Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Klippfiskgrateng con kokos

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-12, 19:34   #1
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Klippfiskgrateng con kokos

Jeg poster ikke så ofte her inne, og ikke er jeg så flink til å telle karbohydrater, men jeg tror ikke denne skal være så ille. Vil man kutte ytterligere ned på karbohydratene, kan man redusere på løk og paprika, jeg tror det blir godt likevel. Ikke noe en blander sammen i ei fart, men det ble ganske godt, i hvert fall.

Først vannet jeg 400 g skinn- og beinfri klippfisk i halvannet døgn (skiftet vann tre-fire-fem ganger).

Så trakk jeg fisken i vann i 20 minutter.

I mellomtiden forvarmet jeg ovnen til 200 grader mens jeg laget saus:
2 dl kokosmelk
2 dl vann (tenkte for sent på at jeg kunne brukt kokevannet av fisken, men det hadde kanskje blitt godt)
200 g sellerirot i terninger
noen fedd hvitløk

Kokte dette i ca. 20 minutter, til sellerirota og hvitløken var møre. Moste så det hele med stavmikser, og tilsatte:

1 hakket rødløk
1/2 gul paprika i terninger
nykvernet pepper

Så avkjølte jeg sausen litt, mens jeg skilte 4 egg, og stivpisket eggehvitene med litt salt. Plommene blandet jeg så i sausen, før jeg vendte inn eggehvitene. Så la jeg litt av gratengrøra i bunnen av ei ildfast form, la på biter av fisk, nytt lag gratengrøre, fiskebiter, og gratengrøre på toppen.

40 minutter i ovnen, serverte med brokkolitopper og smeltet smør iblandet litt extra virgin cocosa og limesaft.


Sist redigert av brdmnd : 15-09-12 kl 20:36.
brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 19:37   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Klippfiskgrateng con kokos

Åh hoisann! Dette høyrest seriøst godt ut!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 19:40   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Klippfiskgrateng con kokos

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Åh hoisann! Dette høyrest seriøst godt ut!

Det synes jeg også
Elsker klippfisk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 20:07   #4
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Klippfiskgrateng con kokos

Så bra! Jeg synes ikke det ble så verst. Var litt redd kokossmaken skulle bli for dominerende, men jeg måtte altså ha litt cocosa over for at det skulle bli nok.

Tror nok jeg blir å eksperimentere med fiskegrateng med sellerirot framover, det ga mersmak!

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokos? wilmay Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 20-01-10 21:20
Kokos LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 23-03-09 16:54
Kokos JenJen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 28-03-08 17:28
Kokos? indi Lavkarbo generelt 4 02-01-08 21:52
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no