Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-06, 15:45   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Heihei!

Jeg lurer på hvilke vitaminer og kosttilskudd dere anbefaler meg å kjøpe, av de som finnes på dagligvarebutikker, som f.eks Rimi og Rema, eller anbefaler dere meg å kjøpe det andre steder?

Jeg føler meg litt trøtt og slapp fortiden, og har ikke vært flink nok med kosttilskudd, så tenkte det var på tide.

Hva med slike "alt-i-ett"-pakker? Er det noe for en lav-karbo-gutt som meg, eller trenger jeg mer?

Er tran greit å ta også?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 15:50   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

når det kommer til kostiltilskudd så får man ofte det man betaler for.
så det lønner seg ( helsemessig) å kjøpe skikkelig vitaminer/mineraler på helsekost eller apotek.

det er jo litt dyrere, men til gjengjeld bedre kvalitet.

men du kan eventuellt kjøpe fra ketolyse.no

der har tilogmed jeg kjøpt fra, og jeg jobber i en helsekost.

eneste minuset jeg har funnet til nå med ketolyse vitamin/mineralene er noe er gjærbundet. det er ikke alltid like heldig for folk med mer sopp enn normalt. men men

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 15:52   #3
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Tusen takk for tips! Men hva vil gjærbundet si da?

Hva anbefaler dere meg å kjøpe via ketolyse.no da?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 16:21   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

det trengs en base å binde de ulike mineralene i.
og selen er gjærbundet i sink-selen som fåes kjøpt på ketolyse.no

jeg bruker
sink-selen, dette inneholder og endel av vitaminer som man trenger.
krom-kalium

og disse kan jeg anbefale. også bruker jeg ketostix, til å måle ketoner i urinen. også kjøpte jeg boka og da. men så går jo jeg på ketolyse.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 18:18   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Hovedregelen min er "jo mer naturlig, jo bedre". Mat er jo det naturligste vi kan få, selvsagt. Men siden det så og si er UMULIG å få dekket hele behovet via maten idag, så vil jeg anbefale ORGANISKE tilskudd, som jo er produsert av (for det meste) naturlige råvarer. Feks sink fra gresskarkjerner, betakaroten fra gulrøtter osv.

Disse tilskuddene får du kjøpt i helsekosten og enkelte apotek. Mine favoritter er bla. Solaray Spektro og Natures Sunshine Super Supplemental.

Tilskudd som kjøpes i dagligvaren er kjemiske, de er kunstig produserte. Jeg kjøper kun mat og enkelte hygieneartikler på dagligvarebutikken. Vitaminer og mineraler kjøper jeg ALDRI der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 15:08   #6
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Heisann!

Vurder å bestille dette fra ketolyse.no. Hva mener dere om det? Er det noe problem å bruke dette på Atkins? Er det i tillegg noe mer dere anbefaler meg å kjøpe?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 18:02   #7
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

i utgangspunktet trenger du ikke mer. tror jeg. hvertfall ikke ifht til ketose.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 14:45   #8
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Oki, da bestiller jeg sikkert disse. Noen som har erfaringer med disse?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-06, 17:29   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Heisann!

Vurder å bestille dette fra ketolyse.no. Hva mener dere om det? Er det noe problem å bruke dette på Atkins? Er det i tillegg noe mer dere anbefaler meg å kjøpe?

Dette er perfekt sammensetning av kosttilskudd om man går på Atkins. I tillegg ville jeg ha tatt et omega 3 tilskudd. Evt. Omega 3-6-9.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 03:50   #10
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Opprinnelig lagt inn av Nille

I tillegg ville jeg ha tatt et omega 3 tilskudd. Evt. Omega 3-6-9.

trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 09:51   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Opprinnelig lagt inn av bubavon

trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

Alle er forskjellige vet du. Ikke alle som trenger alt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 14:24   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd på dagligvarebutikker?

Opprinnelig lagt inn av bubavon

trenger virkelig noen tilskudd av omega 6? det tviler jeg på. Men omega 3 trenger nesten alle.

jeg er en av de som ikke trenger det merker ingen forskjell fra eller til.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Kosttilskudd Lilly Induksjonen 1 10-01-05 23:15
jaaa jeg fant masse kosttilskudd!!!! Iset Generell diskusjon 3 24-03-04 23:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no