Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-12, 00:44   #76
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg prøvde denne pastaen i dag, men lurer på hvordan konsistensen egentlig skal være. Min blei litt deigete uten å være rå, nesten som for lite stekte pannekaker, veldig "slapp og dau" på en måte. Jentungen syns det var veldig godt da
Hvordan oppbevares pastaen best, utenom å fryse den?

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:30   #77
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Jeg prøvde denne pastaen i dag, men lurer på hvordan konsistensen egentlig skal være. Min blei litt deigete uten å være rå, nesten som for lite stekte pannekaker, veldig "slapp og dau" på en måte. Jentungen syns det var veldig godt da
Hvordan oppbevares pastaen best, utenom å fryse den?

Jeg fikk samme inntrykket, men opplevde den likevel tørr ved bruk. Vil du ha den sprø, kan du la den ligge på rist i ovnen og varme den med varmluft.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 12:49   #78
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg fikk samme inntrykket, men opplevde den likevel tørr ved bruk. Vil du ha den sprø, kan du la den ligge på rist i ovnen og varme den med varmluft.

Oki, min var fortsatt litt våt/fuktig på en måte. Prøve å steike den lengre neste gang kanskje. Har ikke varmluft, men funker kanskje likevel

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 11:31   #79
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Denne tråden fortjener å dyttes opp. Pastaen er perfekt til lasagne, bolognese, caronara.. Osten kan helt fint byttes ut med vanlig naturell smelteost( naturell utgave av baconost), slik som selges for 9kr boksen fra first price mm. Blir minst like god, billigere og mindre laktose.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:49   #80
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Helt enig. Jeg lager lasagne med gjevne mellomrom, og har fine posjonspakker i fryseren. Bondspagettien er også super.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 00:31   #81
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Så spennende. Blir pasta neste uke

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 14:01   #82
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg har fryst denne med stort hell - legger ferdigklippet "pasta" i poser (litt løst, ikke presset sammen) og tint porsjonsvis. Funker som fjell Jeg bruker halv mengde fiberhusk ift. originaloppskriften - og det lønner seg også å vispe sammen etter svelling en omgang også. Ellers har jeg fått en litt tykkere røre i bunnen, og det har vært vanskelig å bre det utover. Jeg har også laget dobbel porsjon av denne pastaen fordelt på to plater. Doblet steketiden og byttet plass på platene halvveis

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 11:33   #83
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

enda noe mer jeg MÅ bare prøve ut! Høres som en skikkelig god ide med denne type pasta

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 00:54   #84
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Denne bare må jeg prøve. Har skikkelig pastaabstinenser.

Blir den godkjent av familien kommer jeg til å elske deg!!

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 11:51   #85
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av zitapus, her.

Denne bare må jeg prøve. Har skikkelig pastaabstinenser.

Blir den godkjent av familien kommer jeg til å elske deg!!

Som lasagne spiser hele familien denne. Mine bakeplater er litt små, så for at lasagneplatene ikke skal bli for tykke, så lager jeg av 3 egg( bare å regne om). For tykke plater liker kun jeg, men er de tynne nok merker ingen forskjellen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:56   #86
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Mmmm. Denne falt i smak hos oss, og kommer til å bli vår faste spaghettioppskrift.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 23:50   #87
zitapus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 31
zitapus er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Hm, det svarte ikke HELT til forventningene. Men så var jeg ikke fornøyd med kjøttsausen heller, burde ha valgt en jeg faktisk hadde lyst på. Så jeg vet ikke om det var kjøttsausen eller pastaen som gjorde at jeg kun spiste til jeg ikke lenger var sulten.
Mannen syntes det var godt, lillebror ville heller ha pasta enn kjøttsaus så for han var det tydeligvis en slager, storebror sa ikke noe om den, men valgte ris (som var alt 2) til andre porsjon.

Men, hvor lenge pisker dere eggene?
Jeg pisket helt til det ble eggedosis for å få mye luft inn, men så syntes jeg at den ferdige pastaen ble litt porøs. kanskje pisket jeg for lenge?
Så tok jeg nok litt for lite fiberhusk i for den ble ikke tykk nok, så kanskje den ble litt "ødelagt" av at jeg prøvde den med 10 min mellomrom (og tok mere fiberhusk i).

