Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Crunchy salat med creme fraiche-dressing og bacongull som krutonger

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-18, 20:46   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Crunchy salat med creme fraiche-dressing og bacongull som krutonger

Lagde en salat i dag som jeg ble veldig fornøyd med, det er i grunn intet hokuspokus, men sammenblandingen av alt sammen ble veldig godt, synes jeg. Det er slike måltider som gjør at det for meg blir veldig lett å være lavkarbo:

Start med dressing/saus:

I en stor bolle har du i

1 beger creme fraiche
Noe syrlig - feks sitron, hvitvinseddik, eplecidereddik etc.
Noe søtt - jeg hadde i ca 1 ss honning
Salt og pepper

Dette kan være basen, enkelt og greit - den kan være slik den er, men du kan selvsagt ha i det du liker - godt også å ha i div urter, chili - you name it. Smak det til slik du liker det.

Rør alt godt sammen.

Så er det bare å ha i bollen det du ønsker å ha i - jeg passet bare på at jeg ikke tok opp i for mye, for jeg liker at sausen dekker alt slik at det ikke blir tørt.

Jeg hadde i:

1 pk smårettskinke
1 paprika
Nesten en halv agurk
1 Halv blomkål delt i småbiter
2 stilker stangselleri
4 vårløk
2 store champignonger
Reddik
Litt rød kål i strimler

Rør alt godt inn i sausen/dressingen slik at alt blir dekket.

Jeg er en sucker for brødkrutonger - i dag hadde jeg kjøpt bacongull og så for meg at det kanskje ville funke å knuse disse lett i hånden og strø over. Og, ja - det funket for meg! Det gjorde at salaten ble komplett - med surt, søtt, salt - og, ikke minst crunchy med krispe grønnsaker og bacongullet.


Sist redigert av Sivensvans : 28-06-18 kl 09:55.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Creme fraiche? Tittit Induksjonen 3 02-03-11 21:29
Egge og roastbeef salat med creme fraiche Victory Frokost og kveldsmat 2 06-02-11 02:48
Creme fraiche Lissi80 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 31-01-11 09:17
Creme Fraiche-kveldskos tarante Lavkarbo generelt 4 21-07-09 00:02
Creme fraiche og rømme Albertine Spørsmål og svar 17 16-11-05 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no