Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbodiett mot kviser?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 22:57   #1
gakkemor
Juniormedlem
 
gakkemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 12
gakkemor er på en erverdig vei

Lavkarbodiett mot kviser?

Til alle dere som har vært så super flinke med lav karbo dietten... Er det noen av dere som var plaget med masse kviser som merket enn effekt på de når dere gikk/går på kuren? Samboeren min er kjempe plaget med kviser, har prøvd resept tabletter, renseprodukter, avstand fra melkeprodukter osv osv.. laaaang liste. Men han sliter med det enda, og han er 24 år... langt over pubertetskrisa... Noen som vet effekten på dette på lavkarbo?

gakkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:01   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo diett mot kviser?

Det er helt klart verdt er forsøk!
Han må bare være klar over at det kan bli verre, mye verre, før det blir bedre!

Hva slags kviser har han og har han vært hos hudlege med dem?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:05   #3
gakkemor
Juniormedlem
 
gakkemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 12
gakkemor er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo diett mot kviser?

Som mannfolk flest så var han kun hos fastlegen, fikk ikke noe klokere svar av han...

gakkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:16   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo diett mot kviser?

Tenkte meg nok det!
Det finnes kviser som er en del av sykdommen rosacea feks, de er små og svir og klør! Behandles greit med tetracykliner!
Andre kviser er mer underjordiske og kan ha mange årsaker. Uansett bør en voksen mann med et kviseproblem ta seg en tur til en hudlege!

Men et lavkarbokosthold vil være helt på sin plass uansett!

Pssst, kan du ikke ringe fastlegen og be om en henvisning, da? Burde gå greit når det alt står i journalen at han har et problem!
Noen menn vet bare ikke sitt eget beste. Tror det tok meg 15 år før gubben lærte seg når nok var nok og ringe legen selv om det var noe!
Hjalp ikke at jeg er sykepleier, nei, han måtte finne ut av det selv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 23:22   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo diett mot kviser?

Opprinnelig lagt inn av gakkemor, her.

Til alle dere som har vært så super flinke med lav karbo dietten... Er det noen av dere som var plaget med masse kviser som merket enn effekt på de når dere gikk/går på kuren? Samboeren min er kjempe plaget med kviser, har prøvd resept tabletter, renseprodukter, avstand fra melkeprodukter osv osv.. laaaang liste. Men han sliter med det enda, og han er 24 år... langt over pubertetskrisa... Noen som vet effekten på dette på lavkarbo?

Jeg har i alle fall i sommer erfart at om jeg skeier ut en dag eller to (altså litt mer enn ett måltid) så kommer det en underjordisk fæl kvise på haka med en gang! Men når jeg går tilbake til lavkarbo igjen (ikke ketose altså) så forsvinner den kjapt. Så jeg vil si at det er absolutt verdt et forsøk!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer kviser? Kpia Spørsmål og svar 11 07-02-14 01:43
Kviser! EBMTone Mer enn 30 kg overvekt 18 07-02-11 23:46
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22
Kviser! Kanutten Barns kosthold 3 14-06-09 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no