Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 21:50   #51
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg tok en halv dl. Får prøve med litt mindre da..

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate

3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:00   #52
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate

3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.

Leste dette i bloggen din. Skal prøve din dosering neste gang. Tror kunsten er å få den så tynn som mulig, for å få den beste konsistensen og derav smaken.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:19   #53
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Oj spennende, dette skal testes ut.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 18:53   #54
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Prøvde denne i dag, må nok gjøre noen endringer neste gang. Smørre bakepapirene mer, kjevle ennå tynnere, og kanskje litt salt i....? Vet ikke hva salt vil gjøre med denne, men følte den manglet litt salt.
Ellers kjempe god konsistens... Supert..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 14:25   #55
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Signerer. Blir ikke mye sjokoladeboller om man tilsetter de nevnte ingredienser i vanlig pastadeig heller.

Det er masse gode kakeoppskrifter her på forumet, fra brune pinner til "negerboller" (og det er det jo ikke lov å si, men jeg kommer ikke på hva man kaller de ellers).

Nå må vi kalle dem minoritetsboller

Lurer veldig på om dette blir å smake egg? Er ikke noe glad i den eggesmaken...

__________________
Det er i motbakke det går oppover!
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 16:05   #56
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av rariteten, her.

...

Lurer veldig på om dette blir å smake egg? Er ikke noe glad i den eggesmaken...

Her i huset har vi prøvd flere ting en gang og aldri mer - på grunn av eggesmak.,

Denne pastaen er vi derimot veldig fornøyd med, både som båndspaghetti og lasagneplater. Testet begge deler i løpet av få dager fordi vi var så fornøyd med første forsøk Første forsøk var båndspaghetti varmet forsiktig med litt smør i en kjele fordi jeg var redd for å blande det med resten av maten om vi ikke likte det.
Ingen eggesmak som vi klarte å finne

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:54   #57
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Dere som syns pastaen ble for tykk første gang dere laget:
Jeg laget denne for andre gang i går, men hadde kun en rest av kremost igjen. Da halverte jeg oppskriften, altså to egg, ca 70 g philadelphia, og tok da kun to teskjeer fiberhusk (altså litt mindre enn halv mengde). Kjevlet godt, så det fylte nesten helt ut til kantene av bakearkene (bruker silikonark, omtrent like store som en ovnsplate) og det funket kjempefint. Ble tynn og god pasta, og denne gangen var jeg nøye på å klippe veldig tynt (jeg ruller sammen og klipper med saks), så dette ble nesten spaghettitynt. Deilig! Blir kanskje ikke riktig nok til to personer, jeg spiste alene, så var mer enn nok til meg, da. Er man to, så kan man jo da lage originaldeigen til Skyric og kjevle supertynt ut på to bakeplater, da har man i alle fall mer enn nok til to personer

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 16:11   #58
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Har noen prøvd å kjøre den ferdige pastaen gjennom en pastamaskin for å lage spaghetti? Jeg skulle gjerne hatt en "prøvekanin" til å teste før jeg kjøper maskin.

Jeg skal prøve Bravo sin teknikk i dag - men skulle gjerne fått strimlet flere på en gang

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 17:02   #59
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Har noen prøvd å kjøre den ferdige pastaen gjennom en pastamaskin for å lage spaghetti? Jeg skulle gjerne hatt en "prøvekanin" til å teste før jeg kjøper maskin.

Jeg skal prøve Bravo sin teknikk i dag - men skulle gjerne fått strimlet flere på en gang

Det går så fort å skjere opp at det skulle ikkje vere grunn for å kjøpe pastamaskin.
Ikkje trur eg at det vil gå heller.

Her er min variant: - perfekt til ei plate:

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate


3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 17:45   #60
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Det går så fort å skjere opp at det skulle ikkje vere grunn for å kjøpe pastamaskin.
Ikkje trur eg at det vil gå heller.

Her er min variant: - perfekt til ei plate:

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate


3 egg
90 g naturell smøreost

27 g fiberhusk.

Jeg klarte ikke å skjære så smalt som jeg ønsker til noen av de tingene jeg har lyst å teste ut men får prøve igjen
Er usikker på om jeg en gang har sett et redskap som ligner pizzahjulx10 eller noe slikt? Eller er det bare noe jeg tenker i mitt hode at hadde vært lurt ?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:02   #61
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg klarte ikke å skjære så smalt som jeg ønsker til noen av de tingene jeg har lyst å teste ut men får prøve igjen
Er usikker på om jeg en gang har sett et redskap som ligner pizzahjulx10 eller noe slikt? Eller er det bare noe jeg tenker i mitt hode at hadde vært lurt ?

