Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler med jyttemel, glutenfritt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-13, 00:26   #1
flaggstangjolle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1
flaggstangjolle er på en erverdig vei

Vafler med jyttemel, glutenfritt

I ren desperasjon etter en glutenfri vaffelrøre var jeg nødt til å improvisere litt
på manko på enkelte matvarer. Denne ble ikke så ille, smakte til og med ekstra godt da de var kalde med litt pålegg på.

3 egg
6-8 ss jyttemel
2-3 ss revet ost
1-2 ts fiberhusk
1-4 ss følte
3-4 ts sukrin
2 ss laktosefri rømme

flaggstangjolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, egenkomponert, Lindberg,Rode Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 00:47   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Vaffler med jyttemel, glutenfritt

Har ikke jyttemelet en del karber?
Har liksom alltid trodd det var for mye karber, så jeg har aldri kjøpt det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:10   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaffler med jyttemel, glutenfritt

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Har ikke jyttemelet en del karber?
Har liksom alltid trodd det var for mye karber, så jeg har aldri kjøpt det.

63 g. pr. 100g vare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:35   #4
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med jyttemel, glutenfritt

Hei!
Jyttemel er et sunt og godt naturlig glutenfritt alternativ som jeg har brukt i årevis, jeg har ikke spist hvete på innpå 20 år. Nå som jeg lever karbohydratredusert i den nederste delen av definisjonen av lavkarbo kosthold, inneholder det for mye karbohydrater. Prøv Nannahs vafler! De er kjempegode! Du finner oppskriften. Egg, kremost, fiberhusk og johannesbrødkjernemel, smakes til med mye kardemomme, vanilje, og jeg tilsetter også kanel. ca 2 carbs pr vaffelPLATE. Smør vaffeljernet med smør, det gjør mye for smaken!

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 11:22   #5
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Vafler med jyttemel, glutenfritt

Hei.
Lagde vafler på søndag og brukte denne oppskriften

http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html

De var kjempe god og smakte ganske likt vanlige vaffler

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 16:06   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler med jyttemel, glutenfritt

Opprinnelig lagt inn av flaggstangjolle, her.

I ren desperasjon etter en glutenfri vaffelrøre var jeg nødt til å improvisere litt
på manko på enkelte matvarer. Denne ble ikke så ille, smakte til og med ekstra godt da de var kalde med litt pålegg på.

3 egg
6-8 ss jyttemel
2-3 ss revet ost
1-2 ts fiberhusk
1-4 ss følte
3-4 ts sukrin
2 ss laktosefri rømme

Opprinnelig lagt inn av Storemy, her.

Hei!
Jyttemel er et sunt og godt naturlig glutenfritt alternativ som jeg har brukt i årevis, jeg har ikke spist hvete på innpå 20 år. Nå som jeg lever karbohydratredusert i den nederste delen av definisjonen av lavkarbo kosthold, inneholder det for mye karbohydrater. Prøv Nannahs vafler! De er kjempegode! Du finner oppskriften. Egg, kremost, fiberhusk og johannesbrødkjernemel, smakes til med mye kardemomme, vanilje, og jeg tilsetter også kanel. ca 2 carbs pr vaffelPLATE. Smør vaffeljernet med smør, det gjør mye for smaken!

Ser at jyttemel kommer i mange varianter - er det stor forskjell på smak/egenskaper på de forskjellige? Er det den "originale" som er brukt i oppskriften til Flaggstangjolle?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfritt og Ketose katt68 Ketolysekuren 2 30-09-10 16:30
Glutenfritt hvetemel? Kathrine Oppskrifter 8 28-01-09 18:33
Glutenfritt mel Nette Generell diskusjon 12 13-01-06 13:39
glutenfritt mel.. Helene Generell ernæringsdebatt 6 20-10-05 23:31
Glutenfritt brød elian Lavkarbo generelt 3 05-09-04 16:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no