Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Matpakke???????

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-06, 20:41   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Matpakke???????

Har litt problem jag...

Har skikklig problemer med va jag kan ta med som matpakke!!
Ost tex blir ju "svett" etter noen time..
salaten blir "vissen" osv...
Vad pleier dere ta med?
Vi har ikke kjølskap i skolen vi får bruke..
Egg å bacon eller omelett? Hvor lenge håller det sig i romstempratur?

Noen ideèr????

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 20:49   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Matpakke???????

hva me kyllingsalat i tuperwear boks???man får tak i bokser me "rist" i bunnen så væsken renner ned i bunnen, hvis du skjønner??veldig flink te å forklare

reint kyllingkjøtt, lår....f.eks

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 21:10   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Det å ikke ha tilgang på kjøling av maten er et problem. Sliter med det samme med matpakka til guttungen og har da ingen gode ideer på mat som holder seg i romtemperatur.

Det skal være foreldremøte i klassen hans neste uke og da tenkte jeg å foreslå at vi kjøpte et lite brukt kjøleskap hvor ungene kunne ha matpakka si frem til matpause.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 21:34   #4
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Matpakke???????

hva me å fylle vann oppi en ispose sånn at den e på størrelse me boksen også kan du legge de i boksen og bruke som kjøleelement, te guttene dine kan du fryse ned en juice og legge oppi...eller noe lignene..

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 23:14   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Bruker salat med bønner og egg/skinke/krepsehaler/spekeskine eller lignende. I tette bokser går det helt fint. Til og med avocadoen holder seg ganske bra. Bare pass på å ikke sette veska i nærheten av en ovn...
Ellers kan du lage suppe og ta med på termos.. eller smoothie. (husk å riste godt før du åpner.. glemte det og måtte kaste hele greia )

Eller så lager jeg omelett med f.eks bacon, ost, broccoli og løk. Den er også helt OK fram til lunsj. Men det er kanskje ikke så dumt det med å legge en evt matboks i en pose sammen med f.eks et frossent kjøleelement?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 00:28   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Matpakke???????

eggsalat holder seg....

Oppskrift finner du her på forumet

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 00:52   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Lavkarbobrød er både godt og mettende.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 01:32   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Har prøvd å søke litt på nettet etter en slik matboks, og det har sikkert du også, og den eneste boksen jeg kom over var denne:

http://www.gel-cool.com/

Men hos meg så er det bare masse rare bokser og tegn, og japansk...

(Kanskje siden vises annerledes hos deg?? Edit: Ahh... Kom seg etter at jeg installerte den japanske språkpakka )

Men boksene så veldig fine og praktiske ut da.

Er kanskje mulig å sende en e-post til de, for å høre om de blir solgt noen andre plasser enn på den nettsiden? office@gel-cool.com

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 16:48   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Matpakke???????

Takk før tipsen alle sammen.....

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

hva me kyllingsalat i tuperwear boks???man får tak i bokser me "rist" i bunnen så væsken renner ned i bunnen, hvis du skjønner??veldig flink te å forklare

reint kyllingkjøtt, lår....f.eks

Hvor lenge håller sig kylling då tru?


Sitat:

Har prøvd å søke litt på nettet etter en slik matboks, og det har sikkert du også, og den eneste boksen jeg kom over var denne:

http://www.gel-cool.com/

Men hos meg så er det bare masse rare bokser og tegn, og japansk...

(Kanskje siden vises annerledes hos deg?? Edit: Ahh... Kom seg etter at jeg installerte den japanske språkpakka )


Det står på japanska på min maskin også


Jag har letet etter dobbelbunnet boks med kjølevetske,som Fjonten tipset mig om..De hade haft den før noen år tillbake på Jærnia,men ikke lengre..
Ska på handletur till sverige imorgen,så jag kansjke finner noe då

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 22:06   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Jeg kjøpte en sånn gele-greie til å kjøle ned vinfflasker med, den er kanskje ikke så dum tiø å ha rundt matpakker heller. Fåes på systembolaget i sverigehvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 01:18   #11
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Matpakke???????

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kjøpte en sånn gele-greie til å kjøle ned vinfflasker med, den er kanskje ikke så dum tiø å ha rundt matpakker heller. Fåes på systembolaget i sverigehvertfall.

Ja,det kanskje går!
Vet ikke helt va du det er før noe,men jag ska hålle uttjik etter en sånn...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 06:48   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke???????

Det aller første som eg såg når vi kom inn på matbutikken i dag, var nettopp ei slik matboks som du er ute etter. Den kosta 10 dollar, og viss du vil så kan eg kjøpe med ei sånn og sende i posten til deg når eg kjem heim... Er berre å sende meg ein pm om du vil!


Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:39   #13
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Matpakke???????

JJJAAA ,VELDIGT GJERNE!!!!!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:26   #14
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Matpakke???????

Inntil du finner en slik boks, så kan du jo gjøre som følgende. Bruk en litt romslig vanlig matboks. Legg evt litt tørkepapir i bunnen. Isoler boksen med noen lag tørkepapir på utsiden og under boksen. Fest et frossent kjøleelement med gaffertape oppå tørkepapirisoleringen. Blir ikke så veldig lekkert akkurat, men det funker. Bare se til at det er isolasjon mellom fryselementet og maten, ellers vil maten få frostskader. Og for at fryseelementet skal holde koken lenge kan hele boksen tulles inn i et håndkle eller noe.. Kan jo kanskje strikke eget overtrekk til matboksen..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matpakke i barnehagen Donkea Barns kosthold 16 07-10-04 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no