Når du nevne ett sånt hjul, so lure eg på om ikkje eg har sett det en plass....
eller har eg også drømt...

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:10   #62
snowflakes
Seniormedlem
 
snowflakes sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 984
snowflakes er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

sitter nesten med tårer i øynene etter å ha snubblet over denne oppskriften her inne... FANTASTISK!! denne skal prøves ut!! *gleder meg*

snowflakes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo på min måte. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:02   #63
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Prøvde denne i dag, og resultatet ble mye bedre enn jeg fryktet! Hadde i altfor mye husk, og måtte tynne ut med nesten en halv pakke fløte, men tenker neste forsøk skal gå som smurt. I helga blir det lasagne, woho!

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 16:56   #64
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg brukte idag denne oppskrifta til tacowraps. Det var faktisk utrolig digg å å legge tacoen i. DET er noe av det jeg har savna. Skal prøve å steke de litt lenger neste gang, så kanskje de blir noe sprø.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 18:20   #65
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Prøvde denne i dag, og resultatet ble mye bedre enn jeg fryktet! Hadde i altfor mye husk, og måtte tynne ut med nesten en halv pakke fløte, men tenker neste forsøk skal gå som smurt. I helga blir det lasagne, woho!

Jeg lurer på om det er forskjell på fiberhusk og fiberhusk? Jeg leste på en svensk blog at merke hadde noe å si for hvor mye man trengte.

Ellers er vel 5 ts = 1/4dl og ikke 1/2? om jeg fant riktig mål da jeg søkte - og det synes jeg ble mye mer passe i forhold til konsistens

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:00   #66
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg klarte ikke å skjære så smalt som jeg ønsker til noen av de tingene jeg har lyst å teste ut men får prøve igjen
Er usikker på om jeg en gang har sett et redskap som ligner pizzahjulx10 eller noe slikt? Eller er det bare noe jeg tenker i mitt hode at hadde vært lurt ?

Går veldig greit hvis du ruller den som en pølse og skjærer i så tynne pastastrimler som du ønsker. Mye kjappere enn å bruke pizzarulle.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 13-02-12 kl 23:12.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 21:38   #67
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Kan man lage opp en stor porsjon pasta carbonara f. eks å fryse ned ? Eller vil ikke denne pastaen tåle det?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:11   #68
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Jeg har hvertfall fryst ned i porsjonspakninger.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 22:22   #69
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg har hvertfall fryst ned i porsjonspakninger.

Ja, det går helt fint. "Pastaen" beholder samme konsistens etter opptining

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 18:02   #70
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, det går helt fint. "Pastaen" beholder samme konsistens etter opptining

Det er jo fantastisk!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:26   #71
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kan man lage opp en stor porsjon pasta carbonara f. eks å fryse ned ? Eller vil ikke denne pastaen tåle det?

Litt usikker på kva du meina her... om du meina å fryse båndspaghettien åleine (eller i plater), går det heilt fint.
Men om du meina å lage pasta carbonara som en ferdig rett, og fryse...
då er eg litt meir usikker. For måten å varme opp denne pastaen er nettopp i sausen om serveres til.
Men prøv deg fram, og gi gjerne tilbakemelding

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:28   #72
Lunacy
Nytt Medlem
 
Lunacy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 35
Innlegg: 3
Lunacy er på en erverdig vei

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Lagde dette i dag, utrolig godt. Gjør middagene fremover "litt" lettere

Lunacy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 23:05   #73
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Har også laget med hell.....med måtte spe ut oppskrifta en hel del da det ble en stor klump (for mye fiberhusk). Hadde med skinke og ostesaus den ene dagen og i dag ble det m hjemmelaget tomatsaus!
Uvant at ikke grønnsakene er erstatningen for pastaen lengre....den eneste grønnsaken jeg spiste i dag var litt rød paprika....*ler*
Kommer sikkert til å lage mer av dette!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 22:04   #74
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Tusen takk for en fin oppskrift! Dette var godt!

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 09:11   #75
skyric
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
skyric er ny på veien

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

Glad at så mange liker den. Den har blitt en stor hit hjemme hos oss. Speseilt lasagnen er poppis!

skyric er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
båndspaghetti, fiberhusk, kremost, pasta, tagliatelle


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopasta trondemann Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 18-09-11 20:37
Lage egen lavkarbopasta Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 20-04-11 15:18
Endelig :D !!! Notabella Livets lyse side 4 18-09-10 22:13
Endelig! Majja Ketolysekuren 10 25-03-09 21:21
Fjonkens lavkarbopasta Fjonken Middag 32 19-03-09 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no