Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 19:49   #1
blåøyd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 9
blåøyd er på en erverdig vei
Smile

Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag

for å gå ned i vekt?
det har stagnert her den siste tiden...jeg tror jeg har unnet meg et glass biola og to for mye...
ikke har jeg vært flink å ligge inn på diett.no heller...men i dag har jeg gjort det og har da spist 35 karbohydrater.
men kunne jo ønsket å ligge litt høyere.
jeg lurer også på om mitt Levaxin behov vil gå ned etterhvert som jeg mister vekt og blir i bedre form?
jeg tar pr dags dato 150 mikrogram pr dag..og har i den seinere tiden begynt å føle en del på overdose symptomer...
så uten å snakke med lege har jeg kuttet en tab i uken no i 2 uker.
og håper hjertebank og svimmelhet vil gi seg etterhvert..og ikke minst uroen i kroppen...

litt om meg selv:
jeg er litt fersk i denne livsstilen enno,har vel holdt på å prøvd meg frem litt de siste 6 månd.
har absolutt ikke funnet ut hva som fungerer best for meg enno...
jeg var 105 kilo i sep og no veier jeg ca 94 kilo.
jeg er 33 år og 1.65 høy
ligger i grenseland til diabetes 2
lavt stoffskifte(men no viser prøvene i øvre grense)

jeg føler dette er veien å gå for meg,men det tar sin tid å frem i denne jungelen av ting og tang å ta hensyn til..

håper noen kan komme med noen kloke ord til meg

blåøyd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 00:59   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag

Om du er fersk med den betydning at du ikke kjenner så godt til lavkarbo er det best å finne en filosofi og holde seg til den. Du finner info om hver av de her inne. Om du vil ligge lavere enn 35 kan du f.eks lese ketolysedietten av torkil andersen. Ikke sikkert jeg har stavet det korrekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:34   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag

Biola inneholder en hel del karbohydrater, varierer fra type til type, men det blir fort over 20 karbohydrater i ett glass....
I tillegg er det enkelte som må kutte i meieriprodukter for å gå ned.
Har du fått tatt ferske fastende blodprøver av stoffskiftet ditt før du valgte og kutte? Om du skal redusere mengden, bør du absolutt gjøre dette i samråd med legen, kanskje få resept på mindre tabletter slik at du tar samme mengde Levaksin hver dag for og unngå ubehag. Ved økning eller minking av dosen skal man jo også kontrollere hver sjette uke for og ikke gjøre det feil.
I begynnelsen da jeg gikk på lavkarbo, veide jeg all maten og la den inn på diett.no for og vite at jeg ikke lurte meg selv.
Nå tar jeg en stikkprøve av og til eller når jeg skal spise noe jeg ikke vet karbomengden i.

Når du kutter i karbene så er det viktig og øke fettmengden + drikke rikelig med vann, spesielt i starten, for og unngå svimmelhet og nesten influensa-ubehag.
Jeg gikk over på lavkarbo pga diabetes 1, i tillegg til at jeg har både lavt stoffskifte og høyt stoffskifte. Jeg hadde ikke noe ønske om og gå ned i vekt, da jeg er litt for tynn.Jeg valgte, etter og ha lest en del om forskjellige retninger, og følge dr.Hexeberg og la meg på et moderat nivå på 40-50 karbohydrater.
Etter og ha levd slik en stund, har jeg forandret det til max 5 karbo pr.måltid for og balansere blodsukkeret mitt siden insulinen ikke virker.

Jeg anbefaler alle og lese gjennom nybegynnertråden og sjekke ut de forskjellige retningene, velge en retning og følge den nøye. Da er det lettere og se hvor man bør korrigere, hvis det er behov for det.
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 09:08   #4
blåøyd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 9
blåøyd er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange karbohydrater bør jeg holde meg på pr dag

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Biola inneholder en hel del karbohydrater, varierer fra type til type, men det blir fort over 20 karbohydrater i ett glass....
I tillegg er det enkelte som må kutte i meieriprodukter for å gå ned.
Har du fått tatt ferske fastende blodprøver av stoffskiftet ditt før du valgte og kutte? Om du skal redusere mengden, bør du absolutt gjøre dette i samråd med legen, kanskje få resept på mindre tabletter slik at du tar samme mengde Levaksin hver dag for og unngå ubehag. Ved økning eller minking av dosen skal man jo også kontrollere hver sjette uke for og ikke gjøre det feil.
I begynnelsen da jeg gikk på lavkarbo, veide jeg all maten og la den inn på diett.no for og vite at jeg ikke lurte meg selv.
Nå tar jeg en stikkprøve av og til eller når jeg skal spise noe jeg ikke vet karbomengden i.

Når du kutter i karbene så er det viktig og øke fettmengden + drikke rikelig med vann, spesielt i starten, for og unngå svimmelhet og nesten influensa-ubehag.
Jeg gikk over på lavkarbo pga diabetes 1, i tillegg til at jeg har både lavt stoffskifte og høyt stoffskifte. Jeg hadde ikke noe ønske om og gå ned i vekt, da jeg er litt for tynn.Jeg valgte, etter og ha lest en del om forskjellige retninger, og følge dr.Hexeberg og la meg på et moderat nivå på 40-50 karbohydrater.
Etter og ha levd slik en stund, har jeg forandret det til max 5 karbo pr.måltid for og balansere blodsukkeret mitt siden insulinen ikke virker.

Jeg anbefaler alle og lese gjennom nybegynnertråden og sjekke ut de forskjellige retningene, velge en retning og følge den nøye. Da er det lettere og se hvor man bør korrigere, hvis det er behov for det.
Lykke til!

Jeg har kjøpt meg et par bøker og har lest en god del på nett ,så jeg forstår hva det går i da..
Jeg tror ikke det er for meg å følge en spesifik diett,da jeg tror det blir vanskeligere å holde seg på matten.
problemet mitt er at jeg har kjent meg så dårlig til tider,og det å finne balansen mellom høyt og lavt stoffskifte(som jeg går å måler hver 6-8 uke.for 3-4 uker siden fikk jeg beskjed om at det låg i øvre grense,8 uker før den tid igjen fikk jeg beskjed om å kutte ned en halv tab i uken da det var for høyt)
og jeg har time igjen no om ca 5 uker,så da håper jeg på at prøvene er enno litt bedre..for sånn som det er no er en så dårlig at en ikke kommer seg utenfor døren mer enn en må.
Jeg er også veldig følsom for å kjenne på når blodsukkeret synker....jeg blir kjempe svimmel og hjertebank av det også...
så jeg vil jo tro at et lavkarbo kosthold bare vil hjelpe meg på alle måter.
og hvis jeg bare klarer å finne en balanse på hvor lite karbohydrater jeg klarer å spise uten å bli dårlig,så blir det bra.
men det som er dumt er jo at syptomene på både overdose på levaxin,lite karbohydrater,blodsukker svingninger ligner hverandre masse...
så da er det jo vanskeligt å vite hva som er årsaken..
så tenker da at hvis jeg får orden på stoffskiftet,så blir det lettere og kjenne på det andre.


jeg vet ikke jeg,kan godt være jeg er helt på bærtur

takk for svar forresten

blåøyd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbohydrater pr dag? xsandrax Spørsmål og svar 1 23-03-11 12:39
Hvor mange karbohydrater lille74 Ketolysekuren 18 14-07-09 12:19
Hvor mange karbohydrater? Tallin Spørsmål og svar 7 01-05-09 00:28
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no