Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbosommer, perfekt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 19:39   #1
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Karbosommer, perfekt!

Etter å ha spist i ketolysestil helt siden januar, og stor trivdes, bestemte jeg meg for å ha en "pause" når jeg skulle ha sommerferie. Selv om det finnes mange gode alternativer for ketolysemat både i inn- og utland, og at det å finne "lovlig" mat er blitt en selvfølge for meg, fant jeg likevel ut nå skulle slippe å tenke og bare kosentrere meg om ferie og slappe av og spise alt det jeg "trodde" jeg savnet. Etter ferien og 3kg tyngre, angrer jeg faktisk ikke et grann.

For det første så smakte (nesten) alt ikke halvparten så godt som jeg mente å huske at det gjorde.

For det andre, fra å gå fra å være i topp form, så kjente jeg en kjempe stor forskjell, oppblåst, suuuper sulten, slapp osv.

For det tredje, så var det såå godt å komme hjem å begynne å spise NORMALT (les: lavkarbo) igjen. Det var da det gikk opp for meg, jeg har virkelig endret livsstil, helt uten at jeg egentlig har merket det selv.
Selv om det var godt i sommer å kunne velge hva som helst fra menyen, ikke trenge å si nei til noe, kjøpe akkurat det jeg ville ha på butikken og lage ferdigmiddager, så føltes dette virkelig ut som en unntakstilstand og aldri noe jeg ville ha gjort til vanlig. Ikke fordi jeg skal gå ned i vekt, men fordi JEG VIL.

Hadde noen spurt meg for et år siden, trodde jeg aldri at jeg skulle være her idag. Jeg foretrekker faktisk lavkarbo Det var en herlig sommer!!

__________________



Sist redigert av Lene:) : 07-09-10 kl 22:25.
Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:12   #2
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Karbosommer, perfekt!!

Så enig! Har det på akkurat samme måten. Jeg tar også lavkarbo pause i ferier - men har det myyye bedre på lavkarbo! Og synes det er deilig å komme tilbake til en mer velbalansert kropp og psyke etter utskeielser

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:25   #3
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Karbosommer, perfekt!!

For en deilig tråd!!! Kjempeglad for at du delte dette, for da har man virkelig enda et argument for å fortsette på denne stien... Dette var virkelig oppmuntrende!!!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:40   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Karbosommer, perfekt!!

Jeg hadde det på samme måte! Jeg klarte fasktisk ikke vente, og tjuvstartet med lavkarbo igjen de siste 3 dagene, da batre orket jeg ikke tanken på karbomat lenger

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:50   #5
Sushi
Juniormedlem
 
Sushi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 20
Sushi er på en erverdig vei

Sv: Karbosommer, perfekt!!

Kjenner meg igjen der ja, gøy å høre at andre også har hatt det sånn

Sushi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:41   #6
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Karbosommer, perfekt!

Så hjertens enig!

I tillegg merker jeg at jeg ofte ikke har lyst på høykarbomaten jeg "unner" meg allikevel. Poteter, ris og pasta rører jeg ikke, det vokser lissom i kjeften på meg.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 23:27   #7
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Karbosommer, perfekt!

Så utrolig kjekt å høre. Jeg har ikke prøvd å spise som før mer enn en kveld enda, men jeg også kjenner at kroppen trives bedre med lavkarbo. Det er deilig. Den maten jeg har smakt på fra min gamle livsstil har vært god, men ikke syyykt god, og det tyder jo på at jeg ikke føler at jeg berøver meg noe til vanlig.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Sjokolade med 90% cocoa, perfekt til bakst! Til kun 20 kroner. Bamse Kake/dessert og snacks 2 19-09-08 13:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no