Skal definitivt prøve igjen, håper det går bedre da.

zitapus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellomkarbo under påvirkning av Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 11:38   #88
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg pisket ikke til eggedosi, bare til godt blandet. Brukte ca 1/2 dl fiberhusk. Ser noen har stekt med bakepapir oppå, det gjorde ikke jeg. Det smaker jo selvsagt ikke hvetemel av den, men jeg synes det smakte ganske nøytralt, og med min spicy saus over ble det akkurat som pasta.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com

Sist redigert av synsegulla : 14-03-13 kl 22:29.
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:34   #89
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Hmmm...denne fallt dessverre ikke i smak hos meg. Syns ikke den var lik "ordentlig" pasta i det hele tatt - kanskje jeg gjorde noe galt, men tror ikke det...
Heldigvis savner jeg ikke pasta, så no big deal for min del

Brukte den forresten i lasagne

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 04:29   #90
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Noen som har brukt denne på fast basis siden tråden var aktiv?

Prøvde meg på dette i går, og det ble godt altså - bare ikke pasta. Det ble som en mellomting av pannekake og omelett, og noe jeg helt klart kan bruke til VELDIG mye. Men pasta? Njaaaa...plater kanskje. Tenker å prøve resten i lasagne i morgen.

Men poenget mitt; jeg fulgte hovedinnlegget, selv om jeg hadde lest resten av tråden. Noen som har noen stalltips her?
Jeg banka eggene opp luftig for hånd, ikke mer. Pisker dere mye?
Får dere virkelig pastakonsistens eller er dere utrolig villige til å la det gå som pasta?

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 09:16   #91
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Et tips, denne porsjonen er litt for stor synes jeg, jeg vil ha den tynnere. Del den på to plater og ikke kjevle de helt ut, eller regn om oppskriften til 3 egg.
Å lage de tynnere har ALT å si, for tykk gir pannekakesmak, tynnere gir en basis for saus. Alene er og blir den pannekake, men jeg synes den er god med tomatsaus eller en ostesaus.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 11:27   #92
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Takk for det, Imse.
Med tynnere, da mener du tynnere bredt utover eller mener du tynnere røre? Eller begge deler?

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-14, 17:17   #93
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av ScM, her.

Takk for det, Imse.
Med tynnere, da mener du tynnere bredt utover eller mener du tynnere røre? Eller begge deler?

Kjevle den tynnere, slik at spaghettien ikke blir så tykk. Disse gjenbruksbakepapirene fra Clas Ohlson er geniale til dette.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 11:11   #94
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Helt enig med Imse - for mest mulig pastafølelse er det avgjørende at det blir så tynne plater som mulig. Men jeg er blitt så lavkarbifisert at det er dette jeg forventer når jeg skal spise pasta, så jeg bryr meg ikke om de tykkere partiene

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 14:10   #95
Inguz
Medlem
 
Inguz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 97
Inguz er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Den var steike god å bruke som wrap, da. Smurte på Philadelphia, og la på boksskinke, vårløk og salatblader. Også majones! Mmmm, kanongodt!

__________________


Inguz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/Skaldeman/lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:40   #96
elikri
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Hvor: vestlandet
Innlegg: 433
elikri er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Åh denne skal jeg prøve. Tusen takk for oppskrift

elikri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 00:21   #97
Zephyre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 8
Zephyre er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg er helt ny på forumet her, og som lavkarbo.

Pasta Carbonara er noe vi er glad i her hjemme, så tenkt at det ville blitt ett stort savn. Men med denne oppskriften *jippi*

Lagde den i kveld. Gjorde noen feil, blei litt for ivrig. Men smakte på den, nammmm
Spiste 1/4 av den som den kom ut av ovnen

Neste gang blir den enda bedre

__________________


Zephyre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Middels lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
båndspaghetti, fiberhusk, kremost, pasta, tagliatelle


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopasta trondemann Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 18-09-11 20:37
Lage egen lavkarbopasta Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-04-11 15:18
Endelig :D !!! Notabella Livets lyse side 4 18-09-10 22:13
Endelig! Majja Ketolysekuren 10 25-03-09 21:21
Fjonkens lavkarbopasta Fjonken Middag 32 19-03-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no