innføre begrepet «Grovkarbo» ettersom dette er et kosthold som er bra for de aller aller fleste. Fokuserer du på grovkarbo, altså at du får i deg mer fiber og mindre sukker og stivelse, så er mye gjort, mener Borchsenius.

Sjekk HER!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:06   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Det spørs vel heeeeeeeelt hva slags lavkarbo man sammenligner det med?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:14   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Jeg holder meg til lavkarbo jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:14   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det spørs vel heeeeeeeelt hva slags lavkarbo man sammenligner det med?

Lavkarbo generelt vel, siden damen ikke presiserer noe mer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:15   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Hva er lavkarbo generelt da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:18   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Nei, det er vel ikke det samme. Det som her kalles grovkarbo, er vel egentlig det slankere har drevet med til alle tider, knekkebrød og annen mager mat.
Ser det står fullkornspasta og korn, og det er vel ikke akkurat hva lavkarbo går ut på.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:20   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Jeg spiser fullkornspasta, fullkornsris, fullkorn ditt, fullkorn datt. (Ikke hele tiden altså Kunne høres litt sånn ut nå.) Føler da jeg spiser lavkarbo likevel med mine 50-70 gram om dagen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:28   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!!

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Nei, det er vel ikke det samme. Det som her kalles grovkarbo, er vel egentlig det slankere har drevet med til alle tider, knekkebrød og annen mager mat.
Ser det står fullkornspasta og korn, og det er vel ikke akkurat hva lavkarbo går ut på.

Det kan jo være Fedon og lavkarbo. Alt under 150 gram karber er jo lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:32   #9
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Det såg ganske fedonsk ut. Og jeg liker Fedon, jeg. Og maten hans.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:34   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Jeg tåler ikke korn, så for meg er det uaktuelt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:42   #11
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Akkurat som om vi ikke spiser fiber på lavkarbo. Tullete innspill fra dama spør du meg.
Grovkarbo liksom....

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:01   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Syns egentlig dette hørtes ut som er en fin form for lavkarbo jeg. Grovkarbo ikke dumt.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:13   #13
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Syns egentlig dette hørtes ut som er en fin form for lavkarbo jeg. Grovkarbo ikke dumt.

Men syns jo vi spiser grovt. Jeg baker lavkarbobrød, knekkebrød og rundstykker, og de er jo fulle av fiber, og gir jevn blodsukkerstigning.
Men der er vi forskjellig og det som funker for den ene funker ikke for den andre.

Men syns hun avfeier lavkarbo som en motegreie, og at hennes opplegg er mye bedre...

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:22   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

For gjennomsnittsmennesket som ikke er insulinresistent så er jo det kostholdet hun skisserer helt greit? Hvis man spiser ordentlig smør og ikke sånn lett-hjertego-dritt vel og merke. Hun er kanskje litt vel opptatt av å spise magert, men ellers er jo mye grønnsaker og rent mat og sånt bare sunt for alle. Man trenger jo ikke tylle i seg 4 frukter om dagen og spise 3-4 brødmåltider, men 1-2 brødmåltider (grove) og 1-2 frukter tåler faktisk de som ikke er insulinresistente eller er allergiske mot det på en eller annen måte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:38   #15
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Men syns jo vi spiser grovt. Jeg baker lavkarbobrød, knekkebrød og rundstykker, og de er jo fulle av fiber, og gir jevn blodsukkerstigning.
Men der er vi forskjellig og det som funker for den ene funker ikke for den andre.

Men syns hun avfeier lavkarbo som en motegreie, og at hennes opplegg er mye bedre...

Joda mye grovt på lavkarbo, men for de som vil ha litt mer karbohydrater er jo ikke grovkarbo så dumt alternativ da. Lavkarbo er ikke et motehysteri. Hun er vel egentlig ikke så veldig for lavkarbo, men for å kutte ned på de raske karbohydratene og spise mere av de langsomme. Derfor mener vel hun at hennes opplegg er bedre.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:41   #16
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.


Men syns hun avfeier lavkarbo som en motegreie, og at hennes opplegg er mye bedre...


Det samme tenkte jeg. Hørtes litt ut som hun ville være med å tjene penger med å hoste opp en "ny" diett

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no